ساعت دقیق دیدن سیاره مشتری با چشم غیر مسلح پنجشنبه ۱ آبان ۹۹

0

امشب میتوانید هم نشینی ماه و سیاره مشتری بزرگترین سیاره ی جهان هستی را با چشم غیر مسلح رصد کنید

🔴 رصد هم‌نشینی ماه و مشتری را از دست ندهید

مدیر انجمن نجومی آماتوری ایران :
🔹هم‌نشینی ماه و مشتری، ملاقات کیوان و ماه، رسیدن ماه به تربیع اول و مقارنه داخلی سیاره تیر از رویدادهای جذاب نجومی هفته اول آبان ماه هستند.

🔹در ساعت ۲۰:۴۰ دقیقه شبانگاه پنجشنبه اول آبان هم نشینی ماه و مشتری را خواهیم داشت که با چشم غیرمسلح در افق جنوب غربی قابل مشاهده خواهد بود.

سیاره مشتری

زمان دیدن سیاره مشتری پنجشنبه ۱ آبان ۹۹

 

امشب رصد هم‌نشینی ماه و مشتـری را از دست ندهید

▪️مسعود عتیقی مدیر انجمن نجومی آماتوری ایران :
🔹 هم‌نشینی ماه و مشتری، ملاقات کیوان و ماه، رسیدن ماه به تربیع اول و مقارنه داخلی سیاره تیر از رویدادهای جذاب نجومی هفته اول آبان ماه ۹۹ هستند.

🔹 در ساعت ۲۰:۴۰ دقیقه شبانگاه پنجشنبه اول آبان ۹۹ هم نشینی ماه و مشتری را خواهیم داشت که با چشم غیرمسلح در افق جنوب غربی قابل مشاهده خواهد بود؛ در این زمان غول سامان خورشیدی برجیس دو درجه شمال هلال زیبای افزاینده ماه خواهد بود.

🔹ساعت ۷:۱۹ صبح جمعه دوم آبان ۹۹، سیاره حلقه بر گردن کیوان (زحل)، ۲.۶ درجه شمال ماه خواهد بود و با توجه به نور روز و غروب این اجرام در شب گذشته بهتر است پس از تاریکی هوا در شامگاه این روز اقدام به مشاهده و عکاسی از همراهی این اجرام کنید.

🔹ساعت ۱۶:۵۳ عصر جمعه دوم آبان، ماه به تربیع اول می رسد و نیمی از سطح روشن ماه به سمت ناظران زمینی قرار خواهد گرفت. / ایرنا

سیاره مُشتَری یا هُرمُز (به انگلیسی: Jupiter) (که به نام‌های بِرجیس، اورمزد، زاوش نیز شناخته می‌شود)، بزرگ‌ترین سیاره در منظومه شمسی است. این سیاره غول گازی با جرم یک هزارم خورشید است، ولی جرمی دو و نیم برابر تمامی دیگر سیاره‌های منظومه شمسی دارد و دومین جسم در منظومه شمسی بر پایهٔ جرم و حجم است. از نظر دوری از خورشید، مشتری پنجمین سیاره پس از عطارد، زهره، زمین و مریخ است.

نظرات