بیوگرافی و سوابق ابوالقاسم سرحدی زاده و همسرش + درگذشت و علت فوت

0

بیوگرافی و سوابق ابوالقاسم سرحدی زاده و همسرش + درگذشت و علت فوت

ابوالقاسم سرحدی زاده وزیر سابق کار متولد ۱۳۲۴ در تهران، درگذشت ۲۴ تیر ۹۹ که در ادامه به همین مکناسبت مروری داریم بر سوابق و بیوگرافی و زندگینامه شخصی  و خانواده و بیماری و همسر و فرزندان و فعالیت های اخیر ابوالقاسم سرحدی زاده به همراه عکس ها و تصاویر.

بیوگرافی و سوابق ابوالقاسم سرحدی زاده و همسرش + درگذشت و علت مرگ

 

بیوگرافی ابوالقاسم سرحدی زاده

ابوالقاسم سرحدی زاده، متولد ۱۳۲۴ در تهران، سیاستمدار و از وزرابی سابق ایران است که سوابق گذشته اش عناوینی چون وزیر کار و دبیرکل و بینان‌گذار حزب اسلامی کار، سه دوره نمایندهٔ مجلس شورای اسلامی و وزیر کار و امور اجتماعی در دولت دوم میرحسین موسوی دیده میشود.

همسر و فرزندان سرحدّی‌زاده وزیر کار سابق

فعالیت ها و سوابق

سرحدّی‌زاده  سیاست‌مدار ایرانی، دبیرکل و بینان‌گذار حزب اسلامی کار، سه دوره نمایندهٔ مجلس شورای اسلامی و وزیر کار و امور اجتماعی در دولت دوم میرحسین موسوی بوده‌است.
قبل از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به حزب ملل اسلامی پیوست. در مهر ۱۳۴۴، همراه با دستگیری‌های اعضای حزب، دستگیر شد و در دادگاه تجدیدنظر، با یک درجه تخفیف، به ۱۵ سال زندان محکوم شد

او پس از انقلاب، با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری داشت. سابقهٔ عضویت در شورای سرپرستی و قائم‌مقام بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی را دارد. مدتی نیز رئیس شورای سرپرستی زندان‌ها بود.

زندگینامه و عکس های ابوالقاسم سرحدی زاده و همسرش + درگذشت و علت مرگ وزیر کار سابق

 

همسر ابوالقاسم سرحدی زاده کیست

 

ایشان سالهایش ازدواج کرده و دارای فرزند و نوه هستند. صابر سرحدی زاده سرش است.

وزیر کار میرحسین موسوی

سرحدّی‌زاده وزیر کار و امور اجتماعی در دولت دوم میرحسین موسوی بود . او همچنین در هیئت مرکزیِ خانهٔ کارگر نیز عضو بوده‌است. نمایندهٔ تهران در مجلس سوم، پنجم و ششم بود که در مجلس ششم، ریاست کمیسیون اجتماعی را هم برعهده داشت. وی از جمله نمایندگان متحصن در مجلس ششم نیز بوده‌است.

 

 

درگذشت و علت مرگ ابوالقاسم سرحدی زاده

 

درگذشت و علت مرگ ابوالقاسم سرحدی زاده

وی در دوران نمایندگی مچلس به دلیل سکته قلبی از ادامه نمایندگی باز ماند و نهایتا در ۲۴ تیر ۹۹، پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری بر اثر ایست قلبی و در سن ۷۵ سالگی، درگذشت.

صابر سرحدی زاده گفت: پدرم بر اثر ایست قلبی در بیمارستان لواسانی تهران دارفانی را وداع گفت.

نظرات