بیوگرافی و عکسهای مسعود جهانی تنظیم کننده موزیک

0

مسعود جهانی تنظیم کننده نام آشنای ایرانی متولد ۱۰ خرداد سال ۱۳۶۶ بوده و اصالتا تبریزی است.

 مسعود جهانی

بیوگرافی مسعود جهانی

تحصیلات مسعود جهانی در زمینه داروسازی بوده که به علت مشغله کاری زیاد در زمینه تنظیم و تولید موسیقی از ادامه تحصیل در مقطع دکتری رشته داروسازی دانشگاه اصفهان انصراف داد.

وی آموزش موسیقی را در سن ۱۴ آغاز کرد و تاکنون در همین زمینه به موفقیت زیادی دست یافته است و اکنون به یکی از معروف ترین آهنگسازهای ایرانی بدل یافته و نامش را بی شک در بسیاری ازموزیک ها و آهنگ جدید پاپ ایرانی شنیده اید.

این تنظیم کننده بزرگ که خالق سبک تلفیقی پاپ و سنتی است خود به شخصه عاشق موسیقی سنتی بوده و یکی از خواننده های مورد علاقه اش علی زندوکیلی است.

اولین کار مسعود جهانی که مورد توجه قرار گرفت آهنگ عاشقی یعنی همین با صدای رضا شیری بود.

مسعود جهانی

همسر مسعود جهانی

وی سال ۸۵ بعد از چند ترم تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه اصفهان بدلیل وقت زیادی که برای موسیقی و یادگیری آن می گذاشت از ادامه تحصیل انصراف داد و ازدواج کرد.

مدتی در سن ۲۰ سالگی دوره صدا برداری موسیقی را نزد یک شخص هنری در اصفهان گذراند، مدتی را هم با یک تنظیم کننده کار کرد اما این همکاری کوتاه مدت بود و مجبور شد شبانه روزی خودش کار کند و کار را یاد بگیرد.

آدرس اینستاگرام مسعود جهانی :

پیج تایید شده اینستاگرام مسعود جهانی با ادرس @masoudjahani در دسترس است.

مسعود جهانی در مورد سربازی رفتنش میگوید : سربازی نرفتم من فرزند شهید هستم درسم را که رها کردم، سال ۸۶ به تهران آمدم و بی پولی‌ها و سختی‌های زیادی کشیدم.

حدود یک سال کلاً خانواده‌ام را ندیدم و همان زمان هم یک قطعه برای هومن سزاوار تنظیم کردم. او می‌خواست آلبوم مجاز منتشر کند که برایش هفت یا هشت قطعه تنظیم کردم و در ادامه روند کارهایم شروع شد. بعد از آن با رضا شیری آشنا شدم و یک دوره حدوداً هفت ساله با هم بودیم.

مسعود جهانی

مسعود در مورد ایده ساخت گروه هوروش بند میگوید :

همیشه دوست داشتم خودم یک گروه تشکیل و پرورش دهم تا موفقیت‌ هایش هم برای خودم باشد. روزی در یک جمع دوستانه، سنتی خواندن مهدی دارابی را دیدم.

حمید فریزند که آن زمان مدیر برنامه مهدی دارابی بود و الان مدیر برنامه هوروش بند است از پیشنهاد تشکیل گروه استقبال کرد و اینطور بود که این گروه شکل گرفت.

با پیگیری‌های حمید فریزند قطعه‌ای به نام «یاد تو می‌ افتم» را منتشر کردیم که اولین کار مان بود برای این قطعه اتفاقات خوبی افتاد و با شرکت ققنوس قرارداد بستیم.

مسعود جهانی

وی در مورد شرایط شغلش میگوید : من تنظیم‌ کننده گرانی هستم چون یک تنظیم را می‌ بافم.

به مشتری هم می‌گویم که می‌ توانم کپی کنم یا این‌ که می‌ توانم یک تنظیم مخصوص خودت طراحی کنم. آهنگ‌ های زیادی تاکنون با تنظیم من منتشر شده ولی اسمم روی آنها نیست چون همان کارهای کپی هستند که مشتری خواسته با وقت و هزینه کمتر برایش بسازم و طبیعتاً کیفیت مدنظر خودم در چنین قطعاتی وجود ندارد.

حواشی این روزهای مسعود جهانی و مهراد جم

بعد از منتشر شدن خبر مهاجرت مهراد جم به ترکیه مسعود جهانی پستی در اینستاگرامش در مورد این موضوع منتشر کرد که در فضای مجازی سر و صدای زیادی کرد. تصویر این پست را در زیر میتوانید ببینید.

مسعود جهانی

نظرات