شرایط مهاجرت به امارات برای کار و اقامت + آسانترین راه مهاجرت

0

شرایط مهاجرت و گرفتن اقامت امارات به صورت دائم و موقت از طریق سرمایه گذاری و ازدواج و از طریق تحصیل و تولد فرزند و برای کار را در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

شرایط مهاجرت به امارات برای کار و اقامت + آسانترین راه مهاجرت به دبی
آسانترین راه مهاجرت به امارات متحده عربی

شرایط ویزای کار امارات چیست ؟، شرایط اقامت امارات از طریق کار و اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند، اقامت امارات از طریق پناهندگی را در ادامه میخوانید.

وضعیت مهاجران در کشور امارات

امارت کشور پادشاهی است که اکنون یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست که بزرگترین ذخایر نفتی دنیا را در اختیار دارد. در سال های اخیر تغییرات عمده ای در زندگی اجتماعی و فرهنگی مردم این کشور به وجود آمده است و همین امر باعث جذب مهاجرینی که جویای کار و یا سرمایه گذاری هستند به امارات شده است.

با اینکه سیاست های امارات برای جذب سرمایه گذار در سال های اخیر بسیار بهبود یافته است، اما مهاجران هرگز نمی توانند بخشی از جمعیت بومی و دایمی امارات شوند.

این نکته ای است که قبل از مهاجرت به امارات باید بدان توجه داشت چرا که شما می توانید با سرمایه گذاری و کار در کشورهای درجه یک اروپایی اقامت و در نهایت تابعیت داشته باشید.

شرایط اقامت امارات از طریق کار

برای مهاجرت کاری به امارات در وهله اول بایستی شرایط و توانایی های فردی خود را بسنجید و کاریابی در کشور امارات و امکان کاریابی خود را در این کشور بر اساس سوابق تحصیلی، کاری و توانایی های عملی بررسی نمایید.

عواملی که در خصوص مهاجرت کاری شما به امارات مهم است بدون شک سن شما، اوضاع جسمانی، تحصیلات و سابقه کاریتان خواهد بود.

شرایط مهاجرت به امارات از طریق تحصیل

دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور امارات را دارند می توانند از این طریق اقامت تحصیلی ویزای این کشور را بدست آورند.

به شکلی که پس از پذیرش از دانشگاه های این کشور، از طریق نامه پذیرش دانشگاه برای ویزای تحصیلی امارات درخواست دهند که معمولا این ویزا برای دوره های تحصیلی کوتاه مدت برای ۱۲ ماه صادر می شود و اگر دوره تحصیلی شما بلند مدت باشد این ویزا به میزان طول دوره تحصیلی صادر داده خواهد شد.

هزینه تحصیل در کشور امارات

بر خلاف تصور عامه مردم پایین نیست و سالیانه حدود ۱۲ هزار دلار هزینه دوره تحصیل برای دانشجویان بین المللی در کشور امارات خواهد بود که در مقایسه با هزینه تحصیل در کشورهای اروپایی و یا کشوری مثل کانادا هزینه پایینی نیست.

شرایط مهاجرت به امارات از طريق سرمايه گذاری

این ویزای اقامتی برای سرمایه گذاران در کشور امارات معمولا به مدت ۲ یا ۳ سال صادر می گردد که قابل تمدید نیز هست.

فعالیت های اقتصادی در کشور امارات معمولا در سه نوع اصلی، بازرگانی ( شامل تجارت عمده فروشی و خرده فروشی، ساخت و ساز، حمل و نقل، ذخیره سازی و ارتباطات، واسطه مالی ، املاک و اجاره) حرفه ای ( شامل کشاورزی، ماهیگیری، آموزش و پرورش، بهداشت و کار اجتماعی، فعالیت های اجتماعی و شخصی) و صنعتی ( شامل صنایع تولیدی، معدن، برق، گاز و آب ) تقسیم می شود.

شرایط مهاجرت به امارات از طريق ازدواج

اخذ اقامت کشور دیگر از طریق ازدواج معمولا امکان پذیر است.

در کشور امارات قوانین موجود حکم می کند که اگر مرد خارجی با زن اماراتی ازدواج کند اجازه اقامت در کشور امارات به او داده خواهد شد اما تابعیت امارات به او داده نخواهد شد.

اگر مرد اماراتی با زن خارجی ازدواج کند، ازدواج آن ها واقعی باشد و به مدت ۳ سال با یکدیگر زندگی کنند به زن اقامت و تابعیت داده خواهد شد به شرط اینکه از تابعیت قبلی خود خارج شود.

بطور کلی از هر راهی که اقدام کنید درصورت اقامت به مدت ۳۰ سال در کشور امارات می توانید در این کشور درخواست اقامت دائم و تابعیت داشته باشید.

اخذ اقامت امارات از طریق تولد فرزند

کشور امارات در اعطای تابعیت از سیستم خون پیروی می کند و تنها با تولد فرزند در کشور امارات به کودک تابعیت داده نمی شود. مگر اینکه پدر و مادر کودک نامعلوم باشد و یا اینکه کودک پدر یا مادر اماراتی داشته باشد.

همینطور در صورتی که طفل از پدری نامعلوم و مادری اماراتی متولد شده باشد، به وی تابعیت امارات اعطا می شود.
تنها در این حالت ها با تولد فرزند در خاک امارات به او تابعیت امارات داده می شود .

اخذ اقامت امارات از طریق پناهندگی

کشور امارات هیچگونه مسئولیتی در قبال پناهندگان قبول نمی کند، هرچند با توجه به اینکه پناهندگی به طور کلی وضعیتی مبهمی دارد و پناهندگان از نظر اجتماعی در سطح مطلوبی نیستند و ما نیز توصیه نمیکنیم.

هزینه های زندگی در امارات

هزینه های زندگی در امارات در شهرهای دبی، ابوظبی و شارجه نسبتا بالا است که البته می توان گفت کیفیت و استانداردهای زندگی در این شهرها فوق العاده است.

توجه کنید که هر طریق برای اقامت امارات اقدام کنید، نمی توانید تابعیت و پاسپورت امارات را به دست آورید

اقامتی که در کشور امارات برای مهاجرین صادر می شود صرفا اقامت موقت بوده و فقط در شرایطی که شخص ۳۰ سال در امارات اقامت داشته باشد می تواند برای اخذ اقامت دایم امارات اقدام نماید.

فقط با ازدواج با مرد اماراتی و پس از ۳ سال اقامت در امارات است که می توان اقامت دایم و سپس تابعیت امارات را به دست آورد.

البته تابعیت در صورتی به زوجه اعطا می شود که تابعیت قبلی خود را ترک نماید. قانون تابعیت مضاعف در امارات به رسمیت شناخته نمی شود.
چنانچه شخصی که تابعیت امارات دارد تابعیت کشور دیگری را بگیرد

 

نظرات