بیوگرافی و عکس های دلارام شکیبا دانشمند ایرانی

2

دلارام شکیبا دانشمند ایرانی کیست + عکس و بیوگرافی دلارام شکیبا دانشمند ایرانی کشف جدید راز ترمیم پرده زخم در امریکا را به همراه عکس ها و پیج اینستاگرام و توئیتر و محل تولد و سن و سوابق وی را بطور کامل در این بخش از مجله حرف تازه مشاهده کنید.

دلارام شکیبا دانشمند ایرانی کیست + عکس و بیوگرافی دلارام شکیبا و همسرش و علت شهرت

بیوگرافی دلارام شکیبا

دلارام شکیبا متولد دهه شصت و ایرانی الاصل و متولد گرگان که اکنون در آمریکا زندگی میکند و دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بوده و حالا یکی دانشمند ایرانی است که به علت کشف جدید درباره راز ترمیم پرده زخم به شهرت جهانی رسیده است. او تحصیل کرده دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس می باشد.

دلارام شکیبا دانشمند ایرانی کیست

خانم شکیبا از اواخر شهریور ماه سال ۹۱ در کلینیک تخصصی شریته (بزرگترین بیمارستان آموزشی اروپا) در برلین آلمان مشغول شد

او با مقاله ای تحت عنوان ” تاثیر بیماری مزمن سیروز (نوعی بیماری کبدی) بر روی قلب و دارویی که از اختلالات قلبی ناشی از این بیماری جلوگیری می کند، حضور یافت و مقاله اش به عنوان مقاله برتر انتخاب شد.

این دختر ایرانی چندی پیش نیز برای نخستین بار با حضور در شهر دانشگاهی ” گرونین گن ” هلند، یکی از بزرگ ترین مراکز دانشگاهی علوم پزشکی در اروپا مقاله ای را تهیه کرده بود اما به رغم مورد توجه بودن تحقیق تهیه شده نتوانست مقام کسب کند.

در خبرها امده است گه پژوهشگران آمریکایی به سرپرستی “دلارام شکیبا” دانشمند ایرانی موفق شدند به بینش‌های جدیدی در مورد ترمیم زخم دست یابند و این پژوهش، در مجله “ACS Nano” به چاپ رسید.

وب‌سایت رسمی دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس، هنگامی که زخمی روی پوست ایجاد می‌شود، سلول‌های بدن به سرعت فرآیند ترمیم پوست را آغاز می‌کنند. اگرچه نحوه ترمیم زخم توسط سلول‌ها و شکل‌گیری زخم‌ها مشخص است اما پژوهشگران “دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس به سرپرستی خانم شکیبا ، دانشمند ایرانی این دانشگاه، برای نخستین بار توانستند چگونگی آغاز این فرآیند را نشان دهند و بینش‌های جدیدی را در مورد ترمیم زخم، فیبروز و متاستاز سرطان فراهم کنند.

زندگینامه دلارام شکیبا دانشمند ایرانی کاشف راز جدید ترمیم پرده زخم

 

علت شهرت

شکیبا و همکارانش، روشی‌ را کشف کردند که فیبروبلاست‌ها به وسیله آن با ماتریس خارج سلولی در تعامل قرار می‌گیرند. آنها نوعی فرآیند بازگشتی را کشف کردند که بین سلول‌ها و محیط اطراف آنها وجود دارد و در ساختار سلول‌هایی که پیشتر ناشناخته بوده‌اند نیز دیده می‌شود.

شکیبا گفت: تلاش‌های بالینی برای جلوگیری از پیشرفت مشکلاتی مانند زخم و فیبروز، چندان موفقیت‌آمیز نبوده‌اند. ما در پژوهش خود دریافتیم که فیبروبلاست‌ها در مراحل نخست این فرآیند، از مکانیسم‌های متفاوتی استفاده می‌کنند و واکنش آنها به داروها در این مراحل می‌تواند با واکنش آنها در مراحل بعدی متفاوت باشد.

عکس و بیوگرافی دلارام شکیبا و همسرش

گای جنین از پژوهشگران این پروژه گفت: ما در این پژوهش توانستیم برخی مدل‌های ریاضی را به کار ببریم تا به فرآیند ترمیم زخم پی ببریم. ما اکنون می‌توانیم محرک‌های خاصی را طراحی کنیم تا رفتار سلول را هنگام ترمیم بافت آسیب دیده نشان دهیم.

پژوهشگران در این پروژه، از یک روش نقشه‌برداری سه‌بعدی و یک مدل محاسباتی استفاده کردند تا رفتار سلول را مورد بررسی قرار دهند.

جنین افزود: ترمیم زخم، نمونه بارزی از فرآیندهای مهم فیزیولوژیکی است که در بدن صورت می‌گیرند. ما با بررسی این فرآیندها خواهیم توانست تا بینش‌های جدیدی را برای آموزش سلول‌ها در مورد ترمیم زخم ارائه دهیم.

صفحه شخصی دلارام شکیبا در اینستاگرام و توئیتر

وی در اینستاگرام صفحه رای ندارد ، اما در توئیتر با آیدی صفحه شخصی دارد و فعال است

2 دیدگاه در “بیوگرافی و عکس های دلارام شکیبا دانشمند ایرانی

  1. علی گفت:

    سلام همسر خانم دالارام شکیبا فرید صفایی هستند

  2. رضا گفت:

    لطف میکنید ادرس تویتر دلارام رو بفرستین؟

نظرات