بیوگرافی و عکس های صادق آهنگران مداح و نوحه خوان

0

بیوگرافی و عکس های صادق آهنگران مداح و نوحه خوان

بیوگرافی و زندگینامه صادق آهنگران مداح و خواننده مذهبی دوران جنگ تحمیلی و همسر و فرزندانش را از تولد تا کنون و سوابق و زندگی شخصی و خانواده صادق آهنگران عکس های جوانی تا امروز “صادق آهنگران” و شغل فرزندان و آثار مداحی و آیدی اینستاگرام وی را در مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی و عکس های صادق آهنگران مداح و نوحه خوان

بیوگرافی صادق آهنگران

محمد صادق آهنگران، متولد ۱۳۳۶ در دزفول، خواننده مذهبی و مداح ایرانی و نظامی و عضو سپاه پاسداران ،دانش‌آموخته کارشناسی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است که با مداحی و خوانندگی قطعات حماسی در زمان جنگ تحمیلی به شهرت رسید

سال های فعالیت

آهنگران فعالیت خود را بعد از انقلاب، با عضویت در کمیته انقلاب اسلامی آغاز کرد و عضو سپاه پاسداران نیز می باشد
او اکنون به عنوان مسئول ستاد اجرای هیئت رزمندگان و امور شهرستان‌ها، در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با درجه سرتیپ دومی فعالیت می‌کند.

زندگی شخصی و خانواده

اصالتا اهل دزفول است و در کودکی از شهر دزفول به اهواز مهاجرت کردند و دوران کودکی و نوجوانی را در شهر اهواز سپری کرد

بیوگرافی و عکس های صادق آهنگران و همسر و فرزندانش + زندگینامه و افتخارات

شروع مداحی

مداحی را از نوجوانی و با خواندن در هیئت‌های مذهبی آغاز کرد و در زمان وقوع انقلاب شعارگو بود و پس از انقلاب، به فعالیت در کمیته انقلاب اسلامی پرداخت و بعدها با تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست.

در زمان جنگ ایران و عراق آهنگ های حماسی و حین انجام عملیات نظامی، به خواندن دعاهای بین نماز، دعای کمیل، خواندن و مداحی در مراسم سینه‌زنی می‌پرداخت.
اولین نوحه‌ای که از وی به‌طور سراسری در صداوسیما پخش شد، نوحهٔ «ای شهیدان به خون غلتان خوزستان درود» سرودهٔ حبیب‌الله معلمی بود
از جمله دیگر کارهای وی می‌توان به «ای لشکر صاحب زمان آماده باش» و «با نوای کاروان» اشاره کرد.

همسر صادق آهنگران کیست

وی در سال ۱۳۵۹ در سن ۲۳ سالگی ازدواج کرد و صاحب ۳ پسر و یک دختر می باشد که پسرش محمدعلی نیز روحانی می باشد

فرزندان صادق آهنگران

وی دارای سه پسر به نام های محمدعلی و حسین، زهرا و سعید فرزند کوچک خانواده می باشد که سه نفرشان دهه ۶۰ و یک فرزندش دهه ۷۰ متولد شده است

همسر صادق آهنگران کیست

 

آثار و آلبوم

وی تاکنون آثار خود را در قالب ۴ آلبوم بنام‌های مثنوی شهادت، داغ ازلی و دشت کربلا و اشک افشان ارائه کرده‌است

او همچنین کتاب خاطرات و متن نوحه‌های خود را از ابتدای انقلاب و در خلال جنگ ایران و عراق، در سال ۱۳۹۱ تحت عنوان کتاب خاطرات منتشر کرده است.

حضور در برنامه چهل تیکه محرم ۹۹

برنامه تلویزیونی «چهل تیکه» با آغاز دهه محرم از اول تا هفتم شهریور ماه با حال و هوای این ایام از تلویزیون پخش خواهد شد. مهمان ویژه این برنامه صادق آهنگران مداح نام‌آور دوران دفاع مقدس است که جمعه شب هفتم شهریور ماه مهمان «چهل تیکه» خواهد بود.

محمدصادق اهنگران در برنامه چهل تیکه

گفتگوی خواندنی با صادق آهنگران

**مداحی

از کودکی مداحی میکردم و مکبر مسجد بودم

**این مال قبل از انقلاب است دیگر؟
بله، من ۱۲، ۱۳ سالم بود.

**در بچگی میخواستید چه کاره شوید؟

به لطف خدا صدایم از اول خوب بود، چون خانوادهای مذهبی بودیم و پدرم اهل مسجد و حسینیه بود، تقریبا در همان محیط بزرگ شدیم. از لطف خدا و برکت پدر و مادر مداح شدیم. ارثی هم بود. پدرم هم صدایش خوب است. کلا خانواده پدری ما صدایشان خوب است و البته از خانواده مادری هم هست که صدایش خوب است.

**بعد از انقلاب که رفتید کمیته، آنجاها هم مداحی میکردید؟

بله، در کمیته هم کار میکردیم و هم اینکه اگر برنامهای پیش میآمد، میخواندیم.
در زمان انقلاب هم که در شهر شعار میدادند، ما شعارگوی شهر بودیم

**مداح یا مرثیه خوان؟

ما هم مداح هستیم، هم مرثیه خوان. مداح یعنی کسی که مدح اهل بیت را میگوید. مرثیه خوان هم که روضه خواندنشان، ذکر مصائب اهل بیت است. ذاکر هم میگویند؛ ذاکر اهل بیت

فعالیت در جبهه

اول به عنوان نیروی عملیاتی رفتیم و بیشتر دعاهای بین نماز و دعاهای کمیل و سینه زنی هایی که داشتند به عهده ما بود.

**اولین باری که یک آهنگ اجرا کردید و از رادیو پخش شد، کی بود؟

آنجا، در خوزستان، رادیو صدایم را پخش میکرد و می شناختند؛ به خصوص اهواز.
منتها چیزی که مطرح شد و سراسری شد، نوحه ای بود که خدمت امام خواندیم: ای شهیدان به خون غلطان خوزستان درود در جماران نزد امام خمینی (ره) بود

**با موسیقی آشنا نیستم

با موسیقی آشنایی ندارم، یعنی چیزی نخواندم. دستگاه موسیقی و اینها را اصلاً بلد نیستم، همینقدر میدانم که دوستان میگفتند که بیشتر شور میخوانم، اما فرصت نکردم بروم سر کلاس موسیقی و یاد بگیرم

**کاندیدا برای نمایندگی مجلس است یا ریاست جمهوری

اصلا دوست ندارم و در تصورم هم نگنجیده. ما کارمان این نیست. کار ما همین نوکری امام حسین (ع) و اهل بیت است. از ما بهتر برای کار مجلس زیاد است.
بنده اهل دزفول هستم، ولی سال‌هاست که در اهواز زندگی می‌کنم. ۱۲ ساله بودم که هیئتی به نام «حضرت علی‌اصغر(ع)» به راه انداختم، که همگی بچه‌های هم سن خودم بودند. بعدها در یکی از هیئت های خیابان «زند» خواندم و بعد به مسجد «چیت‌ساز» اهواز که مرحوم «آل‌طیب» امام جماعت آنجا بود رفتم و درآنجا نوحه خوانی می کردم.

**در شروع جنگ چند سالتان بود؟

ـوقتی جنگ شروع شد بنده ۲۴ سالم بود. در ۲۳ سالگی ازدواج کرده بودم. چون ساکن اهواز و هم‌جوار جبهه و کادر رسمی سپاه بودم، تمام هشت سال را در جبهه حضور داشتم.

**نوحه مورد علاقه در طول جنگ

از هر نوحه ای خاطره ای به یاد ماندنی دارم. هر کدام برای من شیرینی خاص خودش را دارد. باور کنید که تفکیک خوب و بد در میان آن همه نوحه برایم بسیار مشکل است. اما اگر بخواهم نام ببرم این یکی را نام می برم.

«لحظه ای فرما درنگ، ای امیر قافله، ای امیر قافله

نیست این دل‌خسته را با تو چندان فاصله، با تو چندان فاصله»

اساتید مداحی

استاد به طور مستقیم نه، اما تمام کسانی که در خوزستان می‌خواندند و از پیشکسوتان این هنر هستند، آن ها همه استاد من هستند. استاد معنوی من هم، استاد معلمی بودند که بنده بسیار به او مدیونم.

عکس های صادق آهنگران

عکس های جوانی صادق آهنگران

عکس های جدید صادق آهنگران

دانلود مداحی های صادق آهنگران

سوابق و زندگینامه محمدصادق اهنگران

عکس حاج آهنگران و پسرش محمدعلی

عکس محمدصادق اهنگران و پسرش محمدعلی

نظرات