بیوگرافی و عکس های جدید حبیب الله عبدالرزاق اف | بازیگر

0

زنده یاد حبیب الله عبدالرزاق اف، بازیگر تاجیکی است. او که بیشتر به عنوان بازیگر بر روی صحنه تئاتر فعالیت داشت، کمتر در تلویزیون و سینما دیده شده است. حالا با خبر پخش سریال “در چشم باد“، تصمیم به معرفی یکی از بازیگران این سریال تلویزیونی یعنی حبیب الله عبدالرزاق اف گرفتیم. در ادامه ی این مطلب، به بیوگرافی کامل این بازیگر، فیلم شناسی و عکسهای جدید او و همسرش می پردازیم. با ما همراه باشید.

بیوگرافی و عکس های جدید حبیب الله عبدالرزاق اف | بازیگر

 

بیوگرافی حبیب الله عبدالرزاق اف

حبیب الله عبدالرزاق اف، بازیگر کهنه کار تاجیکی در تاریخ ۷ نوامبر ۱۹۳۷ در کوالاب تاجیکستان متولد شد. او فارغ التحصیل گرافیک از دانشگاه آزاد است. وی  در سال ۱۹۶۰ از دانشکده دولتی هنر تئاتر مسکو و در سال ۱۹۶۴ از دوره‌های کارگردانی این دانشکده فارغ التحصیل شد.

 

سالهای فعالیت

عبدالرزاق از سال ۱۹۶۰ میلادی عبدالرزاق در تئاتر مرکزی موسیقی و کمدی شهر «خجند»، تئاتر نمایشی آکادمیک دولتی و تئاتر جوانان شهر دوشنبه فعالیت کرد. او در سال‌های ۱۹۷۳- ۱۹۷۵ وی بازیگر و کارگردان استودیوی «تاجیک فیلم»، سال‌های ۱۹۷۵-۲۰۰۲ بازیگر تئاتر «لاهوتی»، از سال ۲۰۰۲ بنیانگذار و مدیر هنری اولین تئاتر غیر دولتی «پدیده» بود.

سریال در چشم باد

در سال‌های ۱۹۸۷ -۱۹۹۰ میلادی ریاست اتحادیه کارگردانان تئاتر تاجیکستان و هم‌زمان معاونت اتحادیه کارگردانان تئاتر اتحادیه جماهیر شوروی را بر عهده داشت. عبدالرزاق در ده‌ها نمایش تئاتری و فیلم سینمایی نقش‌های اصلی را بازی و بیش از ۳۰ نمایش تئاتری را کارگردانی کرده است. او همچنین در تعدادی از آثار ایرانیاز جمله سریال “شکرانه” و “در چشم باد” ظاهر شد.

 

بازی در سریال در چشم باد

عبدالرزاق در سریال “در چشم باد” در نقش “حسام آقا” بازی کرده است. “حسام آقا” و همسرش “مه لقا” و دخترشان “لیلی” از تاجیکستان به ایران آمده اند. او در این مجموعه در کنار بازیگران ایرانی و ۴ بازیگر تاجیک دیگر نقش آفرید.

حبیب الله عبدالرزاق اف در سریال در چشم باد

مجموعه تلویزیونی «در چشم باد»، وقایع سیاسی و اجتماعی سه دوره از تاریخ در سال‌های ۱۳۰۰، ۱۳۲۰ و ۱۳۶۰ را بررسی می‌کند که دوره اول پایان دوره قاجار و دوره پهلوی و همزمان با جنگ جهانی دوم و دوره سوم نیز فتح خرمشهر در جنگ تحمیلی ایران و عراق بعد از انقلاب اسلامی ایران است.

 

همسر حبیب الله عبدالرزاق اف

از وضعیت تاهل فعلی ایشان اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. اما وی دارای یک فرزند پسر بود.

 

سریال و مجموعه های تلویزیونی

  • شکرانه (۱۳۸۶)
  • در چشم باد (۱۳۸۸)

حبیب الله عبدالرزاق اف

 

درگذشت

حبیب الله در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱ در سن ۸۴ سالگیدر شهر  دوشنبه، تاجیکستان دارفانی را ودا گفت. “شهباز عبدالرزاق” پسر مرحوم، در صفحه فیسبوک خود نوشت: پ”درم از بین ما رفت، امروز، ساعت ۱۱:۰۰ پدرم بر روی دستان من دنیای فانی را بدرود گفت. دوستان، برای شادی روح ایشان دعا کنید.”

نظرات