شغل جورج فلوید چه بود؟

6

با به قتل رسیدن یک سیاهپوست آمریکایی به نام جرج فلوید، اعتراضات و تظاهرات مردمی بر علیه نژاد پرستی در آمریکا شکل گرفته است. اخبار  .و شایعاتی درباره شغل “جورج فلوید” منتشر شده که ما در این بخش به شغل و کسب و کار وی میپردازیم و توضیحی درباره شغل اصلی او میدهیم.

شغل جورج فلوید چه بود؟ + همه چیز درباره شغل جرج فلوید و حواشی آن

شغل جورج فلوید چه بود؟

طبق گزارش‌های رسانه‌های معتبر غربی، جورج فلوید سیاه‌پوست آمریکایی که قربانی نژادپرستی شد، مردی بود که برای گذران زندگی تجربه دو شغل را داشت و بعد از استقرار در مینیاپولیس در دو شغل مشغول به فعالیت بود، رانندگی کامیون و مامور امنیتی رستوران «کانگا لاتین بسترو» (متعلق به لاتین‌تبارها). درباره شغل وی حواشی و شایعات زیادی منتشر شده که تاکنون منیع موثقی نداشته است و شایعاتی بیش نیست

«اسکای نیوز» نوشته، جورج فلوید چند سال قبل برای یافتن شغل به مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا آمده بود و یک دختر ۶ ساله دارد که در هیوستون با «راکسی واشنگتن» مادرش زندگی می‌کند.

جورج فلوید کجا کار میکرد؟

«اسکای نیوز» نوشته، جورج فلوید چند سال قبل برای یافتن شغل به مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا آمده بود و یک دختر ۶ ساله دارد که در هیوستون با «راکسی واشنگتن» مادرش زندگی می‌کند.

«جورج پِری فلوید» در شهر «فایتویل» در ایالت کارولینای شمالی به دنیا آمد و در شهر «هیوستون» ایالت تگزاس بزرگ شد. او که جثه درشتی داشت، در دوران تحصیل در دبیرستان در تیمهای ورزشی فوتبال و بسکتبال ستاره‌ تیم‌هایش بود.

فلوید به موسیقی علاقه داشت و مدتی را در هیوستون در یک گروه موسیقی فعالیت کرد و نام هنری «فلوید بزرگ» را برای خودش انتخاب کرده بود.

او در سال ۲۰۱۴ به ایالت مینه‌سوتا آمد و ضمن سکونت در «سنت لوئیس پارک»، به مدت ۵ سال به عنوان مامور امنیتی یک رستوران کار کرد.

جورج فلوید چه کاره بود

قتل جورج فلوید

یک پلیس سفید پوست به نام درک چاوین، ۴۴ ساله، زانوی خود را به مدت حدود ۸ دقیقه روی پشت گردن و فشار می دهد، در حالی که جوردن فلوید ۴۶ ساله و غیرمسلح رو به پایین و با دست های دستبند زده شده روی آسفالت افتاده و فریاد می زند :«نمی تونم نفس بکشم».

یکی از شاهدان به پلیس می گوید: «داری اونو می کشی». فشارهای دوری گردن درک چاوین به بیهوش شدن مرد سیاهپوست می انجامد و در نهایت او در بیمارستان فوت میکند. به همین دلیل بار دیگر تبعیض‌ها و خشونت‌های نژادپرستانه در این کشور باعث اعتراضات گسترده شده است.

علت دستگیری فلوید این بوده که سعی داشته یک اسکناس تقلبی ۲۰ دلاری را شب دوشنبه گذشته در یک مرکز خرید خرج کند . همچنین پلیس گفته که او هنگام دستگیری تحت تاثیر مواد مخدر یا مشروبات الکلی و پشت فرمان خودرو خود بوده و در مقابل دستگیری مقاومت کرده است.

ششم خرداد ماه بود که قتل جورج فلوید سیاه‌پوست با رفتار خشن افسر پلیس سفیدپوست مینیاپولیس رسانه‌ای شد؛ قتلی که سبب آغاز اعتراضات گسترده علیه نژادپرستی در آمریکا شد و این اعتراضات همچنان ادامه دارد.

برادر «جورج فلوید» با حضور در جمع تظاهرکنندگان در مکان قتل برادرش از آشوبگری انتقاد کرد و گفت: غارتگری را متوقف کنید و نماد صلح را بالا ببرید. همچنین پلیسی که جرج را به قتل رسانده به زندان امنیتی منتقل شده است و همسرش نیز درخواست طلاق داده است

6 دیدگاه در “شغل جورج فلوید چه بود؟

  1. ایرانی گفت:

    مرگ بر آمریکا
    لعنت بر ترامپ خونخوار

  2. Dior گفت:

    عزیزان این موضوع هیچ ربطی به آقای ترامپ نداره و ایشون صد در صد رای میارن چون بهترین رییس جمهور هستند و همیشه بهترین ها رو برای مردمش میخواد

  3. محسن گفت:

    اقایون وخانمها لطفا حرف بد درموردامریکا نفرمایید به دکتر زیبا کلام بر میخوره ها

  4. taheri گفت:

    ترامپ خوک کثیف خودش نژاد پرست هست چه انتظاری از اون پلیس حیوون میشه داشت

  5. سیدامیرپورکاشانی گفت:

    خداکنه همین اتفاق نارحت کننده، باعث بشه ترامپ رای نیاره.

  6. حامد گفت:

    دنیای غرب وحشی

نظرات