روش دریافت وام یک میلیونی و کمک هزینه ۱۰۰ هزار تومانی

0

نحوه ثبت‌نام دریافت کمک هزینه ۱۰۰ هزار تومانی و وام یک میلیونی کرونا

کمک هزینه کرونا

شماره اس ام اس ثبت نام وام یک میلیونی و کمک هزینه ۱۰۰ هزار تومانی کرونا

🔹متقاضیان صرفا کدملی خود را از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال نمایند.

🔹پیامک سرپرست خانوارها از روز سه‌شنبه ۴ آذر تا سه‌شنبه ۱۱ آذر به مدت یک هفته دریافت می‌شود.

🔹 افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان و بازنشستگان شامل این طرح نمی‌شوند.

 

هفته گذشته دولت تصمیم گرفت برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا دور جدیدی از تعطیلی گسترده در سراسر کشور را اجرا کند. با تعطیلی‌ کسب و کارها رییس جمهوری اعلام کرد که مساعدت‌های مالی برای گروهی از مردم در نظر گرفته است.

این حمایت مالی شامل پرداخت چهارماه کمک هزینه بلاعوض و امکان دریافت وام بانکی است. مبلغ کمک هزینه ۱۰۰ هزارتومان است که به مدت چهارماه (از ماه جاری تا پایان سال) به حساب ۳۰ میلیون نفر واجد شرایط پرداخت خواهد شد.

طبق گفته رییس جمهوری برای ۱۰ میلیون خانواده نیز وام یک میلیون تومانی با بازپرداخت ۳۰ ماهه پرداخت می‌شود. البته دولت پیش از این نیز وام یک میلیون تومانی به ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر در ۳۰ قسط پرداخت کرد و تا کنون پنج قسط آن از خانوار کسر شده است.

تا کنون مشخصات دریافت‌کنندگان این کمک‌ها اعلام نشده است اما به طور معمول زنان سرپرست خانوار، کارگران روزمزد که درآمد ثابت ندارند و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در لیست افراد تحت حمایت طرح‌های دولتی قرار دارند.
اگر برای ۳۰ میلیون نفری که برای پرداخت یکصد هزار تومانی گزینش شده‌اند یارانه نقدی و کمک معیشتی هم پرداخت شود که احتمالا اینگونه خواهد بود پرداختی آنها از بابت یارانه نقدی دولت بین ۲۰۰ تا بیش از ۹۰۰ هزار تومان است.

بر این اساس، برای خانوار یک نفره که ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی، ۵۵ هزار تومان کمک معیشتی و ۱۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض کرونا دریافت می‌کند در مجموع تا پایان سال هر ماه حدود ۲۰۰ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت خواهد شد.

نظرات