بیوگرافی و عکس های عذرا وکیلی | گوینده پیشکسوت رادیو

0

بیوگرافی و عکس های عذرا وکیلی | گوینده پیشکسوت رادیو

بیوگرافی و عکس های عذرا وکیلی گوینده رادیو و مجری و تهیه کننده برنامه سلام کوچولو رادیو ایران و همسرش را با سابقه گویندگی و عکس های شخصی و همسر و فرزندان و مصاحبه جذاب و خواندنی و زندگینامه خانوادگی و سن و عکس های جوانی وی را در مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی عذرا وکیلی گوینده رادیو سلام کوچولو و همسر و دخترش +زندگینامه و عکس جوانی

 

بیوگرافی عذرا وکیلی

عذرا وکیلی متولد خرداد ۱۳۲۸ در تهران، گوینده رادیو و تهیه‌کننده ایرانی که همه صدای این بانوی هنرمند و خوش صدا را در برنامه سلام کوچولو شنیدند

سال های فعالیت

بانو وکیلی کار گویندگی را از ۱۷ سالگی و از سال ۱۳۴۵ در رادیو با اجرای برنامه نوجوانان شروع کرد و در سال ۱۳۴۸ به برنامه قصه‌های شب پیوست.

وی تاکنون تهیه‌کنندگی و اجرای برنامه سلام کوچولو و برنامه از سرزمین نور با محوریت زندگی حضرت محمد (ص) بر عهده داشته که برنامه سرزمین نور از سوی مقام معظم رهبری تقدیر شد

زندگینامه عذرا وکیلی گوینده و تهیه کننده برنامه سلام کوچولو رادیو

 

همسر عذرا وکیلی کیست

ایشان سال ها پیش ازدواج کرده و دخترشالن نیز در کار تهیه کنندگی می باشد

برنامه سلام کوچولو

خانم وکیلی تهیه‌کنندگی «سلام کوچولو» را قبل از انقلاب شروع کرد و حتی در زمان بمباران هوایی، برنامه را قطع نکرد و صدای او یادآور برنامه «سلام کوچولو» برای کودکان امروز و بچه‌های دیروز است و بیش از ۴ دهه است که در کار گویندگی فعالیت دارد.

 

همسر عذرا و فرزندان عذرا وکیلی

 

مهمان چهل تیکه شبکه نسیم

عذرا وکیلی هم میهمان «چهل تیکه»شدند
این هنرمند کشورمان جمعه ۱۴ شهریور ماه ساعت ۲۳ میهمان محمدرضا علیمردانی در برنامه «چهل تیکه» هستند.

خلاصه گفتگوی جذاب و خواندنی عذا وکیلی

*علاقه به رادیو و گویندگی در این حیطه از کودکی همراه شما بود؟

-مثل تمام افرادی که به کارهای هنری علاقه‌مند هستند من نیز از دوران نوجوانی به کارهای هنری علاقه داشتم. همیشه در کودکی و نوجوانی برای خودم مقاله و داستان می‌نوشتم و اگر کودکی به منزل‌مان می‌آمد برایش با مهارتی که داشتم قصه می‌گفتم.در حقیقت شوق و علاقه ‌به کارهای هنری از ابتدا در وجودم بود.

*از چه سالی کار حرفه‌ای خود را شروع کردید؟

– ۱۷ ساله و دانش آموز بودم که یک روز کارشناسان برنامه «جوانان» که قرار بود برای اولین بار در سال ۴۵ از رادیو پخش شود، برای انتخاب مجری و گوینده به مدرسه ما آمدند و از بین ۳۰ نفری که در مدارس انتخاب کرده بودند و من نیز یکی ازآنها بودم، دوباره آزمون گرفتند و من جزو ۵ نفر انتخاب شده در مرحله دوم بودم.

*چطور شد که به رادیو آمدید؟

– در ادامه انتخاب شدنم برای رادیو، آقای معین افشار ما را به رادیو دعوت کردند و استودیوها را به ما نشان دادند و از اهدافشان برای شروع هر برنامه‌ و برخی دستورالعمل‌های فعالیت در رادیو با ما صحبت کردند. یادم است بعداز ظهرها و بعد از تعطیل شدن مدرسه به استودیو ارگ می‌رفتم. این ادامه داشت تا زمانیکه دوران تحصیلم تمام شد

*کار خود را فقط به گویندگی محدود کردید؟

-نه،بعد از اینکه در حیطه گویندگی به خوبی فعالیت کردم،کم کم به سمت بازیگری نمایش رادیویی رفتم.

*از گویندگی و بازیگری به سمت تهیه کنندگی

-حدود سه سال در حیطه بازیگری بودم تا اینکه به تهیه کنندگی علاقه‌مند شدم .دوره‌هایی را نیز گذراندم و برای اولین بار برنامه ورزشی با اجرای «شیرخدا» برای تهیه به من پیشنهاد شد.

*شاخص ترین برنامه‌هایی که تا به حال تهیه کرده‌اید،در حوزه کودک بوده‌اند؟

-در سال ۵۲ برنامه «خردسالان» که ساعت ۱۰ تا ۱۰:۳۰ پخش می‌شد را تهیه می‌کردم که مجری آن پروین چهره نگار بود.این برنامه مربوط به کودکان ۳ تا ۶ سال و کودکان قبل از دبستان بود. در کنار این برنامه، تهیه کنندگی تعدادی از برنامه‌ «کودک» را نیز به من سپردند که برای رده سنی ۷ تا ۱۳ سال بود.

*نام برنامه ‌«کودک» و «خردسال» تغییر کرد؟

-بعد از پیروزی انقلاب، برای این دو برنامه آرم جدیدی ساختند. برنامه «خردسالان» به «سلام کوچولو» و برنامه «کودک» به «بچه‌های انقلاب» تغییر نام داد. برنامه «بچه‌های انقلاب» را چندین سال در رادیو تهیه کردم.

*بهترین برنامه‌ای که تا به حال اجرا و تهیه کردید؟

-تهیه کنندگی برنامه «از سرزمین نور» یکی از موفق‌ترین کارهایم بود که درباره زندگی پیامبر اسلام(ص) تهیه شده بود.یادم است همان زمان جلال مقامی،منوچهر اسماعیلی،خانم رفعت و … دعوت به این کار شدیم و این برنامه تولید شد.پخش «از سرزمین نور» ۵ سال طول کشید و در روزهای جمعه ۸:۳۰ تا ۹ پخش می‌شد.

*هیچگاه از این تصمیم‌تان پشیمان نشدید که به سمت تلویزیون بروید؟

-بعد از انقلاب پیشنهاد تولید «سلام کوچولو» را در تلویزیون با دستمزد بسیار بیشتری به من دادند، اما نرفتم.

دختر عذرا وکیلی

دخترم در بخش تهیه کنندگی مرا همراهی‌ می‌کند و به این دلیل که از اوایل ضبط برنامه در کنار من بوده،می‌داند که چه کاری انجام دهد.

*دوست دارید تا چه زمانی کار کنید؟

-واقعا نمی‌دانم، هر چه پیش آید.اما تا وقتی که از من بخواهند و در توانم باشد کار می‌کنم.

منبع مصاحبه: هنر صدا

سوابق و بیوگرافی شخصی عذرا وکیلی

نظرات