چرا جنین در شکم مادر میلرزد؟

0

چرا جنین در شکم مادر میلرزد؟ + دلایل لرزش جنین در شکم مادر چیست

لرزش جنین در شکم مادر از مواردی است که گاهی برخی از مادران باردار تجربه میکنند که ممکن است باعث تعجب و یا ترسشان شود که علت این حالت جنین در شکمشان چیست؟ چرا جنین در شکم مادر می ارزد. ما در این بخش از مجله حرف تازه دلایل لرزش و ارتعاش جنین در بطن مادر را برای خانم های جوان و مادران حامله میکنیم تا از نگرانی دربیایند.

چرا جنین در شکم مادر میلرزد؟ + علل لرزش جنین در شکم مادر چیست

 

علت لرزیدن بچه در شکم مادر چیست

سکسه جنین در شکم مادر: در طول بارداری اگرچه شما حس نکنید، اما تمام بدن جنین حرکت می کند، که گاهی این حرکت در حالت سکسه است و شما این حرکت را به شکل ارتعاش و یا لرزش احساس کنید.

منظور از سکسکه‌ کردن جنین چیست؟

سکسکه های جنین در واقع حرکات کوچک دیافراگم او در زمانی است که شروع به تمرین تنفس می‌کند. وقتی جنین نفس می‌کشد، مایع آمنیوتیک وارد ریه های او می‌شود و موجب می‌شود تا دیافراگم در حال تکاملش در حالت انقباض قرار بگیرد. نتیجه؟ یک سکسکه کوچک در رحم.

سکسکه های جنینی حرکات سریع و تکرارشونده ای است که مطمئن هستید منشا آن قطعا جنین است. اول ممکن است احساس کنید یک لگد کوچک است، اما بعد دوباره و دوباره تکرار می‌شود. اگر خوب توجه کنید، متوجه خواهید شد که ریتم آن عینا مانند سکسکه های انسان بالغ است که آن هم به خاطر حرکات دیافراگم است. اما البته در نسخه آدم بزرگ ها به جای مایع آمنیوتیک، این اتفاق پس از هجوم هوا می‌افتد.

اگر شکم شما چربی کمی داشته باشد ممکن است که دیگران هم بتوانند لرزش های ریتمیک شکم شما را در هنگام سکسکه جنین مشاهده کرده و یا حتی لرزش های لباس شما را در این زمان ببینند.

علت لرزیدن بچه در شکم مادر چیست

علت سکسکه کردن جنین

در سه ماهه دوم بارداری رسیدید، فرزند بندانگشتی شما لگد می­زند، تکان می­خورد و با هر حرکتش، دنیای شادی مهمان قلبتان می­شود. احساس گرفتگی (اسپاسم) خفیف، حرکات منظم طولانی و یا انقباضات پرشی کوچک در شکم نشان دهنده سکسکه فرزند شماست که سلامت و رشد مناسب دستگاه تنفسی او را نوید می دهد

جنین زمانی سکسکه می­ کند که مادر در وضعیت خوبی به سر ببرد و شاهد خوبی بر این مدعاست که الگوی رشد جنین به درستی در حال پیشرفت است.

لرزش جنین به دلیل کشش دادن خود

مادران جوان بدانند که جنین می تواند در شکم شما دچار انقباض شود و وقتی که کش و قوس انجام میدهد و خود را میکشد، این حرکت باعث احساس ارتعاش یا لرزش در شما می شود.

حالت براکستون هیکس

گاهی در شکم احساس سختی می کنید، ممکن است براکستون هیکس را تجربه می کنید.

اسپاسم عصبی جنین

در طول مراحل رشد ،سیستم عصبی جنین در حال تکمیل است و جنین در رحم به عنوان بخشی از رشد، اسپاسم طبیعی دارد.

حرکت بند ناف علت لرزش جنین

عامل دیگری که گفته میشود علت لرزش و ارتعاش شکم است، گاه گاه جنین بند ناف را در اطراف دست یا پای خود می پیچد و تکان می دهد.

رحم تحریک پذیر و اسپاسم زیاد

برخی از مادران باردار بیماری دارند که رحم تحریک پذیر نامیده می شود. این بیماری باعث اسپاسم رحم می شود.

اما خانم های جوان باردار اصلا نگران نباشند ، چون حرکت کردن جنین نشانه خوبی است. فقدان حرکت نشانه ای از وجود مشکل است، چرا که نوزادان برای حفظ انرژی از حرکت باز می ایستند. اگر جنین شما برای مدت قابل توجهی حرکت نکرد، به پزشک مراجعه کنید.

شمارش حرکات جنین

روش های متعددی برای شمارش حرکات جنین و بررسی تعداد حرکات در مدت زمان مشخص وجود دارد. در زمان شمارش ۱۰ ضربه، لرزش، چرخش یا لگد را ثبت کنید. در حالت ایده آل، باید حداقل ۱۰ ضربه در عرض ۲ ساعت احساس کنید. احتمالا ۱۰ ضربه را در زمان کمتر از آن احساس خواهید کرد.

اگر از توصیه های فوق پیروی کرده اید و تا انتهای ساعت دوم ۱۰ ضربه را حس نکردید، چند ساعت صبر کنید و دوباره امتحان کنید.
اگر پس از بار دوم نیز پس از دو ساعت ده حرکت جنین را احساس نکردید با پزشک خود تماس بگیرید

نظرات