بازیگر نقش جاریه در سریال مختارنامه کیست

0

بازیگر نقش جاریه در سریال مختارنامه کیست

به بهانه پخش مجدد سریال مختارنامه از شبکه آی فیلم در محرم ۹۹ به معرفی بازیگر نقش جاریه در سریال مختارنامه با بازی زنده یاد ماه چهره خلیلی بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون در مجله حرف تازه می پردازیم .

بازیگر نقش جاریه در سریال مختارنامه کیست + عکس شخصی جاریه در مختارنامه

ماهچهره خلیلی بازیگر نقش جاریه در سریال مختارنامه

بازیگر نقش جاریه در سریال مختارنامه با بازی زنده یاد ماه چهره خلیلی بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون ود که در ۱۷ مرداد ۹۹ بر اثر سرطان لوزالمعده در لندن درگذشت و همانجا نیز به خاک سپرده شد.

زنده‌یاد ماه‌چهره خلیلی در سریال مختارنامه به کارگردانی داوود میرباقری اولین تجربه و بازی او در یک مجموعه تلویزیونی محسوب می‌شود. او در این سریال نقش جاریه، خواهر ناتنی مختار ثقفی و همسر عمربن سعد با بازی مهدی فخیم زاده را برعهده داشت.

معرفی ماه چهره خلیلی بازیگر نقش جاریه در سریال مختارنامه

عکس شخصی جاریه در مختارنامه

گریم و چهره خاص او و بازی توانمندش در این سریال تاریخی مذهبی توجه مخاطبان را به خود را جلب کرده بود. او علاوه بر بازی در سریال‌ «مختارنامه» و نقش جاریه، بازیگر نقش مادر بیژن ایرانی در سریال «در چشم باد» و آخرین بازی او در سریال «مرضیه» می باشد

مادر بیژن ایرانی در سریال در چشم باد

ایفای نقش در سریال تاریخی «در چشم باد» دومین تجربه تلویزیونی زنده یاد ماه چهره خلیلی محسوب می شود. او در این سریال نقش گلنسا مادر شخصیت اول سریال یعنی بیژن ایرانی با بازی پارسا پیروزفر را برعهده داشت.

همه نقش ها و فیلم های ماهچهره خلیلی

سریال کلاه پهلوی

او در سریال کلاه چهلوی در وندی سیمسون (کارمند سفارت انگلیس در ایران)، به کارگردانی ضیاءالدین دری حضور داشت و دیگر نقش او بازی در سریال گذر از رنج‌ها به کارگردانی فریدون حسن پور است که از شبکه یک سیما چخش شد و حضور در سریال دختر گمشده به کارگردانی احمد کاوری میتوان نام برد

ماه‌چهره خلیلی متولد ۱۳۵۵ تهران و دارای مدرک فوق لیسانس معماری از دانشگاه آکسفورد انگلستان بود. او نوه دختری پروین سلمانی است و از سال ۱۳۸۲ تا کنون مشغول به فعالیت در سینما و تلویزیون است. ماه چهره خلیلی دوره بازیگری را در method school در لندن گذراند و در سال ۱۳۸۲ برای اولین فعالیت سینمایی خود جهت بازی در فیلم چشمان سیاه پس از ۲۲ سال به ایران آمد و دوره دیگری از بازیگری و کارگردانی را در مؤسسه سمعی و بصری استاد سمندریان در سال ۸۴ پشت سر گذاشت.

نظرات