بیوگرافی امیر سرتیپ احمد دادبین و همسرش ملیحه نیشابوری +زندگینامه و فرزندان

1

بیوگرافی امیر سرتیپ احمد دادبین و همسرش ملیحه نیشابوری با زندگینامه و فرزندان و شغل فرزندان و عکس های جوانی تا امروز و همسر و خانواده و ماجرای اجاره خانه و حواشی را در این بخش از حرف تازه میخوانید

بیوگرافی امیر سرتیپ احمد دادبین و همسرش ملیحه نیشابوری +زندگینامه و فرزندان

بیوگرافی امیر سرتیپ احمد دادبین

امیر سرتیپ احمد دادبین ششمین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران متولد سال ۱۳۳۴ در شیراز، پدرش ارتشی و دارای سه فرزند می باشد

خانواده و زندگی شخصی

من متولد سال ۱۳۳۴ در شهر شیراز هستم. مادرم شیرازی بود اما پدرم از اهالی کرمانشاه بود. پدرم افسر ارتش و مادرم خانه‌دار بود. پدرم مذهبی و اهل مطالعه کتاب بود. او بسیار علاقه داشت که من روحانی بشوم، اما مادرم دوست داشت من هم مانند پدرم، ارتشی بشوم . پدرم در سانحه‌ای، اتومبیلی به او برخورد کرد و درگذشت.

زندگینامه امیر سرتیپ احمد دادبین فرمانده سابق ارتش جمهوری اسلامی

ملیحه نیشابوری همسر امیر سرتیپ احمد دادبین کیست

ملیحه نیشابوری همسر امیر دادبین متولد کرمان است و گفته شده است که نامش در لیست دانشجویان پیرو خط امام تسخیرکننده لانه جاسوسی آمده است

نحوه آشنایی

خانم نیشابوری دانشجوی رشته زیست شناسی و از دانشجویان تسخیر لانه جاسوسی بود که بعدها با شروع درگیری ها برای انجام امور آموزشی و امدادی به غرب رفت و این سفر باعث شد تا با احمد دادبین آشنا شود و این آشنایی درنهایت به ازدواج ختم شود . ثمره این ازدواج سه فرزند است که هادی، زهرا و محدثه نام دارند.

مهریه همسر

ابتدا عقد موقت کردیم و سپس به کرمان خدمت پدر ایشان رفتیم. پدرخانمم محضردار و بسیار انسان باصفایی بود. پس از بازگشت از کرمان، در تهران ازدواج کردیم.

خانمم مهریه‌اش را یک جلد قرآن کریم و یک عدد دوربین عکاسی تعیین کرد.

پس از ازدواج به سنندج برگشتیم و اولین محل سکونت‌مان، خانه‌ای در پادگان سنندج بود. به مریوان هم که رفتم، همسرم با من آمد و محل اقامتی در مریوان انتخاب کردیم. همسرم شرط کرده بود که همه جا کنار من باشد.

بیوگرافی ملیحه نیشابوری همسر امیر دادبین

ورود به ارتش

ایشان در سن ۱۹سالگی و در سال ۱۳۵۳ وارد دانشکده افسری ارتش شد

علاقه به دکتر شریعتی و شرکت در جلسات وی

ما ساکن محله امامزاده حسن بودیم. چند نفر از جوانان آن محله از جمله فردی به‌نام فروزان به حسینیه ارشاد رفت‌وآمد داشتند و در جلسات سخنرانی دکتر شریعتی حضور پیدا می‌کردند. بنده نیز به‌واسطه آشنایی با آنان، پایم به حسینیه ارشاد و جلسات دکتر شریعتی باز شد

عکس های همسر و فرزندان احمد دادبین فرمانده سابق ارتش جمهوری اسلامی

دوران دفاع مقدس

در زمان اجرای برخی از عملیات‌ها به جنوب می‌رفتیم که از جمله آن عملیات‌ها، عملیات بدر و عملیات بیت المقدس بود که به‌عنوان نیروهای عمل‌کننده وارد عمل شدیم، اما بیشتر در شمال‌غرب و کردستان بودم و در بسیاری از شهرهای آن منطقه از جمله سنندج، بانه، مریوان و… به مقابله با ضدانقلاب پرداختیم.

مسئولیت پس از پایان جنگ تحمیلی

حدود ۱۱۰ ماه بنده در منطقه غرب کشور بودم و پس از پایان دفاع مقدس، مسئولیت بنده فرماندهی لشکر ۲۸ کردستان و سپس قرارگاه شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش بودم.

پس از کردستان، برای مدت کوتاهی به شیراز رفتم و فرمانده مرکز آموزش پیاده شیراز و فرمانده ارشد نظامی استان فارس شدم.

سپس به‌عنوان فرمانده نیروی زمینی ارتش از سوی فرمانده معظم کل قوا منصوب شدم.

حادثه سقوط از کوه

سال ۸۴ حادثه سقوط از کوه که ایشان علتش را نامناسب بودن کفش عنوان کرده، باعث شده تا با عصا و به آهستگی قدم بردارد

او این روزها مشاور فرمانده کل ارتش بوده و به پیگیری مشکلات ارتشیان مشغول است و گاهی نیز در جلسات نظامی ستاد ارتش به‌عنوان مشاور حضور پیدا می‌کند.

 

 زهرا دادبین دختر امیر سرتیپ احمد دادبین

زهرا دادبین، دختر سرتیپ دادبین پستی را در صفحه شخصی خود با کاربران و مخاطبان به اشتراک گذاشت و درباره ویدئوی منتشر شده توضیحاتی داد.

زهرا دادبین در اینستاگرام خود نوشت:

“سال‌ها پیش

وقتی پدرم در کما بود به منزل ما زنگ می‌زدند و تسلیت می‌گفتند و ما هاج و واج مانده بودیم که چه شده است؟! در فلان شبکه ماهواره‌ای مرگ پدر را اعلام کرده بودند و آنچه ما در مورد زنده بودن ایشان می‌گفتیم دروغ محسوب می‌شد!

رسانه‌ها با ما چه می‌کنند؟

هر آنچه که بخواهند! چگونه؟

با نشان دادن قسمتی از واقعیت و چاشنی اندکی ابهام و تحلیلی ظاهرا واقع بینانه که با بریده‌ای از واقعیت که نشان داده اند؛ می‌تواند هماهنگی داشته باشد.

من مطلب زیر را می‌نویسم اگرچه می‌دانم که نوشته من قدرت مقابله با اهداف رسانه‌ها را ندارد.‌

می‌نویسم برای قلب‌هایی که جریحه دار شد و چشم‌هایی که‌ تر شدند و دوستدارانی که نگران شدند.

مادیات هیچ وقت جزو ارزش‌های پدر نبوده، ولی این به این معنی نیست که از امکانات و رفاه متناسب و معمول با شان خود محروم بوده و یا قرار است محروم شود. بخشندگی و ساده زیستی وی انتخابی درونی است و ارتباطی با کم لطفی مسئولین در حق وی ندارد که او در تمام این سال‌های بیماری از عزت و احترام و همراهی مسئولین ارتش بهره‌ای بسیار داشته و دارد.

فیلمی که از امیر دادبین در بنگاه معاملات ملکی پخش شد؛ در راستای تصمیم شخصی امیر بود که حتی به همسر و فرزندانش هم نگفته بودند. پدر همیشه می‌گوید خانه‌ای که در آن ساکنیم (منزل سازمانی) برای من و مادرتان بزرگ است، شما خانه تان را در اختیار یک نیازمند قرار دهید و بیایید منزل ما باهم زندگی کنیم.

شاید مشکل از من است که به اندازه او بخشنده نیستم و زندگی را، چون او راحت نمی‌گیرم. بین بخشندگی و نیازمندی تفاوت بسیار است. بین آنچه اتفاق می‌افتد و آنچه رسانه نشان می‌دهد، فاصله بسیار است. میان ماه من با ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است”

پیگیری ارتش درباره موضوع اجاره مسکن امیر سرتیپ احمد دادبین

شاپورخواست، یک فرمانده آجا گفت: ماجرای تحویل خانه سازمانی توسط امیر سرتیپ احمد دادبین یک تصمیم شخصی است و بدون هماهنگی با مقامات ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

امیر احمد دادبین یک‌سال است که بازنشسته شده‌ و مالک یک باب منزل شخصی در تهران است که در تصرف مستاجر قرار دارد، لذا با تصمیمات شخصی و خانوادگی اقدام به اجاره واحد مسکونی کرده است

بیوگرافی امیر سرتیپ احمد دادبین و همسرش ملیحه نیشابوری +زندگینامه و فرزندان

ماجرای اجاره خانه امیر سرتیپ احمد دادبین

در آبان ماه ۹۹، ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن، امیر سرتیپ احمد دادبین فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش و از فرماندهان خوش‌نام و نشان ۸ سال دفاع مقدس با حضور در یک آژانس مسکن، تقاضای اجاره یک باب منزل مسکونی کوچک را داشت که این کلیپ باعث شد تا عشق و محبت مردم ایران سمت فرمانده دلها سرازیر شود.

منبع : گرداوری در مجله اینترنتی حرف تازه برگرفته از مصاحبه با تسنیم

1 دیدگاه در “بیوگرافی امیر سرتیپ احمد دادبین و همسرش ملیحه نیشابوری +زندگینامه و فرزندان

  1. مجتبی گفت:

    ایکاش میشد ایشونو ببینم

نظرات