بیوگرافی و سوابق آیت الله محمدعلی تسخیری + علت فوت آیت الله تسخیری

1

بیوگرافی و سوابق آیت الله محمدعلی تسخیری + علت فوت آیت الله تسخیری

بیوگرافی و سوابق آیت الله محمدعلی تسخیری و علت فوت آیت الله تسخیری مشاور رهبری و فعالیت ها و افتخارات و تولد در نجف و خانواده  همسر و فرزندان این عالم بزرگ را در مجله حرف تازه با عکس ها و تصاویر ماندگارشان مشاهده کنید

بیوگرافی و سوابق آیت الله محمدعلی تسخیری + علت فوت آیت الله تسخیری مشاور رهبری

بیوگرافی آیت الله محمدعلی تسخیری

آیت الله محمدعلی تسخیری متولد ۲۷ مهر ۱۳۳۲ در نجف ، درگذشت ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ بر اثر عارضه قلبی در تهران، دارای تحصیلات پایان سطوح عالی حوزه علمیه،و سیاستمدار روحانی ایرانی بود.

سوابق و فعالیت ها

آیت الله تسخیری تاکنون سابقه نمایندگی استان تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و مشاور عالی رهبر انقلاب در امور جهان اسلام و رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در کارنامه خود داشت.

علت فوت آیت الله تسخیری مشاور رهبری

 

خانواده و زندگی شخصی آیت الله محمدعلی تسخیری 

محمدعلی تسخیری در ۲۷ مهر ۱۳۲۳ در نجف متولد شد. پدرش علی‌اکبر تسخیری تنکابنی از اهالی رامسر و مادرش، انسیه بیگم از اهالی اصفهان بود. وی در دوران کودکی، روخوانی قرآن را فرا گرفت. سپس تحصیلات ابتدایی را در مدرسه «منتدی النشر» به پایان رساند که با مدیریت محمدرضا مظفر اداره می‌شد. وی در آنجا، علاوه بر مظفر زير نظر استادانی همچون الغبان و شیخ مطر تحصيل كرد و سپس تحصیلات متوسطه را در دبیرستان شبانه «خورنق» پی گرفت. در همان روزگار، به سفارش پدر، روزها کار نيز می‌کرد. چون علاقه ویژه‌ای به شعر و مطالعه آثار شاعران و نویسندگان داشت، به مطالعه شعر و ادبيات نیز پرداخت.

ورود به حوزه

در سال ۱۳۴۱ دوره دبیرستان را به پایان رساند و وارد دانشکده فقه شد و در رشته زبان عربی و علوم اسلامی به تحصیل پرداخت. هم‌زمان فراگیری دروس حوزوی را نیز آغاز کرد. وی برای یادگیری دروس حوزوی راهی نجف شد و زير نظر استادانی چون آیت الله مجتبی لنکرانی و ایت الله کاظم تبریزی، دوره سطح را به پایان رساند و به درس خارج فقه راه یافت. در سال ۱۳۴۹ به ایران آمد و فعالیت دینی و فرهنگی خود را در شهر قم و در مؤسسه دارالتبلیغ اسلامی و با انتشار مجله عرب زبان ” الهادی ” آغاز کرد

بیوگرافی و سوابق آیت الله محمدعلی تسخیری + علت فوت آیت الله تسخیری مشاور رهبری

در سال ۱۳۷۴ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را تأسیس نمود تا فعالیتهای فرهنگی خارج از کشور در یک سازمان اداره گردد. وی در سال ۱۳۸۰ از سوی رهبر معظم انقلاب به سمت دبیر کلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی انتخاب شد و در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۱ از دبیری مجمع تقریب مذاهب کنار رفت و به سمت مشاور عالی رهبر انقلاب در امور جهان اسلام گماشته شد. همچنین تسخیری در مجامع بین‌المللی و اسلامی مانند بانک توسعه اسلامی و مجمع الفقه اسلامی فعالیت دارد.

علت فوت آیت الله تسخیری مشاور رهبری

آیت‌الله تسخیری که در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ به علت عارضه قلبی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء تهران بستری شده بود، صبح روز ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

آثار و کتب

اقلیت‌های مسلمانان، راهکارها و مشکلات
ایده‌های گفتگو با دیگران
دربارهٔ وحدت و تقریب مذاهب اسلامی
رسالت ما تقریب در اندیشه‌ها، انسجام در عمل
در پرتو قانون اساسی

 

1 دیدگاه در “بیوگرافی و سوابق آیت الله محمدعلی تسخیری + علت فوت آیت الله تسخیری

  1. محمدرضا گفت:

    متن پیامت فرزندان آیت الله تسخیری است ولی شرح پیامت چیزی ننوشتی و نگفتی

نظرات