عکس و بیوگرافی سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش

0

عکس و بیوگرافی سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش

سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق به علت کرونا درگذشت . به همین مناسبت مروری داریم بر بیوگرافی و زندگینامه شخصی و سوابق نظامی فرمانده سابق نیروی هوایی و فعالیت های اواخر زندگی به همراه تصاویر شخصی و نظامی و همسر فرزندانش در مجله حرف تازه. با ما همراه باشید

سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق | عکس و بیوگرافی هوشنگ صدیق و همسرش + علت فوت

 

بیوگرافی سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق

امیر سرتیپ صدیق متولد ۱۹ بهمن ۱۳۲۰ در تهران ، درگذشته ۱۸ تیر ۱۳۹۹، سرتیپ خلبان اف- ۴ فانتوم ۲ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده اسبق نیروی هوایی بین سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ بود.

سوابق نظامی

امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق از فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و از دلاوران جنگ تحمیلی ایران و عراق می‌باشد.

او از شجاعان حرفه هوانوردی در جنگ با پروازهای بمباران هوایی علیه ارتش عراق شركت داشت. در سال ۱۳۶۰ به مقام فرماندهی پایگاه یكم شكاری در مهرآباد تهران رسید و چندی نگذشت كه به فرماندهی نیروی هوایی برگزیده شد.

درگذشت و علت فوت سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش و مدیر عامل هواپیمایی کاسپین و زاگرس

فرمانده نیروی هوایی

ایشان در تاریخ ۴ آذر ۱۳۶۲، با درجه سرهنگی با حکمی از سوی امام خمینی(ره) به فرماندهی نیروی هوایی منصوب شد و تا بهمن ۱۳۶۵ در آن پست باقی ماند.
پس از آن، جای خود را به سرهنگ منصور ستاری سپرد.

ایشان پیش از انتصاب به فرماندهی نیروی هوایی، فرمانده منطقه اول هوایی مهرآباد و بعدها در سمت های گوناگونی در وزارت دفاع و نیروهای مسلح ایران انجام وظیفه کرد.

او مؤسس هواپیمایی چابهار بود و از سال ١٣٨٩ مدیرعامل شرکت هواپیمایی کاسپین می‌باشد.
پس از استعفاء در مرداد ماه سال ۱۳۹۲ از شرکت کاسپین در شهریور همان سال به سمت مدیر عامل شرکت هواپیمائی زاگرس منصوب گردید. نامبرده تا سال ۱۳۹۷،بعنوان مدیرعامل زاگرس حضور داشت.

 

بیوگرافی و عکس های سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده سابق نیروی هوایی

درگذشت سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق

امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش، بعد از ظهر ۱۸ تیر ۹۹، در سن ۷۹ سالگی بر اثر بیماری در بیمارستان ۵۰۱ ارتش دار فانی را وداع گفت.

پیکر ایشان، فردا در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.

نظرات