ویروس کرونای انگلیسی چیست و چه علائمی دارد؟

0

شیوع ویروس کرونای انگلیسی در انگلیس در لندن باعث نگرانی و وحشت جوامع بشری و دنیاشده است. ویروس کرونای انگلیسی چیست و چه علائمی دارد؟ در ادامه همه چیز درباره شیوع نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس و لندن را میخوانید

شیوع ویروس کرونای انگلیسی | ویروس کرونای انگلیسی چیست و چه علائمی دارد؟

شیوع ویروس کرونای انگلیسی

ایرنا نوشت: خبر تشکیل این جلسه اضطراری توسط دو نشریه انگلیسی «سان «و «دیلی تلگراف» گزارش شده اما دفتر نخست وزیری درباره آن اظهار نظر نکرده است. اما کارشناسان بهداشتی از احتمال اجرای قرنطینه سوم خبر می‌دهند و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به خبرنگاران گفته که امیدوار است نیازی به این کار نباشد.

کارشناسان معتقدند که محدودیت‌های کنونی برای مهار شیوع کرونا چندان اثربخش نیست. «جان ادموندز» از گروه مشاوران پزشکی دولت در این باره می‌گوید: به نظرم باید دوباره محدودیت‌ها را مرور و شاید تشدید کنیم. شاید بیان این حرف وحشتناک باشد اما درشرایط بسیار سختی قرار داریم.

شناسایی گونه جدید ویروس کرونا هفته گذشته از سوی وزیر بهداشت انگلیس مطرح شد. وی اظهار داشت که این گونه اولین بار در منطقه کنت واقع در جنوب شرق انگلیس کشف و بیش از هزار مورد ابتلا به آن شناسایی شده است.

«مت‌ هنکاک» بیان داشت که این ویروس با سرعت بیشتری نسبت به گونه فعلی در حال گسترش در مناطق جنوب شرق انگلیس است. او تلاش کرد تا این مساله کم اهمیت جلو دهد و بیان داشت که هنوز نشانه‌ای یافت نشده که ثابت کند واکسن کرونا برای مقابله با گونه‌ جدید، اثربخش نیست.

شیوع نوع جدید کووید ۱۹ در انگلیس

یورنیوز: هنکاک با اشاره به این که در هفته گذشته در لندن، کنت و منطقه اسکس و هرفوردشایر موارد ابتلا به کرونا افزایش سریع و تصاعدی داشته گفت: «ما هزار مبتلا به این گونه جدید کرونا را شناسایی کرده‌ایم که بیشترشان در جنوب بوده‌اند، اما دست کم ۶۰ مرکز بهداشت منطقه‌ای دیگر نیز ابتلا به این گونه جدید را ثبت کرده‌اند.»

وزیر بهداشت بریتانیا با یادآوری این که هنوز ابعاد دقیق این موضوع روشن نشده است، گفت که دولت متبوعش مراتب را به سازمان جهانی بهداشت گزارش داده و مرکز تخصصی پورتون داون بررسی‌های دقیق‌تر در این زمینه را آغاز کرده است.

خبر مشاهده نوع جدید ویروس کرونا در بریتانیا در حالی اعلام می‌شود که تزریق واکسن کووید۱۹ در این کشور آغاز شده است.

پیش از این نیز مواردی از مشاهده گونه‌های جهش یافته کرونا در بریتانیا و برخی کشورهای دیگر از جمله اسپانیا، هلند و دانمارک نیز گزارش شده بود. اما ظاهرا تفاوت گونه ثبت شده جدید در بریتانیا با بقیه گونه های جهش‌یافته، سرعت بالای انتقال و سرایت آن است.

 

آمار شیوع کرونا در انگلیس همچنان رکورد می‌زند و این کشور پس از ایتالیا بیشترین آمار فوتی‌ها در قاره سبز را ثبت کرده است. بر اساس گزارش وزارت بهداشت انگلیس تاکنون یک میلیون ۹۱۳ هزار و ۲۷۷ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و بالغ بر ۶۵ هزار و ۵۲۰ نفر نیز زندگی خود را از دست داده‌اند.

 

نظرات