آخرین وضعیت تعطیلی شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذر ۹۹ شب یلدا

0

آیا “شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذر۹۹ ” تعطیل است؟ پیشنهاد تعطیلی شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذر ۹۹ به خاطر کرونا و کاهش آمار کرونایی بر اساس گفتگوی ایرج حریری معاون کل وزارت بهداشت انجام شده که در ادامه آخرین وضعیت« تعطیلی شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذر ۹۹ شب یلدا» را در مجله حرف تازه میخوانید

آخرین وضعیت تعطیلی شنبه و یکشنبه 29 و 30 آذر 99 شب یلدا
خبرهای جدید درباره تعطیلی شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذر ۹۹

ایرج حریرچی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: قرار نیست روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر تعطیل شود اما کاهش ساعت تردد از ۲۱ به ۱۸ برای جلوگیری از برگزاری دورهمی‌های شب یلدا، در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و بررسی می‌شود.

روزهای شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذر ۹۹ تعطیل نیست

چند روز گذشته دکتر ایرج حریرچی دیروز در گفتگو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی از ارائه پیشنهاد برای تعطیلی شنبه و یکشنبه (۲۹ و ۳۰ آذر) با هدف جلوگیری از دورهمی‌های شب یلدا توسط مردم خبر داد، دکتر علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره احتمال کاهش ساعت تردد خودروها به ساعت ۱۸ در شب یلدا گفت: احتمالا سه‌شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره محدودیت‌های شب یلدا تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیسی به خبرنگار گفت: قرار نیست روزهای شنبه یا یکشنبه تعطیل شوند و فقط احتمال دارد که منع تردد از ساعت ۲۱ به ساعت ۱۸ کاهش پیدا کند تا از برگزاری دورهمی‌های شب یلدا جلوگیری شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: برخی گفته‌اند که کل شهرها شب یلدا تعطیل می‌شوند که به هیچ عنوان این موضوع مطرح نیست. ما به دنبال تعطیلی نیستیم. چون این تعطیلی هیچ اثری ندارد و محدودیت تردد از ساعت ۱۸ برای کاهش تردد در سطح شهر است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: توصیه این است که دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا کم شود. چون برگزاری این دورهمی‌ها می‌تواند تمام دستاوردهای ما در هفته‌های اخیر را از بین ببرد.

دورهمی خانوادگی در شب یلدا ممنوع

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت با اعلام اینکه ۵۱ درصد موارد انتقال ویروس از دورهمی های خانوادگی و دوستانه است، گفت: رعایت پروتکل ها در دورهمی های خانوادگی و…، یک شوخی و مسخره است. چون بالاخره در یک فضایی از خانه دور هم می نشینیم و موقع غذا خوردن هم ماسک نداریم. پس نمی توان ادعا کرد که پروتکل ها را در دورهمی های خانوادگی رعایت می کنیم.

حریرچی با اشاره به اقدامات کشورهای اروپایی برای کریسمس، افزود: در انگلستان از کودکان ۱۱ الی ۱۵ سال دو دفعه تست PCR گرفته می شود که وقتی برای کریسمس پیش پدربزرگ ها و مادربزرگ ها می روند، عامل انتقال بیماری نباشند. در خیلی از کشورها نیز منع آمد و شد شب های کریسمس را پیش بینی کرده اند.

معاون کل وزارت بهداشت، ادامه داد: پیشنهاد ما هم برای شب یلدا، تعطیلی شنبه و یکشنبه آینده است، البته نه اینکه پنج شنبه و جمعه پیشواز بروند، بلکه در خانه بمانند.

هشدار به برپایی مراسم شب یلدا در کافه ها و رستوران ها

او در ارتباط با برپایی مراسم شب یلدا در برخی مکان ها، تاکید کرد: به کافه ها، رستوران ها و باغ های اطراف شهرها که از حالا خود را برای شب چله آماده می کنند، هشدار جدی می دهیم که برخورد قاطع و قانونی خواهیم داشت.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: فیلم هایی به دست ما رسیده که برخی از این مکان ها از حالا در پی آماده شدن برای پذیرایی از مهمانان خود هستند که اخطار می دهیم چنین اقدامی نکنند.

نظرات