آخرین وضعیت تعطیلی کرونایی تهران و شهرهای دیگر از ۱ آذر ۹۹

0

از ۱ آذر ۹۹ محدویت کرونایی در برخی شهرهای قرمز و امار بالای ابتلای به کرونا تشدید میشود که در آخرین وضعیت تعطیلی کرونایی تهران و دیگر شهرها از ۱ آذر ۹۹ و اسامی شهرها و تعطیلی تهران را میخوانید

آخرین وضعیت تعطیلی کرونایی تهران و شهرهای دیگر از 1 آذر 99

وضعیت تعطیلی تهران از ۱ آذر ۹۹

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: گفته شده بود که رییس جمهوری اعلام کرده که تهران تعطیل شود و استاندار تهران گفته که تعطیل نمی‌کند که چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد.

به گزارش حرف تازه از ایرنا، علی رضا رییسی روز دوشنبه در یک گفت‌ وگوی زنده تلویزیونی افزود: موضوعی مبنی بر پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران مطرح شده که این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و در ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست جمهوری اگر اعضا پیشنهادی داشته باشند از طرف کمیته‌ها مطرح و بعد درباره آنها تصمیم گیری می‌شود.

اعمال محدویت های تردد

وی بیان کرد: اگر تصمیم گیری در ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شود، بطور قطع لازم الاجراست و هیچکس نمی‌تواند آن را اجرا نکند.

رییسی گفت: شنبه گذشته دو پیشنهاد در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد که یک مورد در زمینه ایجاد محدودیت در تهران و شهرهای پرجمعیت از ۲۰ آبان از ساعت ۱۸ بود که تصویب شد. پیشنهاد دوم منع رفت و آمدهای درون شهری توسط خودروهای شخصی بود که مباحث مختلفی در این زمینه نیز مطرح شد، اما نیازمند بررسی بیشتر است. امروز ساعت ۱۵ جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار و این پیشنهاد نیز بررسی می‌شود.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: به هر حال باید جنبه‌های مختلف تاثیر یک پیشنهاد بر بیماری کووید ۱۹ بررسی شود.

وضعیت تعطیلی کرونایی شهرها و استان ها از اول آذر ۹۹

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به مصوبات امروز جلسه ستاد و تصویب کلیات طرح جامع مبارزه با کرونا، گفت: این طرح از شنبه اول آذرماه آغاز می‌شود.

علیرضا رییسی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: با شروع فصل سرما در اروپا و آمریکا و آسیا میزان شیوع کرونا و ابتلا به آن به صورت شتابنده بالا می‌رود و  در کشور ما هم میزان موارد ابتلا بسیار بالا رفته و مرگ و میر هم افزایش یافته است.

رییسی با اشاره به تاکید اعضای ستاد بر رعایت پروتکل‌ها افزود: رییس جمهور تاکید کردند که به سرعت باید خدمات دولت الکترونیک را توسعه دهیم و از تمجمعات و ترددها جلوگیری شود؛ چراکه این موضوع یکی از راهکارهای مهم در کنترل شیوع بیماری در سطح کشور است.

هر تصمیمی که در ستاد ملی می گیرین بر این اصول استوار است که مردم می توانند با رعایت پروتکلها و کاهش تردد و تجمعات قطعا باعث می شوند که میزان شیوع بیماری پایین آید. به همین دلیل کشورها مجبور می‌شوند در چنین شرایطی ایجاد محدودیت هایی را انجام دهند. در این محدودیت‌ها ما حدود سه هفته پیش ۴۳ شهرستان را محدودیت شدید ایجاد کردیم و بعد از آن هم ۴۶ شهرستان اعمال محدودیت شدند. نتیجه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد محدودیت‌های ایجاد شده کارساز بوده و به همین دلیل طرح جامعی آماده شد و امروز مورد بررسی قرار گرفت.

هدف در این محدودیت‌ها، تعطیلی کسب و کار مردم نیست

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: واقعیت این است که هدف در این محدودیت‌ها، تعطیلی کسب و کار مردم نیست ولی جاهایی مجبوریم به خاطر عدم رعایت پروتکلها و بار زیاد بیمارستان ها اعمال محدودیت کنیم. به طور مثال اگر شهرستانی در وضعیت سطح هشدار سه قرار گیرد در این وضعیت به جز مشاغل خیلی ضروری که مربوط به تهیه مایحتاج ضروری مردم، امنیت و سلامت می شوند، بقیه مشاغل همه تعطیل هستند. همچنین بر اساس ارزیابی های وزارت بهداشت، این تعطیلی ممکن است دو هفته یا کمتر و بیشتر طول بکشد.

وی گفت: در ارزیابی اولیه شاید بیش از ۱۰۰ شهرستان مشمول محدودیتهای سطح قرمز می شوند که اکثر مراکز استانها و از جمله تهران جزو این وضعیت قرمز هستند.

رییسی گفت: در وضعیت نارنجی یا سطح هشدار ۲ حدود ۱۵۰ شهر یا شهرستان جزو این محدوده قرار می‌گیرند که محدودیت‌های مشاغل سطح ۳ و ۴ در آنها اجرا می‌شود که جزئیات دقیق‌تر به اطلاع خواهد رسید. حدود ۱۵۵ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند که سطح شغلی ۴ در آنها محدود خواهد شد.

رییسی تاکید کرد: این تصمیمات فقط مربوط به مشاغل نیست، در حوزه مدارس، آموزش، دانشگاه‌ها و مراسم‌های فرهنگی و مذهبی هم شامل محدودیت خواهند شد. در سطح هشدارهای ذکر شده قرمز، نارنجی و زرد آموزش‌ها به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد و مدارس و دانشگاه‌ها به صورت غیر حضوری خواهند بود و مراسم مذهبی و فرهنگی به مدت حدود ۲ هفته فعلا محدودیت خواهند داشت و پس از آن دوباره فعالیت خواهند کرد.

حضور یک سوم کارمندان در تعطیلی کرونایی

وی درباره نحوه فعالیت کارکنان، اظهار کرد: اگر سطح هشدار ۳ و منطقه قرمز وجود داشته باشد، حدود یک سوم کارکنان در ادارات حضور پیدا می‌کنند و در سطح هشدار ۲ یا نارنجی یک دوم کارکنان حضور پیدا می‌کنند و در سطح یک یا زرد حدود دو سوم کارکنان حضور پیدا خواهند کرد. البته مسئولین ادارات بر اساس ضرورتی که ایجاد می‌شود تعیین خواهند کرد که چه گروهی سرکار حاضر شوند.

زمان اجرای محدودیت های شدید کرونایی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: زمان اجرای طرح از یکم آذرماه در سطح کشور خواهد بود و چند روز باقی مانده اطلاع رسانی دقیق برای مردم صورت خواهد گرفت.

 

نظرات