بیوگرافی و عکس های سیروس پوناوالا کارآفرین ایرانی الاصل هندی

0

بیوگرافی و عکس های سیروس پوناوالا کارآفرین ایرانی الاصل هندی

در این بخش با بیوگرافی کامل و خواندنی سیروس پوناوالا (کوروش پوناوالا) موسس و رییس هیات مدیره ایرانی الاصل زرتشتی تبار انستیتو سرم پارسیان هند و همسر و پسرش آدار پوناوالا با عکس های خانواده و اصالت و محل تولد و سوابق و ثروت سایرس (کوروش) پوناوالا سلطان واکسن و ماجرای قول اختصاص ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا با قیمت پایین‌تر به ایران را میخوانید

بیوگرافی سیروس پوناوالا مالک انستیتو سروم هند و پسرش آدار + زندگینامه و واکسن کرونا

 

بیوگرافی سیروس پوناوالا کارآفرین

سیروس پوناوالا Cyrus S. Poonawalla متولد ۱۹۴۱ میلادی برابر با ۱۳۲۰ دارای تابعیت هندی، اما ایرانی الاصل و فارغ التحصیل رشته بازرگانی می باشد و زرتشتی تبار .

ملقب به سلطان واکسن در هند از ثروتمندان و تاثیرگذاران اقتصاد و صنعت کشور هند است، ثروت وی را در جدیدترین آمار ، در حدود ۳۵ هزار میلیارد تومن به پول ما تخمین زدند.

شغل و سوابق

وی موسس انستیتو سرم و شرکت بیوتکنولوژی هند است که در زمینه تولید واکسن مخصوصا کودکان فعالیت دارد که به بیش از ۱۶۵ کشور واکسن صادر می کند.

ثروت سیروس پوناوالا

دکتر پوناوالا از لحاظ ثروت و کسب درآمد یکی از ثروتمندان جهان محسوب میشود و طبق رتبه بندی فوربس در سال ۲۰۲۰ ، دارایی خالص او ۱۱٫۴ میلیارد دلار تخمین زده شده و از لحاظ ثروت در رتبه هفتم ثروتمندترین شهروند هند و صدو شصت و پنجمین فرد ثروتمند جهان قرار دارد.

زندگینامه سیروس پوناوالا مالک ایرانی الاصل واکسن سازی هندی

همسر سیروس پوناوالا ایرانی الاصل رزتشتی کیست

وی سالها پیش با خانم ویلو پوناوالا ازدواج کرده و یک پسر به نام آدار دارد که در حال حاضر به عنوان مدیر عامل موسسه سرم هند کار می کند .همسرش در سال ۲۰۱۰ درگذشت.

جوایز و افتخارات

• در سال ۲۰۰۵ جایزه پادما شری توسط رئیس جمهور هند به او اعطا شد.

• جایزه کارآفرین نمونه در سال ۲۰۱۴

• کسب درجه دکتری افتخاری در سال ۲۰۱۸ توسط دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست

 

بیوگرافی ادار پوناوالامدیر عامل انستیتو سروم هند

امور خیریه و انسان دوستانه

پوناوالا در ماه مه سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۰۰ هزار دوز واکسن سرخک را برای واکسیناسیون رایگان در اختیار اوکراین قرار داده است.

ماجرای اختصاص ۲۰ میلیون دوز واکسن با قیمت پایین تر

در شهریور ۹۹ ، توسط دکتر نمکی اعلام شد که یک شرکت هندی متعلق به یک ایرانی الاصل زرتشتی تبار ، قول تخصیص ۲۰ میلیون دوز واکسن با قیمت پایین تر به ایران را داده است

شرکت سرم سازی هند در شهر پونا قرار دارد و موسس آن آقای سیروس پوناوالا است که در زمینه تولید انواع واکسن فلج اطفال و سرخک و حالا نیز تحقیقات شبانه روزی درباره تولید و بدست آوردن واکسن کرونا دارد.

عکس سیروس پوناوالا و پسرش آدار

 

فروشنده واکسن کرونای ارزان ایرانی الاصل زرتشتی به ایران کیست

کوروش پوناوالا ایرانی اصل زرتشتی کیست

“منبع: مجله اینترنتی حرف تازه و ویکی پدیا”

نظرات