بازیگر نقش افلاطون در سریال مدینه کیست‌؟ معرفی کامل و بیوگرافی

0

بازیگر نقش افلاطون در سریال مدینه کیست‌؟ معرفی کامل و بیوگرافی علیرضا مهران بازیگر نقش افلاطون در سریال مدینه با عکس ها و سوابق و اینستاگرام این بازیگر را در ادامه با هم مرور میکنیم.

علیرضا مهران بازیگر نقش افلاطون در سریال مدینه متولد ۱۳۵۹ در تهران ، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون ایران است که در رشته نقشه کشی ساختمان تحصیل کرده، اما بعدها به دلیل علاقه به بازیگری و هنر وارد عرصه سینما شده است.

بازیگر نقش افلاطون در سریال مدینه کیست‌؟ معرفی کامل و بیوگرافی

علیرضا مهران بازیگر نقش افلاطون در سریال مدینه کیست

حرف تازه: علیرضا مهران متولد ۱۳۵۹ در تهران ، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون ایران است که در رشته نقشه کشی ساختمان تحصیل کرده، اما بعدها به دلیل علاقه به بازیگری و هنر وارد عرصه سینما شده است.

او علاوه با بازی در فیلم و سریال ها ، به عنوان دستیار کارگردان و طراح صحنه نیز با عوامل چند پروژه همکاری کرده است

بازیگر نقش افلاطون در سریال مدینه کیست‌؟

علیرضا مهران متولد سال ۱۳۵۹ در تهران است. علیرضا مهران از هنرمندان پرکار و فعال تئاتر است که طی چند سال اخیر در عرصه تئاتر دینی فعالیت‌های چشم‌گیری داشته است، او در سال ۹۲ هم برای نمایش «غروب روزهای اول پاییز» در جشنواره تئاتر مقاومت و هم برای نمایش «سیاه غزال» در جشنواره تئاتر آیینی سنتی برگزیده شد. حضور فعال او در عرصه تئاتر دینی باعث شده که مهران جوایزی را نیز در جشنواره‌های سوره ماه حوزه هنری، جشنواره ملی مقاومت خرمشهر، جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی و… کسب کند.

فعالیت در عرصه ی هنر را از سن ۲۰ سالگی آغاز نمود. در ابتدا در تئاتر اتوبوس هوس بازی کرد. سپس دستیاری کارگردان و طراحی صحنه را نیز تجربه کرد.

علیرضا مهران بازیگر نقش افلاطون در سریال مدینه کیست

سال های فعالیت

آقای مهران بطور حرفه ای از سال ۱۳۷۹ بازیگری را با حضور در کلاس های استاد حمید سمندریان آغاز کرد.

اولین بازی او در صحنه تئاتر با نمایش اتوبوسی به نام هوس استارت خورد و حالا یکی از بازیگران با سابقه و کاربلد و با تجربه تئاتر است که چند سالی است در فیلم ها و سریال ها نیز ایفای کرده است

او با بازی در فیلم آمین خواهیم گفت در سال ۱۳۸۹ به کارگردانی سامان سالور وارد سینما شد و پس از یا حضور در فصل دوم سریال کارآگاه علوی در قاب تلویزیون ظاهر شد و بسیار خوش درخشید

از جمله دیگر کارهای ایشان، میتوان به سریال زیر هشت به کارگردانی سیروس مقدم، فیلم لب خط فیلم گواهی امضاء، فیلم ۵۲ هرتز، فیلم سه کام حبس، فیلم تروما، فیلم مردن در آب مطهر، فیلم پالتو شتری، فیلم نیلم، فیلم حمال طلا، فیلم من بازیگر نیستم فیلم ژن خوک، فیلم کروکودیل، فیلم انزوا، فرار از اردو فیلم بازجویی در کافه تهران، فیلم بچه خور و سریال بانوی سردار، آخرین غزل، سریال بچه های نسبتا بد سریال دیوار، سریال معمای شاه و …. اشاره کرد.

 بیوگرافی بازیگر در نقش افلاطون در سریال مدینه

بیوگرافی بازیگر در نقش افلاطون در سریال مدینه

این بازیگر در جدیدترین کارهای هنری خود در سریال مدینه در نقش افلاطون که کاراکتر نقش منفی است بازی کرده و در این باره گفته: : افلاطون شخصیتی است که احساس می کند همه چیز دارد و وارد هر کاری شود موفق می شود ولی وقتی در انتهای قصه در تنهایی و بحران قرار می گیرد یک کلمه می گوید که همان یک کلمه نشان می دهد که او هیچ چیز ندارد و تنهای تنهاست.

 

اینستاگرام و زندگینامه علیرضا مهران

البته تلنگری هم به او زده می شود و ما در پایان می بینیم که افلاطونی که این قدر شخصیت سیاهی دارد روزنه امیدی دارد تا به مسیر درست زندگی باز گردد. شخصیت افلاطون نمادی از ربا خواران است، نمی توان گفت که همه رباخواران چهره ای ناخوشایند مانند افلاطون دارند اما در واقع چهره افلاطون نمادی از خلق و خو و نگرش این افراد است

سریال «مدینه» از دی ماه ۹۹ از شبکه آی فیلم بازپخش میشود که میتوانید تماشا کنید

صفحه اینستاگرام علیرضا مهران

alirezamehrann

وی اخیرا بازی در سریال سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری را در کارنامه کاری خود داشته است. سریال تلویزیونی سلمان هنوز برای پخش از تلویزیون آماده نشده است.

سوابق

همانطور که گفته شد او تجربه ی دستیاری را نیز داشته. او دستیار کارگردانانی همچون چیستا یثربی، سیما تیرانداز و کیومرث مرادی در تئاتر بوده تا دوباره به بازیگری بازگشته است.

وی برای اولین بار با تله تئاتر «به سوی دمشق» از استاد سمندریان در مقابل دوربین قرار گرفت.

علیرضا مهران با بازی در سریال «مدینه» به اوج شهرت خود رسید این سریال به کارگردانی سیروس مقدم و نویسندگی سعید نعمت الله در ماه رمضان سال ۹۳ پخش شد او در این سریال در کنار بازیگران توانمندی همچون شبنم مقدمی، آناهیتا افشار ، مجید صالحی، مهرداد صدیقیان، مهدی سلطانی و آتیلا پسیانی به ایفای نقش پرداخت.

آثار علیرضا مهران

سریال دیوار
سریال مدینه
سریال زیر هشت
سریال روز سرنوشت
سریال بچه های نسبتا بد
سریال معمای شاه
فیلم سینمایی آمین

علیرضا مهران از هنرمندان پرکار و فعال تئاتر است که طی چند سال اخیر در عرصه تئاتر دینی فعالیت‌های چشم‌گیری داشته است، او در سال ۹۲ هم برای نمایش «غروب روزهای اول پاییز» در جشنواره تئاتر مقاومت و هم برای نمایش «سیاه غزال» در جشنواره تئاتر آیینی سنتی برگزیده شد.

مصاحبه با علیرضا مهران

** اغلب مخاطبان چهره شما را با سریال «زیر هشت» و «مدینه» به کارگردانی سیروس مقدم می‌شناسند.

– بله،‌درست است، من بازیگری را از سال ۷۸ با آموزشگاه بازیگری استاد حمید سمندریان شروع کردم و حدود ۱۵ سال است که بازیگر، کارگردان و طراحی صحنه تئاتر انجام می‌دهم. علاوه بر اینها مدتی است که مشغول به کار تصویری شدم و تا به حال تجربه حضور در سریال‌هایی نظیر «زیر هشت»، «دیوار»، «مدینه»، «بچه‌های نسبتا بد» و … را دارم.

بازیگر نقش افلاطون در سریال مدینه کیست‌ معرفی کامل و بیوگرافی

** در این چند سریالی که نام بردید، اغلب نقش‌هایی که بازی کردید، کاراکترهای منفی بودند.

– حقیقتش در تئاتر انتخاب‌های بیشتری داشتم، اما در تلویزیون و سینما انتخاب‌ها محدودتر می‌شوند. اغلب سریال‌هایی که با سیروس مقدم کار کردم، به نویسندگی سعید نعمت الله بود و او به بازی من اشراف کامل داشت و همین باعث شد تا در آن نقش‌های منفی بازی کرده و اتفاقا هم به خوبی حاضر شوم وگرنه که در سریال‌های شاهد احمدلو و حسن هدایت نقش مثبت بازی کردم، اما آنهایی که در ذهن مخاطب بیشتر ماندگار شده است همان نقش‌های منفی بوده است.

نظرات