بیوگرافی و عکس های جدید آوا مشکاتیان و همسرش

0

بیوگرافی و عکس های جدید آوا مشکاتیان و همسرش

آوا مشکاتیان نوه استاد شجریان و دختر پروز مشکاتیان ،آهنگساز و نوازنده سنتور برجسته و بزرگ ایران و نوه دختری استاد شجریان است، در ادامه با بیوگرافی کامل خانوادگی و شجره نامه و پیج اینستاگرام و عکس های شخصی و سوابق و شغل و فعالیت های وی و ماجرای تخریب خانه پرویز مشکاتیان را در مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی و عکس های جدید آوا مشکاتیان و همسرش + دختر پرویز مشکاتیان و نوه استاد شجریان

بیوگرافی آوا مشکاتیان

آوا مشکاتیان متولد مهر ماه ۱۳۶۴ در تهران است، هنرمند فعال در عرصه موسیقی سنتی است

خانواده و شجره نامه

آوا دختر پرویز مشکاتیان آهنگساز و نوازنده شهیر ایرانی است که یک برادر به نام آیین دارد. پدرش، پرویز مشکاتیان در سال ۱۳۸۸ بر اثر نارسایی قلبی در منزلش درگذشت.

او نوه دختری استاد محمدرضا شجریان و همایون شجریان نیز دایی و مژگان شجریان خاله اش است
سالها پیش خانم افسانه شجریان دختر استاد شجریان با استاد پرویز مشکاتیان ازدواج کرد که حاصل این ازدواج آوا و برادرش آرتین است.

زندگینامه دختر پرویز مشکاتیان

همسر آوا مشکاتیان کیست

از زندگی خصوصی و ازدواج وی خبری منتشر نشده است

سوابق و فعالیت ها

خانم مشکاتیان، یادگار با ارزش و گرانقدر استاد مشکاتیان نیز مانند خانواده و پدر بزرگ و دایی و خاله خود وارد عرصه موسیقی شده و هنرمند می باشد.

حاشیه های آوا مشکاتیان

اعتراض به شکیلا خواننده: وی مدتی پیش برای استفاده از آثار پدرش توسط شکیلا خواننده زن ایرانی خارج نشین اعتراض کرد و نوشت:

دوستانی که در لس انجلس با خانم شکیلا در ارتباط هستند از طرف من به ایشان بفرمایند فرزند پرویز مشکاتیان پرسید شما با چه اجازه ای تصنیف ( وطن من ) را با صدای خودتان بازخوانی کردید؟

هنگامی که این بازخوانی را شنیدم آنقدر سوگوار بودم که جانی برای پیگیری این مسائل نداشتم، اما بدون شک از این به بعد با چنین حرکاتی برخورد قانونی خواهم کرد.

مشکل من رعایت نکردن جریانات مادی این موضوع نیست! چون اصلا برایم مهم نیست.

از این ناراحتم که چگونه به خودتان اجازه داده اید که حقوق معنوی پرویز مشکاتیان را رعایت نکنید.

اوا نوه استاد شجریان کیست

از حواشی دیگر خانم مشکاتیان خبری است که درباره تذکر همایون شجریان به یک خانم بابت حجابش در رسانه ها منتشر شد و او نیز واکنش نشان داد و گفت: دایی من هیچگاه به حجاب یک خانم تذکر نمیدهند و آن کسی که همایون شجریان با او در حال گفت و گو بود من بودم که خواهرزاده او هستم.

اینستاگرام آوا مشکاتیان

پیج اینستاگرام دختر استاد مشکاتیان و نوه استاد شجریان به آدرس زیر فعال میباشد

ava_meshkatian

تصاویر خانواده و پدر و مادر اوا

تخریب خانه استاد مشکاتیان در نیشابور

آوا مشکاتیان، فرزند استاد پرویز مشکاتیان معروف به پدر سنتور ایران با انتشار متنی در صفحه شخصی اینستاگرامش به تخریب خانه پدرش در نیشابور نوشت: صبح امروز خبری منتشر شد درباره تخریب خانه زنده‌یاد پرویز مشکاتیان، موسیقی‌دان و آهنگساز مطرح ایرانی. خبری که محمد اسماعیل اعتمادی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور ضمن تایید آن به یکی از خبرگزاری‌ها گفت: «تخریب این خانه تاریخی صبح امروز توسط مالک آن انجام گرفت که متأسفانه بعد از اطلاع ما حدود ۹۰ درصد بنا تخریب شده بود.»

استاد پرویز مشکاتیان

تخریب خانه پدر سنتور ایران پرویز مشکاتیان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور با بیان اینکه با پیگیری و دستور مقام قضائی تخریب بنا متوقف شد، افزود: «اداره میراث فرهنگی شهرستان در حال انجام مراحل پایانی ثبت ملی این خانه تاریخی بوده و این موضوع را به مالک نیز اطلاع داده بودیم، اما متأسفانه مالک بدون اطلاع ما اقدام به تخریب بنا نموده است.»

گفتنی است استاد پرویز مشکاتیان در سال ۱۳۳۴ در نیشابور به دنیا آمد و توسط پدرش حسن مشکاتیان، که استاد سنتورنوازی و آشنا با ویولن و سه‌تار بود، آموخت
مشکاتیان از سال ۱۳۵۶، همکاری با رادیو را زیر نظر هوشنگ ابتهاج آغاز کرد و بعد از استعفاء از رادیو ،مؤسسه چاووش را با همکاری هنرمندان گروه عارف و شیدا تشکیل داد
در اوایل دهه ۷۰ با محمدرضا شجریان همکاری داشت که نتیجهٔ این همکاری، آثار ماندگاری چون بیداد، آستان جانان، سِرّ عشق، نوا، دستان، گنبد مینا، دود عود، جان عشاق و قاصدک بود.

از آثار مشکاتیان، می‌توان به اثرهای بیست قطعه برای سنتور، گل آئین، گل آوا، سُل آیین، مجموعه تصانیف، بیداد، لاله بهار اشاره نمود
پیکر پرویز مشکاتیان، در محوطه بیرونی باغ عطار و در جوار مقبره عطار نیشابوری به خاک سپرده شد.

عکس های جدید آوا مشکاتیان خواهرزاده همایون شجریان

اینستاگرام آوا مشکاتیان

حواشی نوه دختری استاد شجریان

بیوگرافی شخصی آوا مشکاتیان نوه شجریان

 

نظرات