عید قربان ۹۹ چندم و چند شنبه است

0

عید قربان ۹۹ در تقویم شمسی ما روز جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ و ۱۰ ماه ذی الحجه قمری و روز عرفه پنجشنبه ۹ مرداد ماه ۱۳۹۹ می باشد که در در ادامه توضیحی درباره تاریخ دقیق و روز و مراسم و عید قربان و روز عرفه سال ۹۹ نیز میدهیم. با ما در مجله حرف تازه همراه باشید.

عید قربان 99 چندم و چند شنبه است + تاریخ دقیق عید قربان سال 99 و روز عرفه

عید قربان ۹۹ چندم مرداد است

عید قربان ۱۳۹۹ در تقویم شمسی برابر با روز جمعه ۱۰ مرداد ۹۹ مصادف با ۱۰ ذی الحجه ۱۴۴۱ هجری قمری و برابر با ۳۱ جولای ۲۰۲۰ است.

روز عرفه ۹۹ چندم و چند شنبه است

روز عرفه ۱۳۹۹ در تقویم شمسی برابر با روز پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹ مصادف با ۹ ذی الحجه ۱۴۴۱ هجری قمری و برابر با ۳۰ جولای ۲۰۲۰ است.

تاریخ دقیق عید قربان سال ۹۹

تاریخ و روز عید سعید قربان سال ۱۳۹۹
روز جمعه ۱۰ مرداد سال ۱۳۹۹
۱۰ ذی الحجه سال ۱۴۴۱
۳۱ ژانوریه ۲۰۲۰

تاریخ و روز عید قربان سال ۱۴۰۰

روز چهارشنبه ۳۰ تیر سال ۱۴۰۰
۱۰ ذی الحجه سال ۱۴۴۲
۲۱ ژانوریه ۲۰۲۱

با حلول ماه ذی الحجه ده اول این ماه آداب و اعمال و نماز مخصوصی دارد که مستحب است مسلمانان دهه اول را با روزه داری و نماز و اعمال مخصوص این ماه بگذرانند که ما در بخش های قبلی نماز و اعمال دهه اول ذی الحجه و اعمال و فضیلت  آن را بیان کردیم که میتوانید در لینک های قرار داده شده در زیر به اسانی دسترسی داشته باشید و مطالعه کنید.

عید قربان چه عیدی است

عید قربان را عید اضحی نیز می‌گویند و وجه تسمیه آن چنین است: اضحی جمع است از ماده (ضحی) که به معنای ارتفاع روز و امتداد نور آفتاب می‌باشد و هنگامی که خورشید بالا می آید (قبل از ظهر) و آن موقع را ضحی گویند، چنان‌که در قرآن کریم آمده است: والشمس و ضحیها (قسم به خورشید و چاشتگاه آن). و چون حجاج موقع بالا آمدن آفتاب قربانی می‌کنند و قربانی را اضحیه یا ضحیه گویند، بدین سبب روز دهم ذی‌الحجه را که قبل از ظهر آن، عمل قربانی انجام می‌شود، عید اضحی نیز گفته‌اند
عید قُربان یا عید الأضحی از عیدهای بزرگ مسلمانان در دهم ذی حجه است.

تاریخچه عید قربان بزرگترین عید مسلمانان

سال ها پیش، یعنی در زمان حضرت ابراهیم علیه السلام که یکی از پنج پیامبر بزرگ خدا بود در دو شب، یعنی شب نهم ماه ذی الحجه و دهم ماه ذی الحجه در خواب به اون حضرت وحی شد که روز دهم ذی الحجه برای رضایت خداوند مهربون، تنها فرزندش که اسماعیل نام داشت رو به منی که یک کوه در نزدیکیِ مکّه بود، ببره و اونو قربانی کنه.
حضرت ابراهیم علیه السلام هم که خدای مهربان را خیلی دوست داشت، بدون هیچ تردیدی، صبح روز دهم ذی الحجه، پسرش رو به منا برد و دست و پای اونو بست و تصمیم گرفت که به فرمان خداوند اونو قربانی کند، ولی همین که خواست با چاقو گلوی اسماعیل را ببره از سوی خداوند فرمان رسید که: «ای ابراهیم! تو از آزمایش الهی سربلند بیرون آمدی، اکنون فرزندت را رها کن و به جای اسماعیل این گوسفند را که برایت هدیه فرستادیم، قربانیکن».
حضرت ابراهیم علیه السلام هم بسیار خوشحال شد و پسرش رو بوسید و به جای او، اون گوسفند را قربانی کرد. از اون زمان تا حالا، هر سال حاجیان در منی، گوسفندی رو قربانیمی کنند. اون روز را هم روز عید قربان نامیدند.

نظرات