مبلغ و شرایط گرفتن وام ودیعه مستاجران در تهران و شهرستان ها

0

مبلغ و شرایط گرفتن وام ودیعه مستاجران در تهران و شهرستان ها

وزیر راه و شهرسازی گفت: حداکثر متراژ واحد مسکونی مستاجران تهرانی برای گرفتن وام ودیعه مستاجران در تهران ۷۵ متر و در سایر شهرها ۹۰  مترمربع در نظرگرفته شده است.

مبلغ و شرایط گرفتن وام ودیعه مستاجران در تهران و شهرستان ها

شرایط گرفتن وام ودیعه مستاجران

«محمد اسلامی» به بیان جزییاتی از تسهیلات کمک هزینه ودیعه مسکن پرداخت و افزود: قرار شده است، کمیته تامین منابع ستاد ملی مبارزه با کرونا با محوریت بانک مرکزی، اقدامات لازم در این خصوص را مدنظر قرار دهد و بخشی از منابع ۷۵ هزار میلیارد تومانی که برای مبارزه با کرونا تخصیص داده شده است را برای کمک به مستاجران نیازمند در نظر گیرند.

مبلغ وام ودیعه مستاجران

او افزود: مطابق تصمیم‌گیری‌های انجام‌شده برای پرداخت این تسهیلات، واحد مسکونی که در اختیار مستاجران قرار دارد باید مطابق با الگوی مسکن باشد؛ بدین معنا که حداکثر متراژ واحد مسکونی مستاجران تهرانی برای برخورداری از این تسهیلات ۷۵ و در سایر شهرهای کشور ۹۰ مترمربع در نظرگرفته شده است.

اسلامی نکته مهم دیگر برای پرداخت این تسهیلات را وجود قرارداد رسمی اجاره، میان موجر و مستاجر خواند و گفت: این تسهیلات پس از نهایی‌شدن به‌عنوان کمک‌هزینه ودیعه مسکن از طریق شبکه بانکی در اختیار مالکان قرار می‌گیرد و مستاجران صرفا کارمزد تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

محمود محمودزاده در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر درباره وام ودیعه رهن و اجاره مسکن گفت: مستاجرانی که قرارداد آنها ثبت رسمی شده و کد رهگیری داشته باشند مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند.

وی افزود: این تسهیلات به کسانی پرداخت می‌شود که بر اساس قانون ساماندهی و تولید مسکن، فرم ج آنها سبز باشد به این معنی که از تسهیلات دولتی بخش مسکن استفاده نکرده باشند.

سود تسهیلات ودیعه مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: سعی می‌کنیم از منابعی که پیش بینی شده برای پرداخت وام ودیعه رهن مسکن دهک‌های بیشتری مشمول دریافت این تسهیلات باشند. همچنین رقم این وام نیز اثرگذار باشد.

محمودزاده یادآور شد: در حال حاضر کسانی که تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند هم سود و هم اصل این رقم را بازمی گردانند اما در تسهیلات ودیعه مسکن، مستأجران فقط سود این تسهیلات را به بانک باز پس می‌دهند.

نظرات