ماجرای توهین مجله فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اسلام چه بود؟

0

توهین مجله فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اسلام چه بود؟ و ماجرای اهانت بی شرمانه مجله فکاهی فرانسوی به نام شارلی ابدو و مجله شارلی برای کی و کجاست را میخوانید.

توهین مجله فرانسوی به پیامبر اسلام چه بود؟ +مجله شارلی ابدو برای کی و کجاست

 

توهین مجله فرانسوی به پیامبر اسلام چه بود؟

توهین مجله فرانسوی شالی ابدو به پیامبر اسلام انتشار کاریکاتورهایی موهن به پیامبر اسلام روی جلد آن بود که از ظهر روز سه‌شنبه در دسترس قرار گرفته است.

به گزارش حرف تازه از ایسنا : مجله فرانسوی «شارلی ابدو» امروز، سه‌شنبه اعلام کرد که در شماره جدیدش بار دیگر کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) را منتشر خواهد کرد.

این مجله فکاهی پیش از این در سال ۲۰۱۵ میلادی به دلیل انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام هدف حمله گروهی قرار گرفته بود.

مجله شارلی ابدو برای کی و کجاست

مجله شارلی ابدو برای کی و کجاست

نسخه الکترونیکی شماره جدید «شارلی ابدو» که کاریکاتورهایی موهن به پیامبر اسلام روی جلد آن نقش بسته، از ظهر روز سه‌شنبه در دسترس قرار گرفته است. نسخه کاغذی جدید این مجله نیز روز چهارشنبه توزیع می‌شود.

یورونیوز گزارش داد، دوازده کاریکاتور توهین آمیز از پیامبر اسلام (ص) اولین بار در سال ۲۰۰۵ میلادی در یک روزنامه دانمارکی منتشر شد و مجله «شارلی ابدو» این کاریکاتورها را برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ منتشر کرد.

در شماره جدید «شارلی ابدو» کاریکاتوری که ژان کابو از پیامبر مسلمانان کشیده بود نیز در کنار کاریکاتورهای دیگر موهن به پیامبر اسلام و با تیتر «همه‌اش برای این!» روی جلد مجله منتشر شد.

ژان کابو در جریان حمله سال ۲۰۱۵ میلادی به تحریریه مجله «شارلی ابدو» کشته شد. قرار است جلسات رسیدگی به اتهامات ۱۴ فرد متهم به همدستی در حمله به تحریریه «شارلی ابدو» و دو حمله‌ای که در روزهای پس از آن روی داد، روز چهارشنبه در پاریس آغاز شود.

در جریان حمله روز هفتم ژانویه سال ۲۰۱۵ به تحریریه این مجله ۱۲ نفر کشته شدند. جلسات دادگاه رسیدگی به اتهامات افراد مظنون به همدستی در این حمله قرار است تا روز ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) ادامه یابد.

انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام پیش از این موجی از اعتراض‌ها را در شماری از کشورهای اسلامی برانگیخته بود.

در پی توهین نشریه هتاک فرانسوی به ساحت پیامبر اسلام(ص) و انتشار کاریکاتورهایی از ایشان، فعالین فضای مجازی در اعتراض به این اقدام و محکوم کردن آن، دست به انتشار توییت‌هایی با محوریت معرفی چهره حقیقی پیامبر رحمت(ص) زدند.

گفتنی است که شارلی اِبدو (به فرانسوی: Charlie Hebdo) به معنای «هفته‌نامه شارلی»، مجلهٔ فکاهی چپ‌گرای فرانسوی است که چهارشنبه‌ها منتشر می‌شود.

نظرات