علت صدای انفجار در شرق تهران امروز جمعه ۶ تیر چه بود + عکس و فیلم

0

صدای انفجار در شرق تهران و در اولین ساعات جمعه ۶ تیر ۹۹ که با نور نارنجی همراه بود به علت انفجار مخزن گاز در منطقه پارچین بود. در ادامه جزئیات و علت حادثه را از زبان سخنگوی وزارت دفاع در مجله حرف تازه میخوانید.

علت صدای انفجار در شرق تهران امروز جمعه 6 تیر چه بود + عکس و فیلم

فیلم انفجار در شرق تهران امروز جمعه ۶ تیر ۹۹

نور نارنجی در شرق تهران با صدای انفجار ساعاتی قبل خبرساز شد. گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با انفجار و تصاویر نور نارنجی که از شرق تهران به وضوح دیده می‌شد، مطرح شد؛ تا اینکه سخنگوی وزارت دفاع، علت صدای انفجار و مشاهده نور نارنجی را انفجار مخزن گاز در منطقه پارچین عنوان کرد و گفت که آتش این انفجار را آتش نشانی خاموش کرد.

یه گزارش حرف تازه از مهر: در بامداد جمعه ۶ تیرماه، تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از مشاهده نور نارنجی‌رنگ همراه با صدایی مهیب در مناطق شرقی تهران خبر دادند.

علت صدای انفجار در شرق تهران

سخنگوی وزارت دفاع: انفجار یک مخزن گاز در پارچین / حادثه انفجار تلفاتی نداشت

داود عبدی مدیر کل روابط عمومی وزارت دفاع در گفتگو با شبکه خبر در خصوص رؤیت نوری در اطراف شرق تهران گفت: ساعت حدود یازده و نیم تا ۱۲ شب یک مخزن گاز در منطقه عمومی پارچین دچار انفجار می‌شود که بلافاصله اتش حاصل این انفجار توسط اتش نشانی مهار شد و این حادثه تلفاتی نداشته و به مراکز نظامی این منطقه ارتباطی نداشته است.

ساعت ۳:۳۲

معاون استاندار تهران: مردم به شایعات در خصوص علت صدای شرق تهران توجه نکنند

معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران از مردم خواست، به شایعات در خصوص علت صدای شرق تهران توجه نکنند.

حمیدرضا گودرزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تاکنون گزارشی از علت صدا و نور در شرق تهران نداشتیم. معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران ادامه داد: بررسی علت دقیق نور و صدای شرق تهران به نیروی انتظامی سپرده شده و در حال بررسی موضوع هستند.

ساعت ۳:۱۰

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران: تقاضایی برای اعزام آمبولانس در خصوص نور و صدای شرق تهران نداشتیم

میرشهاب الدین قوامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص صدای مهیب و نور نارنجی شرق تهران اظهار داشت: تا این لحظه تقاضایی از اورژانس مبنی بر اعزام تکنسین و آمبولانس در این خصوص نداشته‌ایم.

ساعت ۲:۱۲

بامداد جمعه ۶ تیر ۹۹ هم زمان با شنیده شدن صدای مهیب در شرق تهران، نور بزرگ نارنجی در آسمان دیده شد. هنوز علت این صدا و نور مشخص نیست، اما این صدا در پردیس، بومهن و مناطق اطراف به وضوح شنیده شد.

واکنش سخنگوی وزارت دفاع به صدای انفجار 

اولین واکنش به تصاویر نور نارنجی که از زمین تا آسمان بالا می‌رفت این بود که موضوع در دست بررسی است و جزئیات آن اعلام خواهد شد.

ساعتی بعد، عبدی، سخنگوی وزارت دفاع درباره دیده شدن نور در اطراف شرق تهران و صدای انفجار چنین توضیح داد: «ساعت حدود یازده و نیم تا ۱۲ شب یک مخزن گاز در منطقه عمومی پارچین دچار انفجار می‌شود که بلافاصله اتش حاصل این انفجار توسط اتش نشانی مهار شد و این حادثه تلفاتی نداشته است.»

عبدی اطمینان داد که موضوع انفجار توسط همکارانشان دقیق‌تر بررسی و اطلاع‌رسانی می‌شود. گفته شد که این حادثه تلفات جانی نداشته است.

محل دقیق انفجار شرق تهران کجا بود؟

بامداد جمعه، ششم شهریور کاربران شبکه‌های اجتماعی پس مشاهده نور شدید در شرق تهران شروع به گمانه‌زنی و اظهار نظر کردند. نور نارنجی پرسش برانگیز که در بسیاری از نقاط تهران دیده شد، خواب را از شهروندان پراند. صدای انفجار عظیم را اما عده‌ای شنیدند و علی نشنیدند. خبرگزاری مهر نوشت: “این صدا در پردیس، بومهن و مناطق اطراف به وضوح شنیده شد.”

اعلام انفجار مخزن گاز در پارچین هم نتوانست آتش نظریه‌های مختلف را کاملاً خاموش کند و این بازار همچنان رونق دارد.

منطقه پارچین کجاست؟

پارچین نام شهرک و منطقه‌ای است در جنوب شرقی شهر تهران که در شمال شرقی شهرستان پاکدشت قرار دارد. بخشی از تأسیسات هسته‌ای ایران در این شهرک قرار دارد. کارخانه‌های صنایع دفاع در پارچین از سال ۱۳۱۱ فعالیت داشته‌اند و امروزه حدود ۵۰۰ واحد مسکونی سازمانی و همچنین شهرک‌های اقماری دارد. بزرگراه پارچین که از شمال شرقی تهران آغاز می‌شود، از منطقه پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار می‌گذرد.

تمرکز صنایع مهم دفاعی کشور در این مجموعه به همراه نگهداری ذخایر موشکی و دیگر مهمات متعارف، این سایت را به یکی از تاسیسات قابل توجه دفاعی تبدیل کرده و غربی‌ها نیز آن را جزء تاسیسات راهبردی نظامی تلقی می‌کنند.

نظرات