بیوگرافی و درگذشت سوسن سلیمی + علت مرگ

2

سوسن سلیمی بازیگر متولد ۲۹ اسفند ۱۳۲۲ در تهران, درگذشت ۲۷ تیر ۹۹ بر اثر بیماری, عکس و بیوگرافی سوسن سلیمی بازیگر دهه شصت و هفتاد سینما و تلویزیون ایران را در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید و عکس های جوانی تا پیری این هنرمند را مشاهده کنید.

عکس سوسن سلیمی بازیگر | بیوگرافی و درگذشت سوسن سلیمی + علت مرگ

بیوگرافی سوسن سلیمی

سوسن سلیمی متولد ۲۲ اسفند ۱۳۲۲ در تهران بازیگر قدیمی سینمای ایران که در آثاری چون نیمه پنهان، عاشقانه، مرسدس، عشق طاهر، افعی و .. ایفای نقش کرده است

شروع بازیگری

سلیمی حرفه بازیگری را از سال ۱۳۶۶ با بازی در فیلم «پرستار شب» به کارگردانی محمدعلی نجفی آغاز کرد و با ایفای نقش در فیلم مهدی فخیم‌ زاده با عنوان «شتابزده» به چهره‌ای شناخته شده مبدل شد.

وی در طی سه دهه حضور در عرصه بازیگری سینما با فیلم‌سازان به‌نامی چون حبیب کاووش، محمدرضا اعلامی،‌ علیرضا داوودنژاد، مسعود کیمیایی و تهمینه میلانی همکاری کرده است. سلیمی علاوه بر بازیگری فعالیت در رشته طراحی صحنه و لباس را نیز از سال ۱۳۶۷ با «سرب» ساخته مسعود کیمیایی شروع کرده بود.

درگذشت و عکس سوسن سلیمی بازیگر

این بانوی هنرمند ۲۶ تیر ماه ۹۹ در منزلش در تهران درگذشت و یکی از اقوامش درباره دلایل فوت این بازیگر توضیح داد: ایشان ۱۰ روزی بود اشتهایی نداشتند و مریضی خاصی هم تشخیص داده نشد اما سرانجام از دنیا رفتند.

:

اشتباه با سوسن تسلیمی

برخی رسانه ها این بازیگر را به دلیل شباهت فامیلی با سوسن تسلیمی همسر سابق داریوش فرهنگ و از بازیگران قدیمی ایران اشتباه گرفتند که عکس سوسن تسلیمی را به جای این بازیگر منتشر کردند.

ما نیز عکسی از این هنرمند پیدا نکردیم و جای تعجبا دارد که عکسی از این هنرمند قدیمی با سابقه در جایی ثبت نشده است.

سوابق کاری

فیلم نیمه پنهان (۱۳۸۰)
فیلم عشق طاهر (۱۳۷۸)
اعتراض (۱۳۷۸)
تصویر یک رؤیا (سریال تلویزیونی) (۱۳۷۷)
خسته نباشید (۱۳۷۱) و …

2 دیدگاه در “بیوگرافی و درگذشت سوسن سلیمی + علت مرگ

  1. مهرپرور گفت:

    روحش شاد و یادش که در اذهان مردم و دولت کم شده زنده باد فسوس افسوس که کسی به یاد ای افراد نیست

  2. تنهاترین nahang گفت:

    روحش شاد یادش گرامی
    اخی

نظرات