آدرس سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران سامانه tem.mrud.ir

0

آدرس سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران سامانه tem.mrud.ir

سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران tem.mrud.ir برای نام نویسی مستاجران دارای شرایط لازم برای دریافت وام ۵۰ میلیونی مسکن در تهران و ۳۰ میلیون در شهرهای بزرگ و ۱۵ میلیبون در شهرهای کوچک می باشد که از  تا چند روز آبنده شروع به ثبت نام میکند. در ادامه مدارک و جدیدترین شرایط و افرادی که مشمول وام هستند و زمان نام نویسی و نحوه دریافت و ضامن و مبلغ سود بازپرداختی را بطور کامل در مجله حرف تازه میخوانید.

آدرس سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران سامانه tem.mrud.ir

 

جدیدترین شرایط دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران

مستأجران برای استفاده از وام ودیعه مسکن باید سه شرط اصلی را دارا باشند:

۱- تأهل

۲- عدم مالکیت مسکن

۳- سبز بودن فرم (ج)

۴- مستأجران باید قرارداد ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات را در اختیار داشته و کد رهگیری دریافت کرده باشند.

۵- دارا بودن اجاره نامه دارای کد رهگیری

۶- ۵ سال سابقه سکونت در همان شهر

۷- خرید و فروش ملک نداشتن از سال۸۴ برای دریافت وام الزامی است.

۸- وام یا امکانات یارانه‌ای از طرف دولت در بخش زمین یا مسکن نگرفته باشند

۹- صاحب ملک نباشند

خانوارهای دارای اولویت اول

اولیت دریافت وام ،کارگران، حقوق بگیران و زوج های جوان که در سال ۹۹ ازدواج کرده اند یا در شرف ازدواج هستند و خانواده های دارای ۳ فروزند و بیشتردر اولویت دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند.

همچنین کسانی که نیازمندتر هستند مشمول استفاده از این وام می‌شوند. گروه‌هایی مانند افراد تحت پوش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، حقوق بگیران، کارگران، مستمری بگیران و بازنشستگان جزو گروه‌های هدف این طرح هستند.

پروانه اصلانی با بیان اینکه ساز و کار اعطای این وام در قالب دستورالعمل بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی، اجرایی و تعیین می‌شود، افزود: مطابق قوانین و مقررات بانکی، این وام به مستأجر تعلق می‌گیرد، اما به موجر پرداخت می‌شود.

مبلغ وام ودیعه مسکن مستأجران

برای تهران که وام ۵۰ میلیون تومان است، مستأجران ماهانه باید حدود ۵۴۰ هزار تومان، در شهرهای بزرگ با وام ۳۰ میلیون تومانی ماهانه حدود ۳۲۵ هزار تومان و در شهرهای کوچک (وام ودیعه مسکن ۱۵ میلیون تومانی) سود ماهانه پرداختی از سوی مستأجران ۱۶۲ هزار تومان است.

آموزش ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران

مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی: از هفته آینده اجرای تسهیلات ودیعه مسکن آغاز می‌شود. متقاضیان باید در سامانه tem.mrud.ir که همان سامانه طرح اقدام ملی مسکن است ثبت نام کنند. بر اساس اولویت‌های تعیین شده افراد مشمول این تسهیلات انتخاب می‌شوند.

مبلغ اقساط وام اجاره به مستاجران

وی ادامه داد: سه گروه وام ۵۰ میلیون تومانی، ۳۰ میلیون تومانی و ۱۵ میلیون تومانی در نظر گرفتیم که به ترتیب برای شهر تهران، کلان شهرها و دیگر شهرهاست.

اصلانی افزود: اقساط وام ۵۰ میلیون تومانی، ماهی ۵۴۰ هزار تومان، ۳۰ میلیون تومانی ماهی ۳۲۵ هزار و ۱۵ میلیون تومانی ماهی ۱۶۰ هزار تومان با نرخ سود ۱۳ درصد است.

وی اضافه کرد: مستأجران صرفاًَ سود تسهیلات را می‌پردازند و اصل را در پایان سال به بانک بر می‌گردانند.

تکلیف مستاجرانی که قراردادشان را تمدید کردند

محمودزاده تاکید کرد: مستأجرانی که قراردادهای خود را بدون کد رهگیری تمدید کرده اند نمی توانند از وام ودیعه مسکن استفاده کنند. به گفته وی، برای دریافت وام ودیعه مسکن الزام حقوق بگیر بودن دولت وجود ندارد و افرادی که ماهانه حقوق دریافت می کنند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند. وی یادآور شد: مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز با نامه معرفی می توانند این وام را دریافت کنند.

نظرات