بیوگرافی و سوابق شهیندخت مولاوردی حقوقدان و فعال امور زنان

0

بیوگرافی و سوابق شهیندخت مولاوردی حقوقدان و فعال امور زنان

بیوگرافی و سوابق شهیندخت مولاوردی سیاستمدار اطلاح طلب و همسرش حمید آیتی را به همراه تصاویر و حواشی کیفر خواست و فعالیت ها و مشاغل و مسئولیت های سیاسی و دولتی معاون سابق روحانی در امور زنان و زندگی شخصی و تحصیلات و تعداد فرزندان و خانواده و محل زندگی و تولد و آیدی اینستاگرام را در مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی و سوابق شهیندخت مولاوردی سیاستمدار و همسرش + افتخارات و جنجالها

بیوگرافی شهیندخت مولاوردی 

شهیندخت مولاوردی متولد ۱ آبان ۱۳۴۴ در شهر خوی آذربایجان غربی و اصالتا آذری زبان است . فارغ التحصیل فوق لیسانس حقوق بین الملل و حزب سیاسی جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان و عضویت‌های سیاسی جبهه مشارکت ایران اسلامی و فعال سیاسی اصلاح طلب, حقوق‌دان, پژوهشگر و فعال امور زنان است.

سوابق و فعالیت ها

مولاوردی معاون سابق امور زنان و خانواده در دولت روحانی و دستیار سابق رئیس جمهور ایران در امور حقوق شهروندی در دولت دوازدهم است. در دولت سید محمد خاتمی، مدیر ارتباطات بین‌الملل مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری و پیش از انتخاب به عنوان معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در کابینهٔ حسن روحانی، دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان و مسئول کمیته حقوقی ائتلاف اسلامی زنان بود

همسر شهیندخت مولاوردی کیست

مولاوردی در سال ۶۶ در دوران دانشگاه با یکی از همکلاسی‌ هایش ازدواج کرد و حالا صاحب دو فرزند دختر است که یکی‌ از آنها در رشته نقاشی درس میخواند و می‌ خواند و دیگری هم در رشته ادبیات زبان انگلیسی درس خوانده و مترجم است.

همسر شهیندخت مولاوردی کیست

شهیندخت مولاوردی کیست

در شهر خوی در استان آذربایجان غربی متولد شده و دارای فرزند اول خانواده و سه خواهر و سه برادر هستند، شغل پدرش نظامی بوده و از دوران ابتدایی به سردشت کوچ کردند و دوباره به خوی برگشتند

تدریس در آموزش و پرورش

در سال ۱۳۶۳ در دوره کارشناسی حقوق دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شد و به تهران رفت. بعد از اتمام دوره کارشناسی به مدت چهار سال در آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران مشغول تدریس شد و دوره کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل خود را با رتبه اول در دانشگاه علامه طباطبایی طی کرد.

معاون امور زنان و خانواده دولت روحانی

در ۱۶ مهر ۱۳۹۲ حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، طی حکمی مولاوردی را به عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تعیین نمود و در دولت دوم حسن روحانی، وی در ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی منصوب و معصومه ابتکار، را جایگزین وی در معاونت امور زنان و خانواده کرد

زندگینامه شهیندخت مولاوردی سیاستمدار و معوان سابق روحانی در امور زنان

شاخص ترین قرارها و فعالیت ها

دیدار با پاپ : در روز بیست و سوم اسفندماه ۱۳۹۳ در سفر به واتیکان به عنوان اولین مقام رسمی و دولتی ایران با فرانسیس (پاپ) رهبر مذهبی کاتولیک‌ها در واتیکان دیدار و گفتگو کرد.
حضور زنان در استادیوم والیبال: از طرفداران حضور زنان ایرانی در استادیوم مسابقات والیبال می‌باشد.
خرید و فروش کودک: مولاوردی همچنین در گزارش‌های از خرید و فروش کودک در ایران خبرداده بود و خواستار رسیدگی به این پدیده اجتماعی بود.

بازنشستگی

براساس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان که در تابستان سال ۱۳۹۷ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده‌است. شهیندخت مولاوردی در روز شنبه سوم آذر ماه ۱۳۹۷ بازنشسته شد و سمت دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی را ترک کرد.

اینستاگرام شهیندخت مولاوردی

Shahindokht Molaverdi

جنجالها و حواشی شهیندخت مولاوردی

صدور کیفرخواست شهیندخت مولاوردی

خبرگزاری فارس: «شهیندخت مولاوردی»، معاون جنجالی، پرحاشیه و سابق رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با شکایت دستگاه امنیتی و انتظامی کشور با سه عنوان اتهامی در دادسرای فرهنگ و رسانه مجرم شناخته شد و کیفرخواست نامبرده صادر و جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

مولاوردی با اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی(ماده ۵۰۰)، تشویق به فساد و فحشا و فراهم نمودن موجبات آن(ماده ۶۳۹) و در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده با هدف بر هم زدن امنیت کشور(ماده ۵۰۵ قانون مجازات اسلامی) مجرم شناخته شد.

مجازات مرتکبین جرائم مندرج در مواد ۵۰۵ و ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی تا ۱۰ سال حبس در نظر گرفته شده است.

واکنش شهیندخت مولاوردی به صدور کیفرخواست

وی درخصوص این خبر به خبرنگار سیاسی گفت: چرا قبل از اینکه کیفر خواست به متهم ابلاغ شود برخلاف آیین دادرسی در رسانه خاص دست به دست می شود؟!

این خبر قبل از اطلاع من منتشر شده است و من در جریان این کیفرخواست نیستم.

شهین دخت مولا وردی کیست و چرا کیفرخواست صادر شده است

آثار و کتاب‌شناسی

مولاوردی چندین کتاب در حوزهٔ حقوق زنان و خشونت علیه زنان دارد از جمله:

موازین بین‌المللی حقوق زنان
مقابله با خشونت علیه زنان در کشورهای اسلامی
کالبدشکافی خشونت علیه زنان
بیم‌ها و امیدها: درآمدی بر جایگاه حقوق زن در قوانین جمهوری اسلامی ایران

نظرات