آزادی نرگس محمدی از زندان زنجان +بیوگرافی و علت دستگیری

0

آزادی نرگس محمدی از زندان زنجان +بیوگرافی و علت دستگیری

آزادی نرگس محمدی از زندان زنجان,علت دستگیری نرگس محمدی,نرگس محمدی روزنامه نگار کیست,بیوگرافی نرگس محمدی روزنامه نگار و زندانی سیاسی,

آزادی نرگس محمدی از زندان زنجان +بیوگرافی و علت دستگیری

جماران: در راستای اجرای بدون تبعیض قانون کاهش مجازات اسلامی ، نرگس محمدی از زندان آزاد شد.

رییس کل دادگستری استان زنجان در این مورد گفت: مجازات این فرد با استفاده از قانون اخیرالتصویب کاهش مجازات حبس، تقلیل یافت و از زندان آزاد شد.

حجت الاسلام والمسلین صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان زنجان در این باره، گفت: مجازات این فرد با استفاده از قانون اخیرالتصویب کاهش مجازات حبس، تقلیل یافت و از زندان آزاد شد.

جزئیات آزادی نرگس محمدی با وثیقه

وی با بیان اینکه دادگاه در مورد این محکوم اعمال تخفیف کرد و با رافت اسلامی آزاد شد، افزود: وی ده سال مجازات حبس لازم الاجرا داشت که با‌ استفاده از قانون کاهش مجازات حبس و موافقت دادگاه، میزان حبس وی به هشت و نیم سال کاهش پیدا کرد و با پایان محکومیت هشت سال و نیم حبس، شب گذشته از زندان آزاد شد.

نرگس محمدی روزنامه نگار کیست و علت دستگیری وی چیست

نرگس محمدی روزنامه نگار کیست

نرگس محمدی (زاده ۱۳۵۱ در شهر زنجان) فعال حقوق بشر، زندانی سیاسی، روزنامه‌نگار و نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر و رئیس هیئت اجرایی شورای صلح ایران است. او در سال ۲۰۰۹ برنده جایزه بین‌المللی بنیاد الکساندر لانگر شد.

او در سال ۱۳۷۸ با تقی رحمانی نویسنده، استاد دانشگاه، فعال سیاسی و زندانی سیاسی ازدواج کرد و دو فرزند دارد و حواشی زیادی درباره دوران زندان و فعالیت وی رخ داده است.

سوابق و فعالیت ها

ایشان از سال ۱۳۷۵ روزنامه‌نگاری را در نشریه پیام هاجر آغاز کرد و در نشریات دیگر نیز مقاله‌هایی دربارهٔ مسایل زنان، مسایل دانشجویان و حقوق بشر چاپ کرد و سپس به عضویت کانون مدافعان حقوق بشر درآمد و اکنون نایب رئیس این کانون و رئیس کمیته زنان آن می‌باشد.

 

نظرات