معرفی کامل و خلاصه داستان فیلم تومیریس Tomiris

0

فیلم “تومیریس” یا بانام اصلی Tomiris, فیلم قزاقستانی به کارگردانی آکان ساتایف و تهیه کنندگی آلیا نظربایوا است. این فیلم در ژانر درام-تاریخی در سال ۲۰۱۸ ساخته شده و در سال ۲۰۱۹ در قزاقستان اکران شد و مدتی است که در انتظار اکران در آمریکا است. “Tomiris” که به عنوان جدید ترین فیلم ضد ایرانی ساخته شده است، پیش بینی می شود با استقبال قابل توجهی در آمریکا رو به رو شود. در ادامه این بخش به معرفی کامل این فیلم، از جمله: خلاصه داستان، لیست کامل اسامی بازیگران و زمان اکران آن می پردازیم. با ما همراه باشی

معرفی کامل و خلاصه داستان فیلم تومیریس Tomiris

 

خلاصه داستان

فیلم “تومیریس” همانطور که از نامش پیداست روایتگر یک زن جنگجو است. او زنی از اقوام ایرانی و ایرانی زبان به نام “ماساگت ها” بود که گفته می شود در حدود سال ۵۳۰ پیش از میلاد زندگی می کرده و فرمانروای قوم خویش بوده است.

داستان فیلم تومیریس

اما این فیلم بیشتر روایتگر بعد ضدایرانی این اسطوره تاریخی است و برگرفته از داستان هرودوت درباره مرگ پادشاه پارسی “کوروش بزرگ” در زمان جنگ با “ماساژتا” است که به دستور ملکه “تومیریس” کشته شده، ساخته شده است. البته بسیاری این را تحریف تاریخی می نامند.

داستان فیلم tomiris

زیرا کشته‌شدن کورش در این جنگ و افتادن سرش به دست ملکهٔ ماساگت‌ها صرفاً یک داستان هرودتی است، نه واقعیت تاریخی. چراکه هیچ مورخ دیگری روایتِ هرودت را تکرار و تایید نکرده است. براساسِ نظرِ غالبِ صاحب‌نظران، کورش در جنگ‌های خود با این اقوام پیروز بوده است.

تومیریس کیست؟

جالب است بدانید فیلم “Tomiris” که با همکاری صریح و آشکار دختر رئیس جمهور قزاقستان یعنی “آلیا نظر بایف” ساخته شده است که برخی از رسانه‌های قزاقستان وی را به رانت‌خواری و فساد مالی متهم کرده‌اند. همینطور برخی از منتقدین سینمایی قزاقستان مانند تولیگین بایتوکینوف خبرنگار و منتقد فیلم معتقدند که این فیلم، ویدئو تبلیغاتی بسیار گران برای کارزار انتخاباتی “دریغا نظربایوا” (دختر نظربایف رییس جمهور قزاقستان) است.

 

اسامی بازیگران فیلم تومیریس Tomiris

  • آلمیرا تورسین در نقش تومیریس
  • گاسان مسعود در نقش کوروش بزرگ
  • Berik Aitzhanov در نقش Kurtun
  • عادل آخمتوف در نقش- آرگون
  • Erkebulan Dayirov در نقش خواراس
  • اعظم ساتیبلدی در نقش کاواز

بازیگران فیلم تومیریس Tomiris

جلب است بدانید آلمیرا تورسین روانشناس، از بین ۱۵ هزار نفر برای بازی در نقش تامیریس انتخاب شد. او دروس حرفه ای سوارکاری، تیراندازی با کمان را نیز فرا گرفت و همچنین یاد گرفت که از شمشیر و چاقو استفاده کند.

 

 

نظرات