جزییات ثبت نام و دریافت سیم‌کارت‌ های دانش‌آموزی

0

جزییات ثبت نام و دریافت سیم‌کارت‌ های دانش‌آموزی

سیم‌کارت‌ های دانش‌آموزی و جزییات ثبت نام و دریافت سیم‌کارت‌ های دانش‌آموزی ،تاریخ توزیع سیم کارت دانش آموزی و نحوه ثبت نام سیم کارت دانش آموزی را در مجله حرف تازه میخوانید

جزییات ثبت نام و دریافت سیم‌کارت‌ های دانش‌آموزی

ثبت نام سیم کارت دانش آموزی ۹۹

به گزارش حرف تازه از باشگاه خبرنگاران : معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از طرح ساخت یا وارد کردن تبلت دانش‌آموزی و آماده شدن سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

ناطقان: علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در برنامه سیمای خانواده با تبریک هفته معلم، اظهار کرد: هفته معلم را هر سال به صورت نمادین از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت برگزار می‌کنیم اما معتقدیم هر روز و هر هفته از سال با نام معلمان پیوند خورده است؛ امسال شرایط ویژه به دلیل وجود کرونا در کشور داریم و در کنار جبهه سلامت، معلمان در جبهه آموزشی ایفای نقش می‌کنند.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه تیتر امشب درباره بازگشایی مدارس با اشاره به اینکه حق آموزش همچنین سلامت و ایمنی برای افراد جامعه وجود دارد، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که نه کسی از آموزش محروم شود و نه اینکه کسی سلامتش خدشه دار شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر تعداد دانش آموزان و مدرسه از ظرفیت موجود بیشتر بود دانش آموزان به دو دسته تقسیم می‌شوند، و در روز‌هایی که حضور ندارند از طریق آموزش تلویزیونی و شبکه شاد تعلیم داده می‌شوند.

او همچنین درباره استفاده رایگان از اینترنت شبکه شاد گفت: یکی از نگرانی‌هایی که برخی از خانواده‌ها داشتند، این است که ارتباط دانش‌آموزان به اینترنت دچار مشکل است، بنابراین تلاش اپراتور‌ها این است که سیم‌کارت مخصوص دانش‌آموزی در اختیار آنان قرار گیرد و این موضوع را در ستاد ملی کرونا مطرح کرده‌ایم.

حاجی بابایی گفت: تمام مدارس ما طبق قانون ب نامه تا اول شهریور به سامانه ملی اطلاعات متصل می‌شوند و تلاش داریم شرایط را هموار‌تر کنیم البته همچنان پیش بینی می‌کنیم برخی دسترسی به اینترنت و ابزار هوشمند نداشته باشند؛ جامعه آگاه است که با شرایط غیرمنتظره مواجهیم و هر خدمتی سعی می‌شود به گونه‌ای باشد که حداکثر بهره مندی را داشته باشد.

او گفت: با اینکه در شبکه شاد محیطی ایمن فراهم کردیم خانواده‌ها از دسترسی به اینترنت دانش آموزان خود نگران بودند، بنابراین سعی داریم سیم کارت دانش آموزی از اپراتور‌ها درخواست کنیم و طرح موضوع شد؛ همچنین درباره هزینه اینترنت بحث‌ و بررسی‌های لازم انجام شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای طرح موضوع رتبه بندی معلمان گفت: معلمان در این طرح بر اساس صلاحیت‌های حرفه‌ای در رتبه‌های مختلف قرار می‌گیرند و طبق آنچه در قانون بودجه آمده است، رتبه بندی اجرا شد.

ویژگی های سیم‌کارت‌ های دانش‌آموزی ۹۹

در آذر سال ۹۲ پیشنهاد سیم کارت های دانش آموزی مطرح شده و در سال ۹۷ نیز معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره استفاده از سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی و اهتمام برای دستیابی به این نوع از سیم کارت‌ها گفته بود: در وزارت ارتباطات برای ایجاد سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی آمادگی کامل داریم اما اکنون نیازمند این هستیم تا تقاضای ایجاد چنین سیم‌کارت‌هایی از سوی آموزش و پرورش به ما برسد. بعد از مطالبه آموزش و پرورش ایجاد چنین سیم‌کارت‌هایی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(سازمان رگیولاتوری) تصویب می‌شود و بستر لازم را برای پیش‌برد کار فراهم می‌کنیم.

نحوه ثبت نام سیم کارت های دانش آموزی

وی درباره ویژگی های منحصر به فرد سیم‎کارت‎های دانش‎آموزی با اشاره به اینکه این سیم‎کارت به نام خود دانش‎آموز خواهد بود، یادآور شده بود که برای دانش‌آموزان در سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی نام کاربری و رمز عبوری در نظر گرفته می‌شود و کار به صورت شناسنامه‌دار پیش می‌رود همچنین می‌توانیم تسهیلات خاص متناسب با شرایط دانش‌آموزان را از طریق این سیم‌کارت به آنها ارائه دهیم.

در نهایت با گذشت حدود ۸ سال از آغاز بحث سیم‎کارت‌های دانش آموزی تاکنون، آخرین اظهارنظر مربوط به معاون برنامه‎ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش است که از آماده شدن این سیم کارت‌ها با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر می‎دهد.

نظرات