بیوگرافی و عکس های آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا استاد اخلاق

0

بیوگرافی و عکس های آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا استاد اخلاق

بیوگرافی خواندنی و زندگینامه آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا استاد اخلاق و همسر و فرزندانش و خانواده و اصالت و محل تولد و درس های اخلاق و زندگی شخصی و سوابق و شغل این عالم مجتهد را با عکس های جوانی تا حال و بیماری سرطان استاد فاطمی نیا و صفحه رسمی و شماره دفترش را در مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا استاد اخلاق + همسر و فرزندانش و افتخارات

 

بیوگرافی آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا

آيت‌الله سید‌عبدالله فاطمی‌نیا متولد سال ۱۳۲۵ در تبریز، مجتهد، خطیب، عارف و استاد اخلاق، مورخ اسلامی و کتاب‌شناس است و در زمینه اخلاق و عرفان، حدیث و شعر عربی تحقیق دارد.

خانواده و زندگی شخصی

پدرش آیت‌الله سید‌اسماعیل اصفیایی شند‌آبادی از عالمان و روحانیون معروف و سرشناس بود که این بزرگوار نیز دروس دینی و علمی را نزد پدرش فرا گرفت.

زندگینامه آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا مجتهد و استاد اخلاق

دروس حوزوی و تحصیلات

استاد فاطمی نیا دارای تحصیلات حوزوی بوده و علاوه بر شاگردی نزد پدرش، نزدیک به ۳۰ سال نزد علامه مصطفوی تبریزی از شاگردان میرزای قاضی شاگردی کرد و تحت تعلیم و تربیت وی قرار داشت و همزمان تحصیلات حوزوی خویش را هم دنبال کرد.
او از محضر بزرگانی چون آیات عظام علامه طباطبایی، محمدتقی آملی، بهاءالدینی و آیت‌الله محمدتقی بهجت بهره‌مند شد.

فرزندان استاد فاطمینیا

 

همسر و فرزندان آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا

این عالم بزرگوار سال ها پیش ازدواج کرده و دارای همسر و چند فرزند می باشد
فرزند ارشدشان سید حسن فاطمی نیا داماد آیت بهشتی است که در رشته ادبیات و هنر تحصیل کرده و فوق لیسانس فقه و مبانی حقوق می باشد و حالا مدرس حوزه است.

سید حسن فاطمی‌نیا فرزند ارشد آیت‌الله فاطمی‌نیا: مهم‌ترین ویژگی اخلاق و رفتاری پدرم مهربانی، بردباری و خوش‌رفتاری ایشان همیشه در ذهنم بسیار پررنگ است.
البته ایشان به مسائل مهمی مثل حق‌الناس و عدم سوءاستفاده از امکانات بیت‌المال بسیار توجه می‌کنند که برای ما نیز خیلی مهم است.

استاد فاطمی نیا در کنار فرزندش سید حسن فاطمی نیا

عکس های همسر و فرزندان استاد فاطمینیا

فعالیت ها و مهارت های علمی

آيت‌الله فاطمی‌نیا فعالیت‌ها و مهارت‌های علمی زیادی دارد و در علم رجال، عرفان نظری و عملی کم‌نظیر است اما بیشتر به خطابه در منابر عمومی می‌پردازد

او از کارشناسان علوم اسلامی است که به تحقیق و پژوهش در این زمینه نیز اشتغال دارد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در حوزه‌های علمیه، حضور در برنامه‌های مذهبی صداوسیما به‌عنوان کارشناس و سخنرانی در مراکز حوزوی و دانشگاهی اشاره کرد.

بیماری آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا

استاد عالیقدر اخلاق، طی روزهای اخیر به دلیل عوارض ناشی از درمان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده بودند، اما فعلاً بستری نیستند. البته به توصیه پزشکان در استراحت مطلق به سر می‌برند.

بیوگرافی و عکس های آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا استاد اخلاق

اینستاگرام آیت الله فاطمی نیا

fateminia

تالیفات و کتب

• کتاب «شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره»
• دوره سه جلدی کتاب «نکته‌ها از گفته‌ها» (گزیده‌ای از سخنرانی‌های استاد)
• فرهنگ انتظار

همچنین از وی مقالاتی در نشریات مختلف به چاپ رسیده‌است.

نظرات