بیوگرافی و عکس های فرشته کوهستانی فعال حقوق زنان در افغانستان

0

فرشته کوهستانی فعال افغانستانی حقوق زنان به همراه برادرش در روستای دهنو “ولایت کاپیسا” ترور شد. در ادامه با بیوگرافی و زندگینامه و علت ترور و اینستاگرام و سوابق و فعالیت و علت شهرت و “نحوه ترور فرشته کوهستانی” آشنا شوید.

بیوگرافی فرشته کوهستانی فعال حقوق زنان و همسرش + زندگینامه و نحوه ترور

بیوگرافی فرشته کوهستانی فعال حقوق زنان

فرشته کوهستانی (زاده سال ۱۳۷۰ در ولایت علم دوست کاپیسا) ،فارغ التحصیل دانشگاه دهلی هندوستان ، فعال حقوق زنان و متاهل بوده و یک فرزند دارد.

زندگی شخصی و خانواده

پدرش نجیب الله کوهستانی نواسه ملک حبیب الله خان کوهستانی بود که با برادرش در کاپیسا ترور شد. برادر او در تیراندازی افراد مسلح سوار بر موتور سیکلت، زخمی شده ‌است.

زندگینامه فرشته کوهستانی فعال حقوق زنان

سوابق و فعالیت ها

وی از سالها پیش وارد فعالیت های مدنی و ویژه حقوق زنان شده بود و شعارش ایجاد یک جامعه عاری از خشونت و تبعیض بود.

او ریاست جنبش زنان کاپیسا و همچنان عضو ارشد و فعال (سازمان جوانان کاپیسا) را در زمان ترور بر عهده داشت.

همسر فرشته کوهستانی کیست

وی متاهل بود و سالها پیش ازدواج کرده بود. حاصل این وصلت یک فرزند پسر می باشد

بیوگرافی و عکس های فرشته کوهستانی فعال حقوق زنان در افغانستان

ماجرا و نحوه ترور

“فرشته کوهستانی” ساعت ۱۷ پنج‌شنبه به همراه با برادرش که از کابل به زادگاه خود دهنو رفته بود در روستای دهنو ولایت کاپیسا ترور شد.

وزارت کشور افغانستان ترور کوهستانی را تأیید اما اعلام کرده و تاکنون گروهی مسؤولیت این اقدام تروریستی را نپذیرفته است . فیلم لحظه ترور وی نیز تاکنون منتشر نشده است

نحوه ترور فرشته کوهستانی

تهدید جانی از مدت ها پیش

وی در ۲۳ آذر در صفحه شخصی فیسبوک خود نسبت به عدم همکاری نهادهای امنیتی در تأمین امنیت جان خود اعتراض کرده و از معاون نخست اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان درخواست هایی مبنی امنیت جانیش داشته است.

اینستاگرام فرشته کوهستانی

صفحه فیس بوک وی با آیدی freshta-kohestani فعال است و اینستاگرام وی توسز  حامیان او با نام این فعال مدنی در حال فعالیت است

واکنش ها به ترور فعال زن در افغانستان

فوزیه کوفی با ابراز خشم و تنفر در خصوص ترور فعالان مدنی و خبرنگاران در افغانستان ، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی این کشور را به بی کفایتی در قبال حفظ جان مردم متهم کرد .

فیلم ترور فرشته کوهستانی فعال زن افغانستانی

عضو هیئت مذاکره کننده صلح دولت افغانستان گفت نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در قبال تامین امنیت مردم هیچ گونه مسئولیتی را برعهده نمی گیرند

در یک ماه گذشته تاکنون حدود ده نفر از فعالان مدنی و خبرنگاران در نقاط مختلف افغانستان در حمله افراد مسلح ناشناس ترور شد ه اند و موجی از وحشت در میان مردم و همچنین کارکنان رسانه های این کشور بوجود آمده است.

 

نظرات