حادثه برق گرفتگی پارک لاله تهران و ماجرای مرگ مهدی پسر نوجوان + فیلم

0

فیلم حادثه برق گرفتگی پارک لاله تهران و ماجرای مرگ مهدی پسر نوجوان

حادثه برق گرفتگی پارک لاله و ماجرای مرگ مهدی پسر نوجوان ۱۴ ساله و حواشی و علت و مقصران اصلی حادثه برق گرفتگی را در این بخش از مجله حرف تازه با جدیدترین اخبار درباره این حادثه میخوانید

فیلم حادثه برق گرفتگی پارک لاله تهران و ماجرای مرگ مهدی پسر نوجوان با عکس

ماجرای کامل حادثه برق گرفتگی پارک لاله تهران

ساعت ۱۱ شب شنبه ۱۸ مرداد مهدی به همراه پدرش در پارک لاله مشغول بازی پینگ‌پنگ بود که توپ داخل باغچه‌ای افتاد که درختان تنومند در آن قرار داشتند و لابه‌لای درختان نیز تیرهای برق قرار داشت.

به خاطر آبیاری درختان و فضای سبز باغچه خیس بود و توپ هم روی آب شناور شده بود. مهدی توپ را که برداشت، دستش خیس شد. او برای خارج شدن از باغچه دستش را به تیر برقی که کنارش قرار داشت تکیه داد غافل از اینکه جریان برق فشار قوی به بدنه تیر اتصال کرده و همین موضوع پسر بچه را در جا خشک کرد.

پدر مهدی بلافاصله با اورژانس تماس گرفت و پسر ۱۲ ساله به بیمارستان امام خمینی(ره) انتقال داده شد. تلاش برای درمان پسر نوجوان ادامه داشت تا اینکه حدود ساعت ۱۱ صبح یکشنبه ۱۹ مرداد قلب پسرک برای همیشه از کار افتاد.

ماجرای مرگ مهدی پسر نوجوان در پارک لاله

با اعلام مرگ مهدی از سوی کادر درمانی بیمارستان امام خمینی(ره)، مأموران کلانتری ۱۴۸ انقلاب موضوع را به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند.

به دنبال اعلام این خبر، بازپرس رحیم دشتبان و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل حادثه شدند. بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران و تیم تحقیق وارد زمین پینگ‌پنگ واقع در ضلع شمالی پارک لاله شدند. زمینی با ۳ میز پینگ‌پنگ که در چند قدمی میزها باغچه‌ای قرار داشت که پسر نوجوان درآنجا دچار برق‌گرفتگی شده بود.

عکس محل حادثه برق گرفتگی در پارک لاله

فیلم حادثه برق گرفتگی پارک لاله تهران و ماجرای مرگ مهدی پسر نوجوان

علت مرگ پسر نوجوان پینگ پونگ باز در پارک لاله

تحقیقات برای رازگشایی از علت مرگ پسر نوجوان تا ساعت ۵ بعد از ظهر ادامه یافت و درنهایت کارشناس برق و الکترونیک حاضر در محل، علت حادثه را اتصال برق به تیر به ‌دلیل پوسیدگی سیم‌ها و اتصالات اعلام کرد.

در ادامه بررسی‌ها ناظر پارک، پیمانکار سابق پارک و پیمانکار فعلی پارک به اتهام تسبیب در قتل شبه عمد در این ماجرا مقصر شناخته و بازداشت شدند. صبح روز گذشته ۳ مرد جوان برای تحقیقات به دادسرای امور جنایی پایتخت منتقل شده و از آنها تحقیق صورت گرفت. بررسی‌ها در خصوص مرگ پسر ۱۲ساله به دستور بازپرس جنایی ادامه دارد.

بعد از سومین میز پینگ‌پنگ، تیر برق روی زمین افتاده است. به گفته حاضران در پارک، کارشناسان تیر برق را روی زمین خوابانده و باز کرده‌اند تا علت حادثه را بررسی کنند. اما تیر برق همان‌طور رها شده است و احتمال خطر و حادثه‌ای دیگر می‌رود.

ورود پلیس و شهردار منطقه ۶ به حادثه برق گرفتگی

به دنبال این حادثه، شهرداری منطقه ۶ تهران اعلام کرده که کمیته‌ای ویژه برای پیگیری موضوع و بررسی علل بروز این حادثه و شناسایی مقصران توسط مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفته است.

سرهنگ‌ ناصری‌نژاد معاون هماهنگ‌کننده پلیس پیشگیری پایتخت نیز گفته در حال حاضر ۳ نفر از عوامل پیمانکار پارک لاله با دستور قضایی دستگیر شده‌اند و تحقیقات تکمیلی توسط کلانتری ۱۴۸ انقلاب اسلامی ادامه دارد.

بازداشت پیمانکار سابق و فعلی پارک

پیمانکار سابق پارک و پیمانکار فعلی پارک به اتهام تسبیب در قتل شبه عمد در این ماجرا مقصر شناخته و بازداشت شدند. صبح روز گذشته ۳ مرد جوان برای تحقیقات به دادسرای امور جنایی پایتخت منتقل شده و از آن‌ها تحقیق صورت گرفت. بررسی‌ها در خصوص مرگ پسر ۱۲ساله به دستور بازپرس جنایی ادامه دارد.

ورود شورای شهر به حادثه پارک لاله

زهرا صدراعظم، رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جریان دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران در تذکری با بیان اینکه متاسفانه در شامگاه شنبه ۱۸ مرداد ماه با خبر شدیم که مهدی پسری نوجوان، در پارک لاله دچار برق‌گرفتگی شد و جان خود را از دست می‌دهد، گفت: اینجانب به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال صبر جمیل خواهانم.

منبع: همشهری آنلاین، عصر ایران

نظرات