خواص بادام خیسانده شده برای درمان بیماری ها + عوارض

0

مصرف بادام خیسانده شده و «خیس خورده» در سلامت بدن موثر است که در ادامه همه فواید و خواص آن را برای درمان انواع بیماری و پوست و مو و لاغری و دیابت و فشار خون و بارداری و روش خیساندن بادام درختی و نحوه مصرف آن و طبع بادام درختی را برای شما توضیح میدهیم.

خواص بادام خیسانده شده (خیس خورده) برای درمان بیماری ها + عوارض و طبع

خواص و فواید درمانی بادام خیسانده شده چیست

بادام به عنوان آجیل، سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست که می‌توان به صورت خام و یا بو داده و یا خیسانده آن را مصرف کرد.

این آجیل ها منبع خوب فیبر، پروتئین و چربی های سالم و همچنین ویتامین E، منگنز و و منیزیم می باشند.

پوست بادام نیز منبع خوب آنتی اکسیدان ها به خصوص پلی فنل ها است که از بدن در برابر بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ محافظت می کند.

مصرف منظم بادام به کاهش وزن، کاهش کلسترول بد خون، افزایش کلسترول خوب، کنترل قند خون و سیری طولانی مدت کمک می کند.

بادام خیس خورده در آب چه خاصیتی دارد‌؟

بادام خیسانده شده برای دستگاه گوارش و پیشگیری از سرطان مفید است. “خیساندن بادام” باعث نرم شدن پوست بادام و هضم سریع و بهتر جذب شدن ریزمغذی‌ها میشود.

همچنین مصرف مداوم بادام خیسانده شده می‌تواند باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن و کاهش وزن انسان میشود.

خواص بادام خیسانده شده برای لاغری و کاهش وزن

مصرف بادام پوست کنده که در آب خیس شده باشد، در اول صبح می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی کم کالری باشد که توانایی کاهش کلسترول بد خون و نیز تسهیل روند کاهش وزن را دارد.

فواید درمانی و طبع بادام خیسانده شده

خواص بادام خیسانده شده در بارداری

بادام سرشار از فولات است که میتواند به تقویت جفت (لوله‌ای که مواد غذایی و اکسیژن را از مادر به جنین می‌رساند) کمک کند.

فولات خطر مشکلات قلبی مادرزادی در جنین را کاهش می‌دهد. از این رو، زنان باردار می‌توانند بادام را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

بادام یکی از منابع غنی پروتئین گیاهی، پتاسیم، و منیزیم است. این مواد می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی را کاهش دهند و به دلیل فیبر بالای بادام، مصرف آن می‌تواند درمانی مناسب برای یبوست باشد.

فواید بادام درختی برای مو

مبارزه با سرطان و حفظ سلامت پوست و مو از دیگر خواص مصرف بادام است.

خواص بادام درختی خیس خورده برای قلب

تحقیقات ثابت کرده است بادام خیس خورده در آب دارای پلی فنول‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌تواند مانع از بیماری‌های قلبی شود. این تحقیقات ارتباط مستقیم میان مصرف بادام و کاهش بیماری‌های قلبی را تایید کرده است.

تنظیم فشارخون

بادام به دلیل آنکه دارای سطح سدیم پایین‌تر و پتاسیم بالاتر است، می‌تواند در تنظیم فشار خون بسیار مفید باشد.

بادام خیسانده شده و دیابت

این مغز شگفت انگیز می‌تواند سطح قند خون را کنترل کند. پژوهش دانشمندان چینی حاکی از آن است مصرف بادام می‌تواند در کنترل قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ تاثیرگذار باشد.

سرشار از مواد مغذی همچون فیبر و چربی های سالم است که منبع عالی ویتامین E نیز محسوب شده و از سلول های بدن در برابر بیماری ها محافظت میکند

فرق بادام خیسانده شده و خیس خورده با بادام خشک

طبع بادام درختی

بادام دارای طبیعتی گرم و تر است که برای کودکان در حال رشد بسیار مناسب است همچنین مصرف بادام قدرت باروری را افزایش می‌دهد؛ شیربادام تقویت‌کننده بدن بوده و برای زنان در معرض پوکی استخوان, بسیار مفید است.

نحوه خیساندن بادام خشک

برای خیساندن، بادام ها را داخل کاسه ای بریزید و آب آشامیدنی را به آن اضافه کنید تا کاملا سطح بادام ها را بپوشاند.

اگر برای مصرف نمک ممانعتی ندارید، به ازای هر ۱ فنجان بادام ۱ قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کنید، سپس روی کاسه را پوشانده و بگذارید یک شب یا به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت خیس بخورد.

بعد بادام ها را صاف کنید و بشویید و اگر دوست دارید میتوانید پوست آن ها را بگیرید و میل کنید

نحوه برشته کردن بادام

برای این کار فر را روی دمای ۱۷۵ درجه فارنهایت یا ۷۹ درجه سانتی گراد گرم کرده و بادام ها را روی سینی چیده و به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت و یا تا زمانی که خشک شوند داخل فر قرار دهید.

نحوه خشک کردن بادام در دستگاه خشک کن

بادام های خیسانده را روی سینی به صورت یک یا دو لایه پخش کنید و دستگاه خشک کن را روی دمای ۱۵۵ درجه فارنهایت یا ۶۸ درجه سانتی گراد گرم کنید، سپس سینی را به مدت ۱۲ ساعت و تا زمانی که بادام ها ترد و خشک شوند داخل آن قرار دهید.

نظرات