جلد کتاب ریاضی سوم دبستان ۹۹

0

جلد کتاب ریاضی سوم دبستان ۹۹ باعث جنجال شده ، حال این سوال پیش می آید طراح جلد کتاب ریاضی سوم دبستان ۹۹ چه کسی است؟ در ادامه جزئیات و حواشی و جنجال بیشتر بعد از توضیحات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره ماجرای حذف تصویر دختر بچه ها از روی جلد کتاب سوم ابتدایی سال ۱۳۹۹ را میخوانید.

جلد کتاب ریاضی سوم دبستان ۹۹ | طراح جلد کتاب ریاضی سوم دبستان 99 چه کسی است؟

 

عکس جلد کتاب ریاضی سوم دبستان ۹۹

اگر فرزند دوره ابتدایی داشته باشید و یا سال قبل در کلاس سوم دبستان تحصیل کرده باشد، حتما جلد کتاب ریاضی سوم دبستان ۹۹ را دیده اید که دو دختر روی جلد حذف شده و فقط گل پسرها باقی ماندند.

در چند روز گذشته حذف عکس دختران ار جلد کتاب ریاضی سم دبستان باعث جنجال و حواشی شده و موبایل به موبایل می چرخد و سوژه ای داغ شده و یکی از پر سرچ های گوگل شده است

برخی هنرمندان طراح و کارتونیست نیز طراح های جالب و برخی نیز نگاه تفکیک جنسیتی داشتند، از جمله افزودن تصویری از مریم میرزاخانی، نابغه ایران ریاضی به جلد یا جوان سازی پسر بچه های موجود در نقاشی کنونی در حالی که طفل های تازه به دنیا آمده شان را تر و خشک می کنند و…..

اما در پی انتقادات و جنجال توئیتری و واکنش خشمگین کاربران، توضیحات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به این خشم و انتقادات بیشتر دامن زد

این سازمان با انتشار اطلاعیه ای نوشت:  « در ارتباط با تصویر روی جلد کتاب ریاضی سال سوم ابتدایی و ویرایشی که در این تصویر انجام شده است، از آنجا که تصویر قبلی بسیار شلوغ بود و تعداد مفاهیم ریاضی مطرح شده درآن تصویر بسیار زیاد بود، پیشنهاد دوستانی که از منظرهای هنری، زیبا شناسی و روانشناسی بخش های مختلف کتاب را بررسی می کنند بر این بوده است که تصویر خلوت تر گردد. »

پیگیری محسن حاجی میرزایی درباره جلد کتاب ریاضی سوم دبستان ۹۹

در همین رابطه نیز محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش نیز در واکنش به انتقادها از حذف تصویر دختران از جلد کتاب ریاضی سوم دبستان، گفت که به رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مأموریت داده است تا تغییرات در شکل و محتوای کتاب‌های درسی را با حساسیت کامل رصد، اصلاح و گزارش کند.

طراح جلد کتاب ریاضی سوم دبستان ۹۹ کیست

طراح اولیه عکس روی کتاب ریاضی سوم خانم نسیم بهاری است در صفحه اینستاگرامش توضیح داده: گفت که طرح اصلی هم کلی ممیزی (سانسور) خورد و اجازه ندادند یکی از دخترها بالای درخت باشد!

او اشاره کرده که در طرح اولیه جلد کتاب ریاضی سوم دبستان نیز مقام‌های وزارت آموزش و پرورش حتی جایی گفته بودند که انگار یکی از دخترهای روی جلد در حال رفتن به سمت یکی از پسرهاست تا بغلش کند، پس «طرح را اصلاح کنید»!

برخی کاریکاتوریست ها با نگاهی به موضوع پاک کردن عکس دو دختر از روی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان ۹۹ عکس های را به تصویر کشیدند که در ادامه نگاه کنید

طراح اثر بزرگمهر حسین‌پور

واکنش ها به جلد کتاب ریاضی سوم دبستان ۹۹

 

طراح اثر محمدرضا میرشاه ولد

جلد کتاب ریاضی سوم دبستان ۹۹ | طراح جلد کتاب ریاضی سوم دبستان 99 چه کسی است؟

 

اثر مهدی احمدیان با طرحی از قتل های ناموسی دختران

طراح جلد کتاب ریاضی سوم دبستان 99 چه کسی است؟

نظرات