عکس و بیوگرافی سرژ آواکیان طراح پاکت پفک نمکی و همسرش + علت مرگ

0

عکس و بیوگرافی سرژ آواکیان طراح پاکت پفک نمکی و همسرش + علت مرگ

بیوگرافی کامل سرژ آواکیان طراح پاکت پفک نمکی و همسرش زندگینامه از تولد تا مرگ,سرژ آواکیان کیست,آشنایی با زندگی سرژ آواکیان طراح جلد پفک نمکی و آدامس خروس نشان,علت فوت و مرگ سرژ اواکیان چیست؟,عکس همسر و فرزندان سرژ آواکیان و مراسم تشییع و دفن وی را در مجله حرف تازه میخوانید

عکس و بیوگرافی سرژ آواکیان گرافیست و همسرش + زندگینامه از تولد تا مرگ و افتخارات

بیوگرافی سرژ آواکیان گرافیست

سرژ آواکیان زاده ۱۳۱۷ در تبریز ،درگذشته ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ در تهران، گرافیست و نقاش ارمنی تبار و پایه‌گذار زیر مجموعه‌های جدید رشتهٔ گرافیک در ایران مانند طراحی حروف گرافیک تلویزیونی و چاپ گرافیک و تحصیلکرده رشته نقاشی و طراحی گرافیک در آکادمی هنرهای زیبای کریدون لندن و اولین ایرانی عضو انجمن طراحان انگلستان L.S.I.A.D بود.

سوابق و فعالیت ها

اواکیان ۴۰ سال عضو رسمی هیات علمی دانشگاه هنر بود و به تدریس هنر در این دانشگاه مشغول بود و بنیانگذار زیرمجموعه های جدید گرافیک چون طراحی حروف، گرافیک تلویزیونی، گرافیک محیط، ایربراش، چاپ، صفحه­ آرایی و شناخت ابزار در دانشگاه شد.

او همچنین ریاست گروه گرافیک دانشگاه هنر، عضویت در هیئت علمی دانشگاه هنر، شرکت در پانزده نمایشگاه داخلی و بین‌المللی، شرکت در نمایشگاه هنرهای زیبای ایلینگ لندن، شرکت در نمایشگاه بین‌المللی هنر معاصر ایران و سومین نمایشگاه دو سالانهٔ تهران است.

عکس و بیوگرافی سرژ آواکیان طراح پاکت پفک نمکی و همسرش + علت مرگ

علت فوت

این طراح و گرافیست پیشکسوت و طراحی بسته‌بندی آدامس شیک، پفک نمکی و صنایع شیر ایرانسه‌شنبه ۱۸ شهریور در ۸۳ سالگی به دلیل ایست قلبی درگذشت.

درگذشت سرژ آواکیان طراح بسته بندی پفک نمکی

از آثار ماندگار وی طراحی بسته‌بندی آدامس شیک، پفک نمکی و صنایع شیر ایران است.

زندگینامه از تولد تا مرگ و افتخارات

سرژ اواکیان، دانش آموختهٔ «دانشگاه هنرهای زیبای کرویدون» لندن در رشتهٔ هنرهای تجسمی و دانشگاه لندن در رشتهٔ نقاشی است. پس از بازگشت به ایران آتلیه خود را در خیابان طالقانی راه‌اندازی می‌کند و به کار گرافیک مشغول می‌شود.

یکی از شناخته شده‌ترین آثارش طراحی بسته‌بندی پفک نمکی باشد، در دهه پنجاه وقتی در گروه صنعتی مینو تصمیم به تولید پفک می‌گیرند بسته‌بندی این محصول را به سرژ سفارش می‌دهند، او می‌گوید:

«تازه به ایران برگشته بودم و به عمرم پفک ندیده بودم؛ رنگ و شکل لوگو را از خود فرم پفک گرفتم. این تصاویر هستند که باید حرف بزنند. یک روز رفتم به چاپخانه‌ای که قرار بود سلفون‌ها را چاپ کنند، در جوانی چاپ سیلک را پیش آلدو صرافیان کار کرده بودم و از چاپ هم سر رشته‌ای داشتم. فهمیدم که کار پفک نمکی را می‌باید با ساده‌ترین فرم و رنگ اجرا کنم کار را با دو رنگ زرد و قرمز طراحی کردم. بعدها مینو همان طرح را ۴ رنگ یا ۵ رنگ چاپ کرد ولی از آن استقبال نشد و دوباره به همان طرح قبلی برگشتند.»

آثار ماندگار

طراحی با حروف الفبای ارمنی
طراحی پوستر تئاتر
طراحی پاکت پفک نمکی
طراحی پاکت شیر صنایع شیر ایران
طراحی آدامس شیک

نظرات