بیوگرافی و عکس های جدید حامد عنقا | نویسنده و تهیه کننده

0

با بیوگرافی و زندگینامه شخصی و حرفه ای و هنری و سوابق و آثار فیلم و سریال و خانواده و همسر و چهار قلوهای حامد عنقا تهیه کننده و کارگردان ایرانی به همراه عکس های چهارقلوها و همسر حامد عنقا نویسنده در مجله حرف تازه در ادامه آشنا شوید.

بیوگرافی حامد عنقا و همسرش و چهارقلوهاش + زندگینامه با عکس جدید همسرش

بیوگرافی حامد عنقا

حامد عنقا, متولد۱۳۵۷ در تهران, طراح، فیلمنامه نویس و تهیه کننده و مدرس و کارآفرین است. دانش‌آموخته رشته حقوق قضایی و همچنین علوم و معارف اسلامی می باشد. از شاخصترین کارهای نویسندگی او سریال پدر و سریال آقازاده است.

سال های فعالیت

آقای عنقا فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۸ با ساخت مستندهای اجتماعی آغاز کرد و تا کنون در دوره‌های مختلف در تلویزیون، سینما و صنعت موسیقی به عنوان طراح، تهیه‌کننده و سرمایه گذار فعالیت کرده‌است.

زندگینامه حامد عنقا فیلمنامه نویس و تهیه کننده

همسر حامد عنقا کیست

آقای عنقا سال ها پیش ازدواج کرده و متاهل می باشد. او دارای فرزندان چهارقلو به نام های صدرا، سهوا، دیبا و پریزاد است که عکس انها در زیر مشاهده میکنید.

چهارقلوهای حامد عنقا

عنقا: رابطه خیلی خوبی باهم داریم، البته رابطه آنها با مادرشون به دلیل زمان بیشتر کنار هم بودن، بهتر است و در طول روز تماس های زیادی با چهار قلوها دارم. خانمم در طول این سال ها یک تنه همه کارها را انجام داده است

عکس و بیوگرافی چهارقلوهای حامد عنقا

مدرس و مربی کارگاه

او در زمینه مربیگری و معلم کارگاه‌ در دوره‌های مختلف کارآفرینی و خلاقیت در زمینه فرهنگی فعالیت کرده و نویسنده، تهیه‌کننده، طراح و کارآفرین، است

سوابق شغلی و اجرایی اخیر حامد عنقا

حامد عنقا، در حال حاضر مشاور هنری رئیس هیئت امنا دانشگاه آزاد و به عنوان مدیر و طراح سامانه پخش آنلاین کنسرت (حام) فعالیت می‌کند.
او همچنین دبیر کارگروه هنر مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و اکنون نیز سمت مشاور هنری رئیس هیئت مؤسسین دانشگاه آزاد را دریافت کرده‌است

Hamed-Angha اینستاگرام

در مهر ماه ۹۸ طی حکمی از سوی حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد به عنوان یکی از اعضای شورای پروانه ساخت آثار غیر سینمایی انتخاب شد

نویسنده سریال پدر ، در دوران دانشجویی مدتی به عنوان مدیر نشر «طالب» به صاحب امتیازی فرامرز گودرزی (پدر پزشک قانونی مدرن ایران) مشغول کار بود

عکس های جدید حامد عنقا و همسرش و چهارقلوهاش

فعالیت روزنامه نگاری

عنقا از سال ۱۳۷۶ وارد عرصه روزنامه‌نگاری در روزنامه «آفرینش» شد و پس از مدتی به عنوان جانشین دبیر سرویس اجتماعی این روزنامه کارش را ادامه داد.
بعد از آن به هفته‌نامه «آتیه» رفت و علاوه بر گزارش‌های اجتماعی وارد عرصه حوادث شد و پس از آن در روزنامه «خبر» به نگارش گزارش‌های سیاسی روی آورد.

او پس از ورود به تلویزیون در سال ۱۳۷۸ در زمینه روزنامه نگاری کم رنگ شد، اما در سال ۱۳۹۲ تصمیم به حضور مجدد در عرصه روزنامه‌نگاری گرفت
او علاوه بر راه اندازی هفته‌نامه فرهنگی-هنری صبا عضو شورای سیاست گذاری شد و پس از مدتی به عنوان سردبیر این هفته‌نامه کارش را ادامه داد، حضور او تا سه ماه پس از تبدیل شدن این هفته‌نامه به روزنامه ادامه داشت ولی پس از آن، از سردبیری این روزنامه کناره‌گیری کرد

همسر حامد عنقا نویسنده سریال های پدر و تنهایی لیلا و آقازاده کیست

همکاری با صدا و سیما

تهیه کننده سریال آقازاده، کارش را در سال ۱۳۷۸ در تلویزیون به عنوان مدیرتولید مجموعه «خانه قدیمی» آغاز کرد و در ادامه به کار مستندسازی اجتماعی روی آورد.
او بعدها سریال «به همین سادگی» را برای شبکه پنج ساخت و در سال ۱۳۸۸ فیلمنامه «نردبام آسمان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی را نوشت و در سال‌های ۹۳ و ۹۴ هم به عنوان نویسنده به ترتیب با سریال‌های انقلاب زیبا به کارگردانی بهرنگ توفیقی و قلب یخی ، سریال پدر و سریال پیکسل، سریال بر سر دوراهی و تنهایی لیلا به کارگردانی محمد حسین لطیفی همکاری کرد.

عکس و بیوگرافی نویسنده جنجالی سریال پدر و تنهایی لیلا و عقیق کیست

 

کار در رادیو

عنقا را باید به عنوان هنرمند همه فن حریف و مرد هزار حرفه دانست، او علاوه بر فعالیت های ذکر شده، در رادیو نیز تا به حال چندین بار اجرای برنامه‌های مختلف با محوریت موضوعات اجتماعی و فرهنگی را بر عهده داشته‌است.

عنقا در سال ۱۳۹۶ سردبیر و مجری فصل جدید برنامه سینمایی سینما دو بود که از شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شد.

نویسنده سریال پدر و آقازاده کیست

حامد عنقا نویسنده سریال پدر

حامد عنقا به عنوان طراح، نویسنده و تهیه‌کننده در زمستان سال ۱۳۹۶ تولید سریال پدر را به کارگردانی بهرنگ توفیقی آغاز کرد که اولین تجربه اش در زمینه تهیه‌کنندگی سریال در تلویزیون است که قرار است سریال پدر ۲ و فصل دوم آن نیز ساخته شود.

سریال آقازاده

در پاییز ۱۳۹۸ حامد عنقا ساخت سریال آقازاده را برای پخش در شبکه نمایش خانگی کلید زد. در این سریال با موضوعی ملتهب و سیاسی-اجتماعی بازیگرانی چون امیر آقایی، امین حیایی، نیکی کریمی، جمشید هاشم‌پور، کامبیز دیرباز و … حضور دارند و اولین قسمت آن روز جمعه ۶ تیر ۹۹ توزیع شد.

عکس همسر حامد عنقا

عکس های جدید و بیوگرافی همسر حامد عنقا

آثار فیلم و سریال

• ۱۳۹۲ پوست انداختن نویسنده
• ۱۳۹۵ بدون تاریخ، بدون امضا سرمایه‌گذار
• ۱۳۹۰ قلب یخی (فصل اول) طراح و نویسنده محمدحسین لطیفی
• ۱۳۹۲ قلب یخی (فصل دوم) طراح و نویسنده محمدحسین لطیفی
• ۱۳۹۸ آقازاده طراح، نویسنده و تهیه کننده بهرنگ توفیقی
• ۱۳۷۹ به همین سادگی طراح و کارگردان حامد عنقا
• ۱۳۸۸ نردبام آسمان طراح و نویسنده محمدحسین لطیفی
• ۱۳۹۳ انقلاب زیبا طراح و نویسنده بهرنگ توفیقی
• ۱۳۹۴ تنهایی لیلا طراح و نویسنده محمدحسین لطیفی
• ۱۳۹۵ پیکسل طراح، نویسنده و تهیه‌کننده محمدحسین لطیفی
• ۱۳۹۶ پدر طراح، نویسنده و تهیه‌کننده بهرنگ توفیقی
• ۱۳۹۷ بر سر دوراهی طراح، نویسنده و تهیه‌کننده بهرنگ توفیقی
• زخم درون / طراح و نویسنده / ۱۳۷۹
• خنده در تاریکی / طراح و کارگردان / ۱۳۸۲
• هرگز رهایم نکن / طراح، نویسنده و تهیه‌کننده / ۱۳۸۴
• پوست انداختن/ طراح و نویسنده

منبع: گرداوری در مجله حرف تازه و ویکی پدیا

نظرات