خبر درگذشت جمشید نجفی خواننده قدیمی + بیوگرافی و علت مرگ

0

بیوگرافی جمشید نجفی. درگذشت خواننده قدیمی خلبانان خلبانان و گیجلر و گلدی بابا و آخشاملار . در ادامه زندگینامه جمشید نجفی و همسرش گیتا خواننده قبل از انقلاب با عکس های جوانی تا مرگ و علت مرگ فوت و درگذشت و فرزندان و آثار و آلبوم های ترانه وی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب را در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی جمشید نجفی خواننده قدیمی و همسرش گیتا + علت فوت «جمشید نجفی» چه بود

بیوگرافی جمشید نجفی خواننده قدیمی

جمشید نجفی خواننده قدیمی لاله زاری زاده ۱۳۲۹ در تهران خواننده قدیمی قبل و بعد از انقلاب با اصالتی آذری بود. او در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۹ بر اثر سانحه رانندگی درگذشت و فوت کرد. مراسم خاکسپاری و تشییع اعلام میشود.

خانواده و زندگی شخصی

پدرش اصالتا باکویی بوده که بعدا به مراغه و بناب مهاجرت کردند و در این شهر مقیم شدند. مادر جمشید اهل محله ای بنام جمعه مسجد در اردبیل می باشد.

زندگینامه و آهنگ های جمشید نجفی خواننده قبل از انقلاب

گیتا همسر جمشید نجفی کیست

او سال ها قبل با گیتا از خوانندگان ایرانی ازدواج کرد. گیتا اصلیتی تبریزی دارد، چند آهنگ به زبان ترکی نیز به صورت دو صدایی با خواننده محبوب و معروف تبریز ” زنده یاد پیمان ” اجرا کرده است. از تعداد فرزندانش اطلاعی در دست نیست

عکس جمشید نجفی و همسرش گیتا خواننده

عکس های جمشید نجفی و همسرش گیتا خواننده

سال های فعالیت

وی از ساله ای قبل از انقلاب در جوانی وارد عرصه موسیقی شد و در سال ۱۳۵۱ اولین آلبوم خود را با نام سلام به لیلی سلام به مجنون ساخته صمد نوریان به بازار عرضه کرد.

ترانه های پرطرفدار گیجلر و گلدی بابا و آخشاملار به زبان آذری نیز از آثار مرحوم نجفی می باشد و با این ترانه ها بر سر زبانها افتاد

او علاوه بر خوانندگی در زمینه بازیگری در تئاتر نیز کار کرد، اما ادامه نداد.

علت مرگ جمشید نجفی خواننده خلبانان ملوانان

آثار های ماندگار او بعد از انقلاب ترانه خلبانان و ملوانان ساخته بابک رادمنش اشاره کردکه در سال ۱۳۶۰ در دوران جنگ تحمیلی عراق تولید شد.

علت درگذشت خواننده خلبانان خلبانان ملوانان

جمشید نجفی یکی از چهره های سرشناس موسیقی ایران در قبل و بعد از انقلاب می باشد ولی نسل جدید بیشتر او را با آهنگ خلبانان و گیجه لر بیشتر میشناسند.

رضا رشیدپور، مجری و تهیه کننده از درگذشت جمشید نجفی، خالق ترانه‌ ماندگار «خلبانان، خلبانان» خبر داد.

درگذشت و علت مرگ جمشید نجفی

رشیدپور در اینستاگرام خود نوشت:

جمشید نجفی عزیز خالق ترانه‌های ماندگار درگذشت. بسیاری از مردم این مرد نازنین را با اثر کم‌نظیر خلبانان…خلبانان می‌شناختند. مرد نجیب و دوست‌داشتنی. همین چند هفته‌ی قبل به بهانه‌ای از ایشان در برنامه تلویزیونی یاد کردم. بلافاصله با مهربانی و تواضع برایم پیام فرستاد. در دلم قربانش رفتم و دلم برایش لرزید. مرد صبور. مرد بزرگ.

خبر فوتشان را خواهر ایشان به من رساند. دیشب در اثر تصادف رانندگی حین عبور از خیابان در شهر ری مصدوم و به بیمارستان منتقل شده و امروز صبح درگذشته‌اند. به جامعه هنری و بالاخص به خانواده داغدیده‌اش تسلیت عرض می‌کنم.

پرواز کن …پرواز کن… فرشته حق یارت باد…الله نگهدارت باد…

نظرات