بیوگرافی و عکس های جدید زهرا رکوعی گوینده خبر

0

بیوگرافی و عکس های جدید زهرا رکوعی گوینده خبر

زهرا رکوعی گوینده خبر تلویزیون و خبر شبانگاهی ۲۰:۳۰ و اخبار شبانگاهی شبکه ۳ است. بیوگرافی و عکس های شخصی “زهرا رکوعی” و همسرش با سوابق و نحوه ورود به تلویزیون گویندگی خبر و پیج اینستاگرام و نحوه ازدواج و آشنایی با همسرش علیرضا نادری. با مجله حرف تازه همراه باشید.

زهرا رکوعی گوینده خبر | بیوگرافی و عکس های جدید زهرا رکوعی و همسرش علیرضا نادری

بیوگرافی زهرا رکوعی

زهرا رکوعی، در ۲ فروردین ۱۳۶۲ در تهران به دنیا آمده و خبرنگار و گزارشگر و گوینده خبر صدا و سیما است ، با علیرضا نادری مجری و تهیه کننده ازدواج کرده و یک فرزند دارد.

سوابق تحصیلی

دارای مدرک دانشگاهی لیسانس در دو رشته علوم اجتماعی و حقوق قضایی و مدرک تحصیلی فوق لیسانس حقوق تجارت می باشد.

شروع خبرنگاری و گویندگی

از سال ۱۳۷۸ از طریق فراخوان و آگهی جذب خبرنگار و گزارشگر در باشگاه خبرنگاران جوان در روزنامه ثبت نام کرد و بعد از قبولی در دوره های مختلف شرکت کرد.
کارش را با گزارشگری آغاز کرد و سپس وارد رادیو شد تا به عنوان گوینده خبر کارش را شروع کند. بعد از مدتی به تلویزیون معرفی شد و تاکنون در بخش های خبری در شبکه های مختلف به عنوان گوینده خبر کار کرده است.
بینندگان تلویزیون خانم رکوعی را با بخش خبر شبانگاهی شبکه ۳ و بخش خبری اخبار جنجالی ۲۰:۳۰ می شناسند

بیوگرافی و عکس های جدید زهرا رکوعی گوینده خبر

همسر زهرا رکوعی کیست

زهرا رکوعی در اوایل دهه ۹۰ با علیرضا نادری مجری و تهیه کننده ازدواج کرده و در تیرماه ۹۶ صاحب یک فرزند پسر شدند

کرونای زهرا رکوعی

در اخبار کرونایی در مرداد ماه ۹۹ اعلام شد که این خبرنگار زن نیز به بیماری کردنا مبتلا شده است و پیش از این نیز همسر و فرزندش به ویروس کرونا مبتلا شده بودند. همچنین محمدرضا حسینی بای گزارشگر نیز کرزونا گرفته است

 

کرونای گوینده اخبار 20:30

مصاحبه جذاب و خواندنی با زهرا رکوعی گوینده خبر

**چه شد که جذب گویندگی خبر شدید؟

در سال ۷۸ زمانی که ۱۷ سال داشتم، اطلاعیه ای را در روزنامه دیدم مبنی بر اینکه باشگاه خبرنگاران جوان تاسیس شده است و از افراد علاقه مند ثبت نام می کند.

علاقه از کودکی به خبرنگاری

از آنجا که از کودکی واقعا کار خبرنگاری را دوست داشتم، ضمن اینکه توانایی انجام این کار را هم در خود احساس می کردم، در باشگاه ثبت نام کردم و دوره های مختلف خبری را گذراندم.

اینستاگرام zahra-rokoei

سوابق و فعالیت ها

تا سال ۱۳۸۰ به عنوان خبرنگار سیاسی، اجتماعی، نظامی در باشگاه خبرنگاران جوان فعال بودم، ضمن اینکه در طول این چند سال موفق به کسب چندین مقام در باشگاه خبرنگاران جوان شدم و به عنوان خبرنگار برتر سال ۷۹ و ۸۰، نفر اول جشنواره دفاع مقدس و دومین جشنواره خبر و برنامه های سیاسی و رادیو در سال های ۸۱ و ۸۲ شناخته شدم

همچنین در سال ۸۰ موفق به دریافت لوح بهترین گزارش انتخاباتی از باشگاه شدم.

**ورود به رادیو و گزارشگری

در اوایل سال ۸۰ به رادیو معرفی شدم و به عنوان خبرنگار به صورت آزمایشی شروع به کار کردیم. از میان ۲ نفر در دوره های آزمایشی قبول شدیم و به عنوان گزارشگر تا سال ۸۴ در رادیو مشغول به کار شدم.

عکس جدید زهرا رکوعی و همسرش

 

زندگینامه زهرا رکوعی خبرنگار

ورود به تلویزیون

در سال ۸۴ بخش خبر سیما به من پیشنهاد تست گویندگی داد. با پذیرفته شدن در تست گویندگی وارد بخش خبر شبکه ۳ شدم.

**اولین خبری که خواندید چه بود؟

سال ۸۴ در تاریخی که «حرمین شریفین» در عراق بمبگذاری شد، آن شب اولین شب اجرای من بود و باید این خبر را می خواندم. به شدت دچار استرس شده بودم. یادم است خبرهای بسیار زیادی از عراق به دستمان می رسید و شب پرخبری بود.

**دوره های گویندگی در صدا و سیما

معمولاً دانشگاه صدا و سیما دوره های آموزشی برای گویندگان می گذارد اما یکی دیگر از سیاست های سازمان این است که تلاش می کند گوینده ها به عنوان دبیر خبر هم حضور داشته باشند.

**ظاهرا با همسرتان همکار هستید؟

بله، آقای علیرضا نادری نیز تهیه کننده و مجری شبکه سه هستند .

بیوگرافی علیرضا نادری همسر زهرا رکوعی گوینده خبر

**از اضطراری ترین شرایطی که خبر خواندید بگویید. نامه آقای احمدی نژاد به جورج بوش را به خاطر دارید؟
آن شب گوینده خبر من بودم. نامه

در پخش خبر جایی داریم به نام کابین. سردبیر به من گفت داخل کابین بروم و خبر را بخوانم. من به کابین رفتم و شروع به خواندن نامه کردم. با توجه به اینکه نامه طولانی بود و ما در یک ربع نمی توانستیم تمام آن را بخوانیم در حینی که من نامه را می خواندم و عکس آقای احمدی نژاد روی آنتن بود سردبیر کنار من ایستاده بود و قسمت های مهم نامه را برای من علامت می دادند

منبع مصاحبه: تهران امروز
منبع بیوگرافی: مجله حرف تازه

نظرات