خلبان پرواز تهران بیروت ماهان کیست + عکس و بیوگرافی و ماجرای بازداشت

0

خلبان پرواز تهران بیروت ماهان کیست + عکس و بیوگرافی و ماجرای بازداشت

با بیوگرافی و عکس خلبان پرواز تهران بیروت ماهان و ماجرای احضار و تکذیب بازداشت و حواشی حمله جنگنده های امریکایی و اسرائیلی به پرواز ۱۱۵۲ ماهان به مقصد بیروت از تهران و پیج اینستاگرام خلبان این پرواز را در مجله حرف تازه مشاهده کنید

خلبان پرواز تهران بیروت ماهان کیست + عکس و بیوگرافی و ماجرای بازداشت

خلبان پرواز تهران بیروت ماهان به علت مزاحمت و حمله دو جنگنده آمریکایی در آسمان بیروت مجبور به فرود اضطراری شد که این عکس العمل فوری او باعث زخمی و مصدوم شدن چند مسافر این پرواز شد.

عکس و بیوگرافی خلبان پرواز تهران بیروت ماهان

هنوز نام و عکسی از این خلبان منتشر نشده، یک منبع آگاه در صنعت هوانوردی گفت: خلبان و کروی پروازی برای ارائه پاره ای توضیحات و مصاحبه درباره مکالمه‌ای که با جنگنده های آمریکایی داشته‌اند، فراخوانده شدند.

یک منبع آگاه درباره آخرین وضعیت هواپیمای پرواز ۱۱۵۲ تهران-بیروت ماهان گفت: فعلاً منتظریم برخی دیتاها از سوریه ارسال شود؛ همچنین کارشناسان دفتر سوانح هوایی سازمان هواپیمایی هم در حال بررسی موضوع هستند.

علت احضار خلبان و کروی پرواز تهران بیروت

ملاک تصمیم گیری درباره این اتفاق، مصاحبه با خلبان، پیاده سازی اطلاعات جعبه سیاه هواپیما، گرفتن اطلاعات از مراقبت پرواز سوریه و رادارهای این کشور هستند و برای اظهار نظر قطعی درباره پرواز ۱۱۵۲ اهمیت بالایی دارند.

این منبع آگاه گفت: علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی و از نهادهای وابسته به سامان ملل) در خصوص سانحه دیشب مکاتبه کرده است که جزئیات آن بعداً اعلام می‌شود.

اسم خلبان پرواز تهران بیروت ماهان چیست

تکذیب بازداشت خلبان و کروی پرواز ۱۱۵۲ ماهان

وی با رد شایعه بازداشت خلبان و کروی پروازی افزود: وقتی این هواپیما به کشور برگشته، افراد مسئول با آنها مصاحبه می‌کنند که اتفاقات رخ داده را توضیح دهند؛ همچنین بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری هواپیما را بازرسی کرده‌اند و سالم بودن آن را تأیید کرده‌اند و این هواپیما در خط پروازی قرار گرفته است.

این منبع آگاه یادآور شد: طبق مقررات کروی پروازی باید استراحت کنند؛ سازمان هواپیمایی کشوری هنوز هیچ تصمیمی در ارتباط با عدم پرواز کرو نگرفته است تنها نهادی که می‌تواند تصمیم بگیرد که این کرو پرواز نکنند، سازمان مذکور است که تا زمان پایان بررسی مستندات، تصمیمی در این خصوص اتخاذ نمی‌شود.

عکس هواپیما بعد از حمله دو حنگنده اسرائیلی

ماجرای بازداشت خلبان پرواز 1152 تهران بیروت ماهان

 

ماجرا حمله دو حنگنده آمریکایی اسرائیلی به پرواز ماهان

رسانه‌ها شامگاه پنجشنبه ابتدا از ایجاد مزاحمت جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه خبر دادند.

یک فروند جنگنده رژیم صهیونیستی با نزدیک شدن به هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه، برای آن ایجاد مزاحمت کرده است.

**یک منبع در هواپیمایی لبنان به شبکه خبری المیادین لبنان گفت به نظر می‌رسد جنگنده‌ای که برای هواپیمای مسافربری ایران در حریم هوایی سوریه مزاحمت ایجاد کرده، آمریکایی باشد.

**منبع مذکور گفت که هواپیمای ماهان در مسیر خود به سمت فرودگاه بیروت بوده که جنگنده‌‌های مهاجم به آن، نزدیک شده و خلبان مجبور شده است ارتفاع هواپیما را به صورت ناگهانی کاهش دهد که این مسئله باعث زخمی شدن شماری از سرنشینان این هواپیما شده است.

** شبکه المیادین دقایقی بعد به نقل از منابع موثق خود گزارش داد که جنگنده‌های مهاجم، اسرائیلی بوده و با پنهان شدن عمدی در پشت هواپیمای ماهان، قصد داشتند پدافند هوایی سوریه را مجبور به شلیک به این هواپیما کنند.

**بر اساس این گزارش، خلبان هواپیمای مذکور مجبور می‌شود هواپیمای مسافربری را در فرودگاه دمشق سوریه فرود بیاورد و بعد از آرام شدن اوضاع مسیر خود را به سمت فرودگاه بیروت ادامه دهد.

**هواپیمای مسافربری مذکور متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان و با شماره پرواز ۱۱۵۲ از تهران عازم بیروت بود.

**منابع سانا گفته‌اند رهگیری و ایجاد مزاحمت در منطقه «التَنف» سوریه (واقع در مثلث مرزی اردن-عراق-سوریه) رخ داده است. این منطقه چند سالی است که در اشغال نیروهای آمریکا قرار دارد و این کشور چند پایگاه و فرودگاه نظامی در آنجا احداث کرده است.

**شبکه المیادین به نقل از منابع امنیتی سوریه گزارش داد که هواپیمای ایرانی که عازم بیروت بود توسط جنگنده‌های آمریکایی رهگیری شده است.

**سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به این اقدام خطرناک جنگنده‌های متخاصم، آن را محکوم کرد و از تحرکات دیپلماتیک در این ارتباط خبر داد.

نظرات