عنایت آزغ دستفروش فداکار کلینیک سینا اطهر کیست + عکس و بیوگرافی

0

عنایت آزغ دستفروش فداکار کلینیک سینا اطهر کیست + عکس و بیوگرافی

عنایت آزغ دستفروش تجریش ناجی کلینیک سینا اطهر کیست که به قهرمان حادثه انفجار کلینیک سینا اطهر تبدیل شد. در ادامه عکس و بیوگرافی و پیج اینستاگرام و ماجرای دستفروشی عنایت آزغ جوان اهل روستای باوج رامهرمز خوزستانی را در مجله حرف تازه میخوانید. با ما همراه باشید

عنایت آزغ دستفروش فداکار کلینک سینا اطهر کیست + عکس و بیوگرافی

بیوگرافی عنایت آزغ

عنایت آزغ جوان اهل روستای ابوالفارس و لر رامهرمز خوزستان متولد ۱۳۷۰ است که برای امرار معاش و گذران زندگی در میدان تجریش دستفروشی میکند تا امورات زندگی و خرج و مخارج روزه خود  و خانواده اش را از راه حلال دربیاورد

نجات ۱۱ نفر در اتش سوزی سینا اطهر

او تمام دارایی اش را که همان جعبه و موبایل بود کنار خیابان گذاشته و شتابان به کمک شتافته بود تا کسانی که صدای فریادشان از میان شعله های آتش و دود پس از انفجار کلینیک سینا در تجریش به گوش می رسید جان نسپارند.

او یازده زن و یک کودک را از میان آتش و دود نجات داده بود و حال ناراحت است برای کسانی که سوختند اما توانست جان آنها را هم نجات بدهد.

عنایت آزغ دستفروش فداکار میدان تجریش کیست

عنایت آزغ دستفروش میدان تجریش کیست

او فروشنده انگشترهای نقره است گه از چند سال پیش به تهران آمد تا امرار معاش کند. اما به علت کمک به مصدومان در شب حادثه کلینیک سینا اطهر همه دار و ندار را برند و گم شده است و بساط او را از زمین برداشته و دار و ندارش را برده بودند!

لحظه زدن به دل آتش و نجات مردم

عنایت آزغ : کمی پائین تر از تجریش ایستاده بودیم و مشغول دستفروشی بودم . ناگهان صدای انفجار آمد. به سرعت به سمت محل انفجار دویدم . به محل که رسیدم،

۷یا ۸ تا خانم جیغ کشیدند دیدم هیچ کسی نیست که کمکشان کند خودم دست به کار شدم و وقتی وارد ساختمان شدم طبقه به طبقه شیشه ها را شکاندم و خودم را به زنان حادثه دیده رساندم و آن ها را به پشت بام رساندم تا ماموران آتش نشانی به کمک ما آمدند.

از هر طبقه که بالا می رفتم شیشه هایش را می شکستم. لازم بود هوای خفه خارج شود. طبقات را یکی پس از دیگری طی کردم تا به زنان گرفتار رسیدم ، یک نفر آنها حامله بود. توانستیم حدود ۱۰ نفر را نجات بدهیم.

وقتی دیدم خانم ها در آتش و دود گرفتار مانده اند و کسی به کمکشان نمی رود غریتم اجازه نداد آنجا بایستم. آهن های ساختمان هم داغ بودند. طبقات را تا طبقه چهارم بالا رفتم. به طبقه زنان گرفتار در آتش و دود که رسیدم به دنبال شلنگی گشتم و خلاصه یافتم . وضعیت بحرانی داشتند ، همه لباس هایشان را خیس کردیم تا بتوانند از میان شعله ها و دود رد شوند. وقتی از آن ساختمان دود گرفته و داغ خارج شدیم هیچ کدام وضعیت مناسبی نداشتند .

محل دستفروشی عنایت آزغ که جان مردم را در آتش سوزی سینا اطهر نجات داد

عنایت چند بار از نگهبان بیمارستان شهدا می گوید و اینکه نگهبان آن بیمارستان هم با او همکاری کرده بود تا مصدومین از بیمارستان سوخته خارج شوند.

حرکت عنایت قهرمانانه بود. کسی از او انتظار نداشت. کسی به او نگفته بود. وظیفه ای نداشت که برای کمک به دیگران و کسانی که نمی شناسد، وارد آتشی شود اما این کار را کرد. شاید بتوانیم این رفتار او را در کنار تمام خودخواهی های بگذاریم که در جامعه می بینیم.

حادثه آتش‌سوزی و انفجار اخیر در کلینیک سینا تجریش در خیابان شریعتی تهران به مرگ ۱۹ نفر و مصدومیت ۱۴ نفر منجر شد اما در این حادثه شجاعت و ایثارگری چند نفر از هموطنان باعث شد آمار قربانیان حادثه با وجود انفجارهای شدید و شدت بالای آتش سوزی، بیشتر نشود.

نظرات