بیوگرافی و عکس های گیزلا وارگا سینایی هنرمند نقاش

0

بیوگرافی و عکس های گیزلا وارگا سینایی هنرمند نقاش

بیوگرافی کامل و خواندنی گیزلا وارگا سینایی هنرمند نقاش مجارستانی و همسر اول خسرو سینایی کارگردان با عکس های جوانی تا امروز و از آشنایی تا ازدواج و ماجرای زندگی و عکس دخترش یاسمین و سمیرا سینایی را به همراه زندگینامه هنری و شخصی وی را در مجله حرف تازه میخوانید

عکس و بیوگرافی گیزلا وارگا سینایی نقاش همسر خسرو سینایی + زندگی شخصی و فرزندان

بیوگرافی گیزلا وارگا سینایی

گیزلا وارگا سینایی، متولد سال ۱۳۲۳ نقاش مجارستانی‌ تبار ایرانی و همسر خسرو سینایی کارگردان است.

زندگینامه شخصی و هنری گیزلا وارگا سینایی

خانم وارگا در سال ۱۳۲۳ در چکوار مجارستان به دنیا آمد و دارای مدرک تحصیلی در رشته هنرهای تزیینی از دانشگاه وین می باشد

زندگینامه گیزلا وارگا سینایی نقاش مجارستانی مقیم ایران

 

همسر گیزلا وارگا سینایی کیست

وی همسر خسرو سینایی کارگردان است و دارای دو دختر به نام های یاسمین و سمیرا سینایی می باشد . دخترش یاسمین سینایی مجسمه ساز است و ازدواج کرده و دخترش لیلی پارسایی در ۱۸ سالگی درگذشت. لیلی پارسایی نوه دختری مرحوم خسرو سینایی کارگردان بود. همسر دیگر مرحوم سینایی خانم هنرمند نقاش فرح اصولی می باشد.

نحوه آشنایی و ازدواج

بانو گیزلا در یک کنسرت موسیقی در اروپا با خسرو سینایی آشنا شد، با او ازدواج کرد و در سال ۱۹۶۷ همراه شوهرش به ایران آمد و قریب ۴۰ سال است که مشغول فعالیت هنری است.

درگذشت همسر

مرحوم خسرو سینایی در ۱۱ مراد ۹۹ بر اثر عفونت ریوی و ابتلای به کرونا دارفانی را وداع گفت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا در کنار محمدعلی کشاورز آرام گرفت

 

گیزلا وارگا سینایی هنرمند نقاش همسر اول خسرو سینایی کیست + عکس و بیوگرافی

از مهاجرت به ایران تا تدریس

وی بعد از مهاجرت به ایران از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۸۲ در مدارس وابسته به سفارت آلمان مشغول تدریس بود و سال ۱۳۸۰ موفق به عضویت در انجمن هنرمندان نقاش ایران و گروه هنری دنا شد. او نزدیک به ۴۰سال است که در ایران زندگی می‌کند.

افتخارات و نمایشگاه های گیزلا وارگا سینایی

او تاکنون چندین نمایشگاه در زمینه نقاشی و طراحی برگزار کرده که از جمله شرکت در نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهی در ایران، پاکستان، ترکیه، اروپا، آمریکا، کانادا، چین و دبی و … می باشد.

برگزاری ۱۳ نمایشگاه انفرادی و شرکت در بیش از صد نمایشگاه گروهی نقاشی، حاصل فعالیت‌های هنری او طی سال‌های اخیر است.

بیوگرافی و عکس های گیزلا وارگا سینایی هنرمند نقاش

ایران و مجارستان هر دو را دوست دارم

ایران را خیلی دوست دارم. خیلی‌ها می‌پرسند کدام را بیشتر دوست‌ داری، ایران یا مجارستان را؟ در جواب می‌گویم از پرستو می‌پرسی پاییز می‌شود چرا به جنوب می‌رود؟! من هر دو را دوست دارم.

خواندت ادبیات ایرانی از ۱۶سالگی

۱۶ سالم بود که سعدی را خواندم. یکسری از شعرهای حافظ را هم به مجاری خواندم. پنج، شش ورسیون از عمر خیام را خواندم و چکیده‌ای از داستان‌های شاهنامه را که ترجمه خیلی خوبی هم داشت، خوانده بودم.

سوابق و آثار نقاشی گیزلا وارگا سینایی

اینستاگرام گیزلا وارگا سینایی

gizellavargasinai

یادگیری زبان فارسی

فارسی را به مرور یاد گرفتم اما نوشتنم مثل دانش‌آموزان کلاس دوم ابتدایی است! خواندنم خوب است، حافظ خوانده‌ام، به جلسات حافظ‌خوانی می‌روم و یک دور کامل، شاهنامه را به اتمام رسانده‌ام.

زبان آلمانی زبان مشترک با همسرم

زبان مشترک من و همسرم آلمانی بود. او هیچ‌وقت مجاری یاد نگرفت الحمدلله! گفت اصلا این زبانی نیست که من یاد بگیرم. مجاری زبان سختی است، مجارستان ملت کوچکی است و گرامر خیلی مشکلی دارد. گفت این یکی را ببخش! اما دخترهایم آلمانی و مجاری بلد هستند.

عکس های گیزلا وارگا سینایی

 

بیوگرافی کامل همسران خسرو سینایی

همسر اول خسرو سینایی کارگردان کیست

 

عکس فرح اصولی و همسر اول خسرو سینایی

نظرات