تاریخ شروع ماه رمضان ۱۴۰۰ در تقویم + اول ماه رمضان ۱۴۰۰ کی هست

0

ماه رمضان ۱۴۰۰ در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ بعد از تعطیلات ایام عید نوروز می باشد ،در ادامه تاریخ و زمان دقیق شروع ماه رمضان ۱۴۰۰ و اول ماه رمضان سال ۱۴۰۰ را برای شما در تقویم شمسی و میلادی و قمری را خواهیم داشت. با ما در مجله حرف تازه همراه باشید.

تاریخ شروع ماه رمضان 1400 در تقویم + اول ماه رمضان ۱۴۰۰ کی هست

روز و تاریخ شروع ماه رمضان ۱۴۰۰ در تقویم

ماه رمضان در تقویم سال ۹۹ و روز و تاریخ دقیق شروع ماه رمضان مشخص شده، اما احتمال تغییر تاریخ وجود دارد، زیرا اول ماه صیام به رویت هلال ماه توسط علما و ستاد استهلال ماه بستگی دارد.

بر اساس تقویم؛ شروع و روز اول ماه رمضان ۱۴۰۰، برابر است با سه شنبه ۲۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ شمسی است. ماه رمضان ۱۴۰۰ در ماه فروردین اولین ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود

اول ماه رمضان ۱۴۰۰ کی و چه ماهی هست

رمضان ،‌ماه نهم از ماههای تقویم قمری می باشد که در در دین اسلام به ماه صیام و روزه نیز مشهور است. زیرا مسلمانان باید یکماه روزه بگیرند.

پیامبر اکرم (ص) در این باره می فرماید:

“ انما سمی الرمضان لانه یرمض الذنوب؛ ماه رمضان به این نام خوانده شده است، زیرا گناهان را می سوزاند. “

یا پیامبر گرامی اسلام (ص) درباره ماه رمضان می فرماید:

” ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورد، ماهی که نزد خدا از همه ماه ها برتر و روزهایش بر همه روزها و شب هایش بر همه شب ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است، ماهی است که شما در آن به میهمانی خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته اید، نفس های شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادت، عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است… بهترین ساعاتی است که خداوند به بندگانش نظر رحمت می کند… “

امام صادق (ع) در درباره ماه مبارک رمضان نقل شده است:

هرگاه روزه گرفتی، گوش و چشمت را از حرام، روزه بدار و همه اعضا و اندامت را از زشتی و پرگویی و اذیت کردن خدمتکارت باز دار. باید وقار روزه در تو باشد، تا می‌ توانی، خاموش باش، مگر از ذکر خدا، و روزی که روزه داری با روزی که روزه نداری، یکسان نباشد، از خندیدن با صدای بلند، دوری کن؛ زیرا خداوند این کار‌ها را دشمن داند. (بحار/۹۳/۲۹۲)

نظرات