بیوگرافی و عکس های هشام الهاشمی تحلیلگر سیاسی عراق

0

بیوگرافی و عکس های هشام الهاشمی تحلیلگر سیاسی عراق

هشام الهاشمی تحلیگر و کارشناس سیاسی اهل عراق در اور امنیتی در ۶ جولای ۲۰۲۰ توسط دو موتور سوار ناشناس ترور شد. به همین مناسبت مروری داریم بر بیوگرافی و زندگینامه و سوابق و فعالیت های سیاسی و شغلی و سطح تحصیلات و اصالت و شجره نامه خانوادگی به همراه عکس ها و تصاویر شخصی وی در مجله حرف تازه. با ما همراه باشید

بیوگرافی و سوابق هشام الهاشمی تحلیلگر سیاسی عراق + علت ترور

بیوگرافی هشام الهاشمی

هشام الهاشمی متولد ۹ می ۱۹۷۳ برابر با ۱۹ اردیبهشت ۱۳۵۲ در شهر بغداد عراق، درگذشت ۶ جولای ۲۰۲۰ بر اثر ترور, مورخ عراقی ،کارشناس و تحلیلگر و پژوهشگر مسائل راهبردی و امنیتی عراق، دارای مدرک تحصیلی لیسانس اقتصاد و مدیریت بوده همچنین در زمینه نسخه های خطی فقهی و حدیثی نیز فعالیت داشت

حواشی و اخبار ترور ال هاشمی

سوابق و فعالیت ها

ال هاشمی از کارشناسان و تحلیلگران مطرح مسائل راهبردی و امنیتی بود که دیدگاه های او در محافل رسانه ای و سیاسی عراق مورد توجه قرار می گرفت.
از سال ۱۹۹۷ پیرو گروههای اسلامی عراق بود و در زمینه نسخه های خطی نوین و “فقهی” فعالیت میکرد و همچنین دارای مدرک علمی در مباحث حدیث پیامبر بود و به تاریخ الحفیظ الزهبی علاقه مند بود.

زندگینامه هشام الهاشمی تحلیلگر امور امنیتی اهل عراق

فعالیت سیاسی و زندان

وی در زمان رژیم صدام به زندان افتاد اما در سال ۲۰۰۲ آزاد شد و پس از سال ۲۰۰۳ مدتی را به عنوان روزنامه نگار فعالیت کرد و گزارش ها و مستندهای بسیاری را برای روزنامه ها و شبکه های خارجی به رشته تحریر درآورد.

ال هاشمی مورخ و پژوهشگر امور امنیتی عراقی کیست

ترور هشام الهاشمی

پایگاه خبری سومریه نیوز گزارش داد که هشام الهاشمی کارشناس و تحلیل گر امور امنیتی در یک حمله مسلحانه در شرق بغداد ترور شد. وی شامگاه ۱۶ تیر ۹۹ در حالی که از مصاحبه با یکی از شبکه های عراقی باز می گشت، مقابل خانه اش در منطقه «زیونه» بغداد هدف حمله مسلحانه دو موتور سوار قرار گرفت و کشته شد، بر اساس اعلام برخی منابع عراقی، گروه تروریستی داعش مسئولیت ترور این شخصیت امنیتی و رسانه ای را برعهده گرفته است.

ترور وی موجی از خشم و واکنش در محافل رسانه ای، سیاسی و فضای مجازی عراق به راه انداخته است و فعالان این حوزه ها خواستار شناسایی عوامل این اقدام از سوی دولت و دستگاه های امنیتی شده اند.

 

سوابق و علت ترور هشام الهاشمی کارشناس سیاسی عراق چه بود

واکنش وزارت امور خارجه ایران

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد دوشنبه شب با صدور بیانیه ای ترور «هشام الهاشمی»، کارشناس و تحلیلگر معروف مسائل راهبردی و امنیتی عراق را محکوم کرد

سفارت ایران در بغداد در این بیانیه آورده است: با اندوه فراوان از خبر ترور پژوهشگر و کارشناس راهبردی آقای دکتر هشام الهاشمی مطلع شدیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران این اقدام مجرمانه را که چهره پلید خود را با ترور نخبگان نشان داده به شدت محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که بی شک هدف حامیان و مجریان چنین عملیات‌هایی، برهم زدن ثبات و امنیت در عراق و ایجاد فتنه و تفرقه میان فرزندان کشور و بازگرداندن خشونت به عراق است.جمهوری اسلامی ایران همواره از ثبات و امنیت عراق حمایت و چنین اقداماتی را به شدت محکوم می کند.

نظرات