مهمترین علائم بارداری چیست؟

0

مهمترین علائم بارداری چیست؟

علائم بارداری : ما در این مطلب از مجله اینترنتی حرف تازه برای مادران عزیز با آموزش چند روش ساده نشان میدهیم که چگونه بدون رفتن به آزمایشگاه بدانند که باردار شده اند یا نه ؟ اطلاع از باردار شدن بانوان عزیز در همان روزهای اول کمک میکند تا فرد با رعایت هر چه بهتر بهداشت و مراقبتهای اولیه در سالم ماندن جنین خود در دوران بارداری نوزادی سالم به دنیا آورند, پس با ما همراه باشید.
اکثر زنانی که منتظر بروز علایم بارداری در خود هستند با دقت کردن به این علایم می توانند نتیجه مثبت را قبل از انجام آزمایش بدست بیاورند.

علائم بارداری

مهمترین علایم بارداری

عادت ماهانه

برای آن دسته از خانم هایی که قاعدگی مرتب دارند توقف عادت ماهانه می تواند نشانه خوبی باشد . اما اگر قاعدگی منظمی ندارید با مشاهده نشانه های دیگر همچون تکر ادرار، حالت تهوع، سفت و دردناک شدن سینه ها و … می توانید احتمال دهید که باردار هستیددر این شرایط سریعاً به پزشک مراجعه کرده و با انجام آزمایش های مختلف از صحت آن اطمینان حاصل کنید .

حساس شدن و دردناک بودن سینه ها

یکی از شایع ترین نشانه های بارداری حساس شدن سینه ها و نوک سینه هاست که معمولاً در طی ۳ هفته اول بارداری خود را به وضوح نشان می دهد . متورم و دردناک شدن سینه ها شبیه قبل از پریود است . این درد پس از اتمام سه ماهه نخست به میزان زیادی کاهش پیدا می کند زیرا بدن خودش را با میزان هورمون ها تطبیق داده است.

سرگیجه

سرگیجه در اوایل حاملگی به دلیل تغییرات فشار خون ایجاد میشود، برخی خانم ها حالت سرگیجه دارند و احساس می کنند سرشان سنگین و گنگ است.

تهوع و استفراغ

تهوع و استفراغ می‌تواند نشانه‌های اول بارداری شما باشد. معمولا تهوع و استفراغ دوران بارداری ممکن است تا ۱۲ هفته اول بارداری فقط ادامه داشته باشد، البته خوب است بدانید که تهوع و استفراغ صبحگاهی می‌تواند نشانه خوبی باشد چرا که نشان دهنده این است که بارداری در حال پیشرفت است.

خستگی

بانوان عزیز توجه داشته باشید که احتمال دارد که خستگی شما به دلیل تغییرات هورمونی باشد که روی خواب زنان باردار تاثیر می گذارد. البته حالت تهوع های صبحگاهی و تکرر ادرار در طول شب نیز در خستگی و بی حالی بی تاثیر نیستند. پس از ورود به سه ماه دوم، کمتر احساس خستگی خواهید داشت. البته این حس دوباره در انتهای بارداری به سراغ شما خواهد آمد زیرا مدام در حال حمل وزن بیشتر از خود هستید و شب ها نیز راحت نمی خوابید.

تغییر حالات روحی

بسیار نرمال و طبیعی است که تعادل احساسی نداشته باشید و خیلی زود تغییر حالت دهید. دلیل آن تغییر هورمون های بدن و تاثیر آنها روی سیستم عصبی است. هر فردی واکنش متفاوتی به این موضوع دارد. برخی از زنان باردار دچار افزیش احساسات خوب یا بد می شوند و برخی دیگر افسرده یا مضطرب می شوند. نوع دیگر افسردگی پس از زایمان است.

علائم بارداری

تکرر ادرار

تغییرات هورمونی ایجاد شده باعث می شوند تا جریان خون در ناحیه کلیه افزایش پیدا کند. این مساله باعث می شود تا مثانه خیلی سریع پر شود و شما مجبور هستید خیلی زود به زود دستشویی بروید. این نشانه از اوایل هفته ششم در سه ماهه نخست آغاز می شود. تکرر ادرار در طول بارداری ادامه خواهد داشت و بعد از ۳ ماهگی بتدریج بهبود می یابد .

افزایش دمای عمومی بدن

هنگامی که دمای بدن شما هنگام صبح و پیش از بلند شدن از جا و خوردن غذا، خیلی بالاست و این مساله تا ۳ هفته همچنان ادامه داشت، احتمالا باردار هستید.

نکته مهم

به یاد داشته باشید که تا یک هفته پس از عقب افتادن پریود تست بارداری خانگی شاید درست جواب ندهد وشاید این تست دقیق و قابل اعتماد نیستند. بنابراین، اگر پیش از این تاریخ تست کردید و جواب منفی بود، حتما چند روز بعد نیز این تست را تکرار کنید. این را در نظر داشته باشید، جنین پیش از آنکه شما متوجه شوید باردار هستید رشد می کند و هنگامی که شک دارید، باید حتما مراقب سلامتی خود باشید .

توجه: با کوچکترین شک به باردار شدن بانوان به آزمایشگاه و پزشک خود مراجعه کنید تا با راهنمایی پزشک و رعایت نکات مهم در سلامت جنین هرچه بهتر دوران بارداری را پشت سر بگذارید.

نظرات