خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم کابوس به همراه نقش

4

خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم کابوس به همراه نقش

فیلم کابوس به کارگردانی سیروس مقدم محصول سال ۱۳۸۷ است که برای اولین بار از شبکه چهار پخش شد و در ژانر اجتماعی ساخته شده و حالا دوباره پخش مجدد از تلویزیون را روی آنتن دارد. در ادامه با ما در مجله حرف تازه باشید تا خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم کابوس به همراه نقش با عکس و بیوگرافی بازیگران را مطالعه کنید

خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم کابوس به همراه نقش به کارگردانی سیروس مقدم

فیلم کابوس محصول سال ۱۳۸۷ است و امین زندگانی، مهراوه شریفی نیا، نفیسه روشن، فرشید زارعی فرد، کوروش سلیمانی، شهرزاد کمال‌زاده و بهنام قربانی بازیگران اصلی آن هستند

موضوع و خلاصه داستان تله فیلم کابوس

فیلم کابوس در ژانر اجتماعی ساخته شده است و در خلاصه داستان آن آمده: شکوفه و منصور زوج جوانی هستند. برای شکوفه اتفاقات عجیبی روی می‌دهد. او منصور را با زنی دیگر می‌بیند که مانند خودش لباس پوشیده و حتی ماشینی همرنگ او دارد. خانواده منصور، او را مجبور می‌کنند که شکوفه را به خاطر این توهمات و خیالات طلاق دهد. پس از طلاق مشخص می‌شود که اینها همه بازی منصور بوده و او با زن دیگری ازدواج کرده است.

اسامی بازیگران فیلم کابوس

الگوی تکراری مثلث عشقی در کابوس

الگوی آشنای مثلث عشقی در کنار توطئه های یک شوهر برای دیوانه کردن همسرش، محور اصلی فیلم است که تلاش شده از ابتدای فیلم با انتخاب یک زاویه دید خاص، تعاریف قصه را عوض کند. غافل از آنکه این تغییر تعاریف به بهای غافلگیری مخاطب، منطق داستانی را زیر سوال می برد.

فیلم “کابوس” در اولین نگاه نسخه تلویزیونی فیلم سینمایی “اقلیما” محمدمهدی عسگرپور است که سال گذشته به اکران عمومی درآمد. انتخاب زاویه دید زنی که به واسطه سوابق گذشته، اطرافیان حرف های او را به خیال و توهم نسبت می دهند نیز یکی دیگر از مواردی است که سارا “اقلیما” و شکوفه “کابوس” را به هم نزدیک می کند.

خلاصه داستان فیلم کابوس به کارگردانی سیروس مقدم

شکوفه (مهراوه شریفی نیا) و منصور (امین زندگانی) پس از گذشت چهار سال از زندگی مشترک و داشتن یک پسر کوچک، به واسطه حالات روحی شکوفه وارد بحران می شوند. در فیلم “کابوس” تلاش شده شکوفه از دیدگاه اطرافیان به عنوان زنی حساس ترسیم شود که وسواس های خاص او به تدریج کارش را به بحران و پریشانی کشانده است.

از پدر و برادر شکوفه تا خانواده منصور، همه او را متوهم و خیالباف می دانند و کسی حرف هایش را باور نمی کند. این فرمول جواب پس داده وقتی کارایی خود را از دست می دهد که بر اساس یک تکنیک آشنای فیلمنامه ای، شوهر خوب، مظلوم و دلسوز معرفی و بر این وجوه او تأکید می شود. انتخاب بازیگری چون امین زندگانی که ظاهری معقول و مثبت دارد نیز این چینش را لو می دهد و جایگزینی برای حسین یاری در فیلم “اقلیما” است که توانست با تکیه بر نقش های مثبت قبلی خود، همه شک و شبهه ها را تا لحظه گره گشایی از خود دور کند.

اسامی بازیگران فیلم کابوس به همراه نقش

امین زندگانی در نقش منصور
مهراوه شریفی نیا در نقش شکوفه
نفیسه روشن در نقش سمیه
فرشید زارعی‌فرد در نقش پدر شکوفه
کوروش سلیمانی در نقش رضا
شهرزاد کمال زاده در نقش الناز
بهنام قربانی در نقش افشین
محمدرضا نصیری در نقش وحید
آزاده خورشید دوست در نقش مادر منصور
پویان اخوان در نقش یوسف
محمدرضا نصیری در نقش وحید
نیلوفر دوستی در نقش میترا
اکرم حیدری بازیگر نقش مینا
هیلدا خسروی
علی علیدوستی
پیمان حمیدی
میلاد ایجادی وند در نقش بهشاد
بهروز خوش فطرت
مونا آقاجانی
ماهان بعلیک در نقش سینا

مهراوه شیریفی نیا بازیگر نقش شکوفه

زمان پخش و تکرار از تلویزیون

فیلم کابوس به کارگردانی سیروس مقدم، پنجشنبه ۲ مرداد ۹۹ ساعت ۲۳ از شبکه آی‌فیلم فارسی پخش و در ساعت‌های ۷ و ۱۵ روز جمعه بازپخش می‌شود.

عوامل فیلم کابوس

عبارتند از: نویسنده: معصومه عشیری، دستیار اول و برنامه ریز: افشین سنگ چاپ، منشی صحنه: فهیمه کمالی، عکاس: پریسا افخمی، فیلمبردار پشت صحنه: مرتضی پورنجات، پشتیبانی فنی: نادر رضایی، طراح گریم: مریم دوستی، طراح صحنه و لباس: علی شیرمحمدی، مدیر تولید: پیمان حمیدی، مشاور تولید: علی اصغر صدیقی، مدیر تدارکات: فرخ روح افزا، صدابردار: فرشید احمدی، تیتراژ: نیما فلاح، تدوین: خشایار موحدیان و سودابه سعیدنیا، موسیقی: کارن همایونفر، مدیر تصویربرداری: امیر معقولی، مشاور کارگردان: الهام غفوری، تهیه کننده و مجری طرح: بهادر اسدی، کارگردان: سیروس مقدم.

4 دیدگاه در “خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم کابوس به همراه نقش

  1. زهرا گفت:

    خب مشخص بود که توضیح فیلم داده شده مثلث عشقی و قصدا میخوان شکوفه رو دیونه کنن و به همه بفهمونن که شکوفه دیونه شده و به درد زندگی با منصور نمیخوره

  2. رضا فلاح گفت:

    تو رو خدا یکی جواب ما رو بده قسمت اخر فیلم که داشت بلا سر اون زنه دوباره تکرار میشد نقشه منصور بود یا برادر شکوفه ؟
    لطفا یکی جوابمو بده بین من و خانومم سر این قضیه اختلاف نظر افتاده

  3. فهیمه گفت:

    یکی بیاد بمن بگه آخرش این چیشد؟؟ واقعا زنه دومش دیوونه شد یا خود شوهرش دیوونش کرد؟؟ یا برادر شکوفه اون یکی زنو دیوونه کرد؟والا ما نفهمیدیم

    1. زهرا گفت:

      نه دیونه نبود شکوفه شوهرش قصدا و با نقشه با این کاراش میخواست دیونه ش کنه و همه بگن که شکوفه دیونه شده و توهم زده

نظرات