بیوگرافی و عکس های هیاس حسینی شیشه گر

0

بیوگرافی و عکس های هیاس حسینی شیشه گر

هیاس حسینی مدرس و هنرمند شیشه گری متولد ۱۳۵۷، استان کرمانشاه، ساکن کرج است. در ادامه با بیوگرافی کامل و فعالیت ها و سوابق هنری و همسر و فرزندان و شغل و پیج اینستاگرام و علت شهرت شرکت کننده فصل دوم عصر جدید را در مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی و عکس های هیاس حسینی شیشه گر و همسرش + سوابق و آثار

بیوگرافی هیاس حسینی

هیاس حسینی، متولد ۱۳۵۷ در کرمانشاه و ساکن فعلی کرج، فارغ‌التحصیل رشته شیشه گری علمی و آزمایشگاهی از هنرستان فنی پیام شهید و دارای مدرک درجه ۲ هنری از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران است.

فعالیت از طراحی تا شیشه گری

استاد حسینی بعد از فارغ التحصیلی برای گذراندن دوره های طراحی فیگوراتیو به باکو سفر کرد و به مدت دوسال ،تحت تعالیم خانم سونا نقیوا آموزش دید، او همچنین دوره مجسمه‌سازی را نزد استاد مهدی صمدی (هنرمند مجسمه‌ساز تبریزی و مدرس آکادمی هنر آذربایجان) گذراند
از دیگر آموزش ها و تعالیم وی میتوان به دوره‌های شیشه‌گری حرارت مستقیم، Flame working و تکنیک‌های نوین آن را زیر نظر اساتید مجرب شیشه ایتالیا گذرانده و شروع به ساخت مهره‌های شیشه‌ای با تأثیر از مهره‌های یافته شده در چغازنبیل کرده است.

استاد هیاس، در ساخت نئون نیز تبحر داشته که امروزه در هنر معاصر جایگاه ویژه‌ای دارد و شاخه‌ای از شیشه‌گری دستی محسوب می‌شود.

زندگینامه شخصی و روزمه کاری هیاس حسینی مدرس شیشه گری

آموزشگاه شیشه گری

حسینی بعد از سالها فعالیت در زمینه شیشه، اکنون در تهران آموزشگاه شیشه‌گری حرارت مستقیم دارند و تاکنون چندین نمایشگاه‌ داخلی و خارجی نیز برگزار کرده است

شروع فعالیت

استاد هیاس، از سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای در زمینه شیشه‌گری دستی، آغاز کرده و پروانه تولید از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور دریافت کرده‌اند.

هیاس حسینی شیشه گر عصر جدید کیست

برند شیشه هیاس حسینی

برند این هنرمند شیشه گری با نام خودشان شناخته شده و محصولاتشان را وارد بازار می‌کنند. در تکنیک تولید این محصولات مهارت دست و ذهن هنرمند بسیار موثر بوده و بسیار با کیفیت است.

همسر هیاس حسینی

ایشان متاهل بوده و سال ها پیش ازدواج کرده است

اجرای شیشه گری در عصر جدید

هیاس حسینی در قسمت ۱۲ مرحله اول فصل دوم عصر جدید به عنوان شرکت کننده حضور داشت و توانست با مهارت شیشه گری خود، چهار چراغ سفید داوران را بگیرد و فینالیست قسمت ۱۲ مرحله اول شود و با رای داوران نیز به مرحله بعدی صعود کرد.

hayas-hosseini اینستاگرام

اینستاگرام هیاس حسینی

hayasglass

گنجاندن رشته شیشه در هنرستان

حداقل باید رشته شیشه‌ یکی از رشته‌های درسی در هنرستان شود. برای این رشته در دانشگاه‌ها فقط هزینه‌های اضافی می‌کنند. ما ۳۳ دانشگاه داریم که هر کدام هزینه‌های اضافی برای خرید ابزار شیشه‌گری انجام داده‌اند و همه‌ی این ابزارها نیز ناقص هستند و وقتی دانشجو وارد دانشگاه می‌شود بنا بر امکانات موجود مجبور به آموزش می‌شود.

اجرای شیشه گری شرکت کننده عصر جدید

هیاس حسینی

منبع: گرداوری در مجله حرف تازه

نظرات