محدودیت های شب یلدا در تهران شنبه و یکشنبه (۲۹و ۳۰ آذر ۹۹) اعلام شد

0

محدودیت های شب یلدا در تهران روزهای شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذر ۹۹ با شرایط و جزئیات جدید اعلام شد که در ادامه با جزئیات و نحوه محدودیت ها و مشاغل شامل محدودیت و ساعت تردد را در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

محدودیت های شب یلدا در تهران (شنبه و یکشنبه) 29 و 30 آذر 99 اعلام شد

جزئیات محدودیت های شب یلدا در تهران شنبه و یکشنبه

به گزارش حرف تازه از باشگاه خبرنگاران : زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا درباره محدودیت های شب یلدای ۹۹ در تهران گفت: استان تهران شبیه سایر استان‌های کشور نسبتا روز‌های آرام تری را در طول هفته گذشته طی کرد. تعداد نسبت مراجعین و بستری‌ها کاهش یافته، اما متاسفانه جان باختگان نسبت به سایر شاخص‌ها هنوز به حد قابل قبولی نرسیده است.

او درباره محدودیت‌های شب یلدا ۹۹ گفت: همکاری مردم می‌تواند به عنوان نقطه اتکایی باشد تا از این مرحله عبور کنیم، اما اگر دورهمی‌ها استمرار پیدا کند، محفل‌های خانوادگی می‌تواند منبع مهمی برای انتقال و گسترش ویروس کرونا باشد.

ساعت تعطیلی مشاعل در تهران شب یلدای ۹۹

زالی گفت: محدودیت‌هایی که در تهران وجود دارد اگر ستاد ملی هم تصویب کند، ساعت تردد شبانه که این شب ها ۲۱ است کاهش پیدا کند و ساعت تعطیلی مشاغل نیز به ابتدای غروب انتقال پیدا کند. البته پیشنهاد شده هم برای شنبه و هم یکشنبه این محدودیت‌ها اعمال شود.

زالی درباره شکننده بودن تهران توضیح داد: اگر تهران را از لحاظ کمی بررسی کنیم به شکننده بودن آن پی می‌بریم. کماکان ۳ هزار و ۱۰۰ بیمار کرونایی در استان تهران بستری هستند که از این مجموع هزار و ۱۷۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با توجه به برودت و سردی هوا گفت: اولا ویروس کرونا سرما دوست است و با برودت هوا شرایط منتاسب این ویروس را در محیط ایجاد می‌کند و به بقای بیشتر ویروس کمک میکند.

نکته دوم به دلیل سردی هوا افراد بیشتر در مکان مسقف و تهویه نامناسب حضور پیدا می‌کنند که این خود نقض کننده فاصله اجتماعی و افزایش شانس ابتلا به بیماری همراه است. نکته سوم در فصول سرد بیماری‌های تنفسی دیگر مانند سرماخوردگی نیز افزایش پیدا می‌کنند که این بیماری‌ها با تضعیف سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به کرونا را چند برابر می‌کند.

 

نظرات