شماره واتساپ مومو چند است؟

1

شماره واتساپ مومو : این روزها که در فضای مجازی علل الخصوص در واتساپ بحث در مورد چالشی با عنوان مومو بسیار داغ است و حتی در برخی خبرها خبر کشته شدن چند کودک در شهرهای جنوبی کشورمان بخاطر این چالش منتشر شد که البته این موضوع از طریق پلیس سایبری رد شد . در ادامه جزئیاتی در مورد این چالش قرار داده ایم که میتوانید مطالعه کنید.

 شماره واتساپ مومو

شماره واتساپ مومو چند است؟

این سوالی است که بسیاری از کاربران پرسیده‌اند. واقعیت این است که چالش مومو در واتساپ را خیلی جدی گرفته‌ایم. البته خطراتی وجود دارد و پلیس فتا هم به والدین هشدار داده که مراقبت فعالیت کودکان و نوجوانان‌شان در فضای مجازی به خصوص در واتساپ و اینستاگرام باشند.

اما برخی در این میان زیادی موضوع را جدی گرفته‌اند. با نگاهی به گروه‌های تلگرامی و واتساپی نگرانی بسیاری در میان مردم دیده می‌شود که بخش عمده آن بی‌دلیل است. این چالش این روزها بسیار داغ شده و بسیاری از سایت‌ها در مورد آن محتوا تولید می‌کنند. برخی برای آگاهی رسانی مردم و برخی در راستای سوار شدن بر روی موج و دیده شدن بیشتر که در نکوهش دومی هرچه بگوییم کم است.

واقعیت این است که باید مراقب حریم خصوصی خود در فضای مجازی باشیم و در مقابل خطرات احتمالی هکر‌ها، افراد سودجو و کلاهبرداران به طرق مختلف خود را ایمن نگه داریم. اما این موضوع نباید به یک نگرانی بیش از اندازه برای ما تبدیل شود. با بررسی بیشتر این موضوع و گفته‌های بیشتر پیرامون شماره Momo در واتساپ در این نوشتار همراه ما باشید.

باید بدانید که آنچه تحت عنوان بازی خودکشی مومو و کارکتر مومو این روزها وایرال شده، تصویر یک عروسک است که چند سال پیش در نمایشگاهی در ژاپن برای نخستین بار از آن رونمایی شد. در فضای مجازی جنجال‌های بسیاری در مورد آن مطرح شده است. مثلا یکی از وب‌سایت‌ها نوشته: « وقتی شما به اون زنگ بزنید پیام های تهدیدآمیز و زنگ زدن های موقع و ناموقع شبانه او برای شما شروع خواهد شد.» این موضوعی اثبات نشده است.

شماره واتساپ مومو

تکذیب کشته شدن پسربچه اهوازی

یا در مورد دیگری به خودکشی پسربچه اهواری در ارتباط با این موضوع اشاره شده است. خبری که نه‌تنها پلیس آن را تکذیب کرده، بلکه پیگیری‌های همشهری نیز از این حکایت دارد که پسر ۱۱ساله خودکشی نکرده و بر اثر سکته جانش را از دست داده است.

این موضوع باعث شده بسیاری به دنبال «برقراری تماس با مومو»، شماره MOMO در واتساپ و تلگرام و موارد این چنینی باشند. با این حال برخی نگرانی‌ها وارد است. قطعا افراد سودجو در کمین‌اند.

پلیس فتا هم دستگیری چند فرد کلاهبردار و آزاررسان را تایید کرده است. پس باید از حریم خصوصی خود در فضای وب آگاه باشیم و از آن مراقبت کنیم. «امکان سرقت اطلاعات کاربران»، «ایجاد مزاحمت های تلفنی در اثر ذخیره شماره تلفن» و «امکان اخاذی و باج خواهی از افراد» مواردی هستند که نه کارکتر مومو، بلکه بسیاری از سودجویان همراه به دنبال آن هستند.

در یکی از مطالبی در واتساپ و تلگرام در خصوص شماره مومو در واتساپ و تلگرام نوشته شده مطالبی آمده که باید بدانید به دور است واقعیت است و برای تشویش اذهان عمومی و جلب هیجانات مردم نوشته شده و هدفی جز دیده شدن در پی نداشته.

در نهایت اگر اتفاق جدی برای شما حادث شد توجه داشته باشید که باید هرگونه مشکل و موارد مشکوک در فضای مجازی را با سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

1 دیدگاه در “شماره واتساپ مومو چند است؟

  1. کسری گفت:

    آخر نگفتی شماره اش چنده🙅

نظرات